Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

4 Likes

Veldig spennende at man vrir seg mot genterapi. Noen av de største investorene i AZT er der pga eksponeringen mot nettopp genterapi. Og de har dype lommer…

1 Like

Hvis han mener de er verdt så sykt mye så burde han fylle på som faen eller :joy:

2 Likes

Interessant at se, hvilke kaniner selskabet kan hive op af hatten efter videre finansiering; jeg tipper der er sandsynlighed for en udmærket kapitalisering af selskabet, eftersom markedet er ved at være mere risk-on orienteret med udsigt til faldende renter.

Det store spørgsmål bliver som altid, i hvilket omfang der bliver behov for garantister, eftersom det har den uheldige effekt, at der ofte er større udbud end efterspørgsel af aktier.

Børsverdien på 17 millioner er nok en konsekvens av det pågående kapitalinnhentingsprosessen, vi forventer at dette vil justere seg etter vi har gjennomført emisjonen, sier han.

Som del af en insider investorgruppe løftede vi svenske Hamlet BioPharma med en rettet emission mod eksisterende aktionærer i februar, 2024; det lykkedes, uden garantister, at hente 116% af den ønskede kapital … markedet har efterfølgende kvitteret med en stigning på ~325% på ~3 måneder.

CRNAs CFO KUNNE LÆRE NOGET HER

Redeye har udtalt at aftalen med Atlas var en svært uheldig strategi fra ledelsens side; deres opfattelse er at en rettet emission havde været langt mere konstruktiv for alle parter.

Markedet afventer nu det endelige prospekt og resultatet af forhandlingerne med Atlas, der aktuelt sidder med dårlige kort på hånden og muligvis kan give større indsigelser.

4 Likes
1 Like

… interessant udvikling i aktien i dag, givet den forestående emission; nogen der véd noget?

(har selskabet været i stand til at hente alternativ finansiering i markedet, eller er det bare trading?)

Fra FA:


Og før man tar helt av så er det greit og notere seg at det er omsatt 136K aksjer til en samlet verdi av svimlende 357K kroner. Så da er MCap plutselig oppe i 23 mill :chart_with_upwards_trend:

Godt forsøk på å snakke opp kursen før emisjon, det her.

Tror jeg fortsatt avventer til jeg ser emisjonskursen.

1 Like

Er vel selvsagt her at eierandelen man har på 17-30M market cap blir så og si nullet ut om de skal hente noen form for penger. Emisjonsdeltakerne blir nye eiere, om det er Atlas som tar mest eller andre. Som en tidligere CEO av Targovax så fint ordla seg: “Biotech er ikke noe for småsparere” :stuck_out_tongue:

2 Likes

pumpes før emisjon i ettermiddag på 2 eller 1 kr?

Jeg tenker mer i retning 0,0X kroner/aksje og veldig mange aksjer.

Se der ja :star_struck::rocket:

1 Like

Aksjekursen kan ikke settes lavere enn 60 øre som er pålydende uten et vedtak på en generalforsamling, så det er nok bunnen for en emisjon. Men det blir mange nye aksjer det også.

Ja, nja, sannhet med modifikasjoner. De kan vel gi tegningsretter i tillegg f.eks. og dermed utvanne ytterligere?

Det er ikke akkurat det tekniske som driver kursen, Buffet.

Hausseartikkel i FA, og kanskje en bussjåfør fra Bergen?

Ja nå kjøpte jeg på det jeg så på som en bunn. Så kan enn jo alltid spekulere i hva som driver kursen. Det har vel blitt forsøkt både haussing av denne tidligere, samt publisert gode fundamentale nyheter til liten nytte kursmessig.

Anyway, gratulerer dere som handlet på bunnen. Unner alle å tjene penger :blush:

2 Likes

Blir nok bare en midlertidig pump og så ned igjen mot forrige bunn etter emi.

Der er meldt om flere episoder om fugleinfluenza i mennesker, flere medier i dag rapporterer om nye tilfælde og mange BPs og biotechs stiger på denne information.

Det tekniske i aktien ér jo hvad det er, men selskabet skal jo stadigvæk hente penge på ét eller andet tidspunkt. Garantister vil nok kræve deres rabat, uanset, så det bliver interessant at se, hvad dagens handel kommer til at påvirke vedr. den endelige pris pr. aktie.

1 Like