Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Nej, forsøger bare at finde ud af hvad der er op og ned. Alle aktionærer er blevet fanget i denne latterlige situation.

Men stopper bare med at dele info, all good.

1 Like

Den ideelle løsningen hadde jo vært å fått ny EK finansiering som var stor nok til at man kunne tilbakebetalt utestående lån til Atlas og oppløst hele avtalen. Men jeg tviler på om det er nok ny kapital til det + å drive selskapet 1 - 2 år. Men en sånn deal hvor det blir tilbakebetaling for Atlas eller åpnet konkurs er nok det eneste som kan redde selskapet etter mitt syn som investeringsobjekt.

Sjanse for å lykkes 5 % +/- ???

2 Likes

Nei, håper du ikke gjør det ( slutter å dele) Mer info er alltid bra, om det er positivt eller negativt👍

3 Likes

Hadde vært helt magisk. Er Atlas fornøyd med 50 prosent på gjelden? Om valget står mellom det og null.

At de springer til Atlas først for å få de med og i tillegg kjører dette gjennom Sverige, det sier en del om viljen til å investere i circio her til lands og veien selskapet ønsker. Lubor kan ha vært den største tabben her…

1 Like

Det er vel en helt logisk ting at gå til den absolut største aktionær i selskabet, når man søger en løsning på finansieringen. Hvad angår interesse fra større aktører (fonde mv.), så er MCAP ofte en betydelig driver, hermed ment at lav MCAP (og særligt daily turnover) ofte medfører, at aktørerne har svært ved at committe sig.

2 Likes

Hvordan vil du oppsummere møtet @aborum?

Det er for så vidt riktig, men problemet med Atlas er at de har en særegen interesse som avviker fra andre aksjonærer ved at de også er långiver.
Selskapet burde lete etter finansiering hos andre aktører enn disse som er mest interessert i å gi dyre lån. Selskapets aksjeverdi har de jo så langt vist lite omsorg for.

3 Likes

Mødet gik rigtigt fint, store aktionærer deltog og der blev stillet mange spørgsmål til tidsplaner, aftaler med BP og mere. Ledelsen svarede efter min opfattelse direkte og ærligt/troværdigt på samtlige spørgsmål.

Ledelsen ønsker på alle områder at komme ud af aftalen med Atlas og man vil benytte enhver lejlighed til at tilbagekøbe obligationer.

Man har i tidsplanen taget højde for en lang række forhold, der kan opstå undervejs i det kliniske arbejde v. udarbejdelse af de data, som NDA/CDA partnerne efterspørger - altså, de data, der har til formål at lede til deals.

Disse interessenter har tydeligt signaleret, hvad der skal til, for at aftaler kan accepteres og dette fokus er nu selskabets top top top prioritet.

Man føler sig ganske sikre på, at man kan levere på de ønskede data. Industrien er godt klar over, at fremtiden bliver baseret på circRNA og ledelsen mener at alt biotek, der baserer sig på mRNA i fremtiden vil skifte til circRNA.

Jeg har tidligere nævnt at ledelsen har taget et betydeligt cut på lønningerne, har nul bonus og ingen yderligere optioner tildelt. Man har ej heller tildelt optioner. Erik brugte tid på at forklare situationen rundt de nuværende optioner, der er givet tidligere samt afklaring af de såkaldte 10% som flere fejlagtigt har troet umiddelbart kunne tildeles ledelsen.

Atlas call option har absolut nul værdi med mindre selskabet løfter MCAP betydeligt, hvilket sker ved stærke data eller deal(s). Altså, står vi i en situation hvor Atlas ønsker at udnytte denne option, så er aktionærenes også positivt forandret.

Ved udnyttelse af denne call option kan Atlas endvidere kun konvertere i et fastlagt tempo, hvilket betyder at de ikke umiddelbart kan dumpe store mængder af aktier.

Man går med Redeye pga. børsklimaet i Norge.

Vender tilbage med mere info snarest.

Anbefaler alle at deltage i den kommende præsentation, hvor ovenstående kan bekræftes og flere detaljer vil blive formidlet.

Kan afslutningsvis nævne, at min fornemmelse er, at emien bliver tegnet fuldt, på den ene eller den anden måde og jeg agter at deltage i det omfang, det er muligt.

10 Likes

Hvordan forsøkte han å bortforklare dette? Aksjonærer kan lese, og vi leser børsmeldinger.

Fra innkalling til GF 2023:

image
image
(

Slik skulle aksjonærene stemt når vi hadde et selskap med Mcap 100 + mNOK

Jeg håper de stod klar med gaver i døren - en boks vaselin til hver?

Viste selskapet frem en balanse per 31.12.23 eller av nyere dato. Eller ga de en oversikt over status på utestående med Atlas i obligasjoner, eller ga de noen avklaring om hvordan Atlas forholdt seg til kravet om minimum 50 mill NOK i mCap??

Beklager om det er mange spm fra meg, jeg er som sagt en ubetydelig aksjonær nå.

1 Like

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

Apropos de betydelige kutt i lønninger. Dette er lønningene som er oppgitt i annual report for 2023. Null bonus, men lønningene er vel som før? Eller har det blitt annonsert et kutt etter årsskifte?


2022 tall for sammenligning:

1 Like

Ref. presentasjonen side 15, “Organization” så ble lønnskuttet startet i Q4 :
“In 4Q, the remaining management team and the administration team in Norway have taken a
temporary pay reduction as a cost-saving initiative.”

Takk for tipset! Fant denne på side 18 i årsberetningen, og med 80 % lønn vil det for EDW bety at han “bare” tjener 2,0 mill i året:
image

Usedvanlig stille etter EW sin opptreden i Radium.

Venter på nyheter, føre jeg bestemmer meg ,har tap på ca 180 tusen,men har fremdeles Trua​:stuck_out_tongue_winking_eye::+1::+1:

Napper snart i hengende snøre :partying_face::+1::+1:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Man kan sige mget, men at Erik skulle være en løgner, det er for langt ude; manden smider 500.000 NOK i emissionen. Lad os lige holde os til temaet og undgå at smide udokumenterede påstande.

Der er ingen, der tvinger dig, eller har tvunget dig til at investere i selskabet.

5 Likes

Hva hadde du gjort i hans sko, 500k og beholde million lønna(flertall) eller legge ned selskapet og nave? :sweat_smile:

1 Like