Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Blir emisjon etter børsen stenger. Ellers er de dumme.

3 Likes

Venter i spenning på aksjonærlistene

Flere som er i samme båt og følger samme taktikk

Voldsomt likvid aksje - 1/3 av alle aksjer omsatt hittil i dag… :star_struck: :sweat_smile:

Tipper emi kurs på 3.50-4.00, eller 50% rabatt

1 Like

Hva slags type emi er det du tipper på da? Basert på styrefullmakter og meldte planer, eller tatt ut av løse luften eller Norsk Tipping sine kuponger?

Tipping er ofte ‘i løse luften’ - 50% rabatt er vel ikke helt uvanlig, men så avhenger det av hva selskapet kan gi av ny info

Tolker dette slik at det ikke er en rettet emisjon, som andre skriver om i tråden her, du tipper på?

1 Like

Rettet eller ikke, så vil ny info kunne smøre prosessen med kapital innhenting - muligheten om ny info kan være grunn til kursøkning, ikke kun en grov pump før fastsettelse av emi-kurs

Tviler på at de siste dagers spretthopp vil være med og bestemme emisjonskursen. Store investorer lar seg ikke påvirke av tradernes lek som jeg tror vi har sett i går og i dag. Infoen fra selskapet betyr mer.

3 Likes

Overhode ikke.

  • Ingen nyheter av betydning
  • ingen børsmeldinger
  • ekstremt høyt volum
    = P&D
2 Likes

En rettet vil typisk være slike som Targo kjørte i gamle dager, etter børsslutt, som folk her skriver at de regner med, eller anbefaler, at kommer i dag.
Det er imidlertid ikke det selskapet har guidet, og hvis man regner på det så er det for lite å hente med den begrensede fullmakten aksjonærene har gitt styret.
I en rettet emi i kveld ville man nok heller ikke fått “ny info” etter børsslutt. Derfor tolket jeg det slik at du mest sannsynlig siktet til en fortrinnsrettsemisjon, som også er det man må forvente basert på den info som har kommet fra selskapet.

Vil du si at når den ender 80% opp på en fredags ettermiddag så er det typisk pump and dump?

1 Like

Glad har fremdeles, aksjer masse, og trua​:+1::+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

Synes dette ser friskt ut jeg :rocket::muscle:

3 Likes

Merkelig stille her.

1 Like

Er bare 8 mill aksjer i Circio, så ikke så mange som kan eie den samtidig og få noe ut av det av verdi :stuck_out_tongue: Jeg har 0 mulighet til å verdsette prekliniske resultater på cRNA, så jeg holder meg utenfor. Virker også som om aksjen er den nye yndlingen til pump n dump-gjengen på Shareville, og de har igjen 0 case-forklaring, bare teknisk analyse de følger, og prøver å påvirke.

Vi vet Circio jobber for emisjon, vi vet markedet ikke reagerte 13. mai da resultatene kom, vi vet at de historisk ikke har hatt uttelling for noen av planene sine (TG, Oncos, TG2, Kina-avtalen, osv.). Så da konkluderer jeg med at rabatten i en emisjon vil måtte være så høy at å eie aksjen er et veldedighetsprosjekt(at man vil bli så og si nullet ut i en eventuell emisjon) inntil selskapet har funding. Og om de ikke får til en emisjon vil Atlas stå for utvanningen. Ser helt klart at det har vært motsatt de siste dagene. Det har vært helt ekstremt lukrativt å eie aksjen. Jeg tror dog ikke det vil vare pga. det finansielle, og jeg har ikke kompetansen til å vite om resultatene vil gi en deal som fører til penger i kassa. Gjør den det kan jo aksjen alltids bli masse verdt, jeg bare aner ikke hva resultatene betyr i forhold til det medisinske.

4 Likes

Takk for at du kommenterer på denne aksjen…

3 Likes

Tror det i realiteten gjelder samtlige her. Jeg har fulgt selskapet siden Targovax startet opp og lest alt de har gjort og skal gjøre, oppsummeringen er at det er jævlig komplisert materie de jobber med nå og da må man enten akseptere at man ikke forstår eller lure seg selv til å tro det. Jeg hadde god koll på Oncos og TG, men cRNA og implikasjonene opp mot dagens praksis og hvor sannsynlig det er at dette for det første er relevant og for det andre er relevant i den grad det kan føre til en avtale blir ekstremt vanskelig å svare på. Når vi ser resultatene komme 13. mai og ingenting skje med kursen eller omsetningen, og så, når CEO går ut og klager i media, så er det plutselig super bull, da må man bare si at ingen forstår det de jobber med.

5 Likes

Det er så langt ingen her på tråden som har klart det Martins sier han ikke klarer - nemlig å forstå hva ny tech har av verdi, hva som er gode resultater og om det er en tech som BP faktisk ønsker seg.

Et enkelt spørsmål med et komplisert svar er f eks hvordan man skal forholde seg til sirkulært RNA sin lange durance. Er det bra? Ja, for noen sykdommer er det bra. Men hvor lenge vil man ha denne virkningen i kroppen? Trigger man en langvarig inflammasjon? Er det bedre med raskt nedbrytbare lineære nukleinsyrer som man bare kan tilføre mer av inntil ønsket effekt er oppnådd?

Jeg tror at det Martins skriver er en fornuftig, ydmyk tilnærming brente biobarn bør ha, selv om Circio potensielt sitter på dynamitt.

Den forestående emisjonen kan også være dynamitt. Begge veier.

4 Likes