Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Hva er aksjonærene i CRNA prisgitt pr i dag ? At lynet slår ned i en uventet avtale, eller kan man forvente et teknologisk gjennombrudd/VIP som endevender verdien på selskapet pre kommersiell avtale ?

Bl.a Influensa-vaksine.

Skjermbilde 2024-07-03 112909

Sitter og teller på knappene på hva som er beste strategi going forward.

Klarer de å hente inn 50 MNOK bør kursen stige 10 - 20 % fordi det reduserer Atlas’s betydning signifikant. Ergo bør man delta i emisjonen og samtidig få warrants.

Klarer de kun 20 MNOK i ny EK er vi tilbake i konverteringshell med rabatt til kurs og ingen nedre beskyttelse på kursen? Fremtidige konverteringer vil ikke være pegget på 2,50 NOK, det er vwap som vil gjelde fremover?

Jeg er ikke så redd for å gå glipp av warrants med rabatt, jeg vet ikke hvor lønnsomme disse ble i BGBIO-caset? Skjønner det er voldsom oppside hvis de lander en deal før desember når warrantene løper ut, men alternativet er vel at laber interesse i emi gir en tilsvarende mer aggresiv Atlas som garanterer for hele differansen mellom det som kommer inn og opp til 55 MNOK.

Selskapet er uansett sikret midler til neste sommer, men med fortsatt mulighet for kraftig reduksjon i mcap underveis?

Circio Holding ASA - Exercise of subscription rights in the rights issue by primary insiders

Tegningsrettene i BGBIO var veldig lønnsomt! For BGBIO sin del så ble vel aksjekursen pumpet opp og warrantsene fikk dermed økt verdi. Vil det være mulig for CRNA sin del når man har Atlas med i regnestykke?

Selskapet guider “targeting first partner deal during H1 25”. De må altså få det til før guidingen dersom det skal slå ut på warrants. Det er kanskje større muskler og pumping man må håpe på om man skal være med på samme eventyr som i BGBIO?

2 Likes

AI-oversatt:

Circio har annonsert oppdaterte in vivo-data som viser en betydelig holdbarhetsfordel for CircVec-teknologien over konvensjonell mRNA-ekspresjon. I tillegg har Circio gjennomført sekvensoptimalisering som har resultert i en ny CircVec 2.2-design.

“CircVec 2.1-designen presterer veldig bra in vivo, og Circio har nå validert ekspresjon i opptil fem måneder. Dette er en tydelig demonstrasjon av en betydelig, og statistisk signifikant, fordel over mRNA-basert ekspresjon. Som et resultat gir dataene et viktig bevis på konseptet for Circios sirkulære RNA-plattform, som vi forventer vil oversettes til forbedrede genterapier for pasienter i fremtiden,” sa Dr. Thomas Hansen, CTO i Circio. “Parallelt har vi brukt maskinlæring for å optimalisere CircVec-sekvenssammensetningen. Dette har gjort det mulig for oss å generere en ny og enda kraftigere CircVec 2.2-design, som øker proteinuttrykket med 2-4 ganger sammenlignet med CircVec 2.1-konstruksjoner.”

Dr. Victor Levitsky, CSO i Circio, sa: “I de siste månedene har Circio gjort viktige fremskritt med sine CircVec AATD genterapikonstruksjoner. Vi har nå teknisk validert en svært effektiv og selektiv ‘remove’-funksjonalitet for å komplementere den robuste og holdbare sirkulære RNA ‘replace’-ekspresjonen av AAT-proteinet.

“Nesten alle genterapier i dag er basert på AAV-vektoren. Vi er sikre på at CircVec-basert ekspresjon kan forbedre dette formatet. Circios første sirkulære RNA AAV-konstruksjoner har nå blitt validert in vivo, og deres ytelse sammenlignet med konvensjonelle mRNA-AAV-er vil bli fulgt opp i løpet av de kommende månedene. Vi forventer at disse dataene vil være av betydelig interesse for potensielle genterapipartnere.”

Tegningsperioden går mot slutten. Blir spennende å se hva resultatet blir. Ja som det poengteres lengre oppe her, klarer de nå å hente 50 Mill, så er utgangspunktet til aksjonærene noe helt annet enn hvis resultatet blir 20 Mill.

Mange sitter nok på gjerdet … Kursen ligger nå under Emi-kurs, noe som nok og skremmer vekk noen - dessverre! Og det er vel og hensikten til den lille sperreposten som nå ligger på Emi-kurs / 2,5,- … men aksjer kjøpt i markedet nå til rett under Emi kurs kontra via deltagelse i emisjonen må ikke forveksles. Deltar man i emisjonen så får man warrants med på kjøpet. Potensielt sett kan det bli gull!!, eller gråstein … Men hovedargumentet er at vi som har besluttet å delta i emisjonen og som ønsker å være med videre, støtter oppunder denne Emisjonen! våre interesser og verdier! Sikre at vi som eiere benytter denne muligheten vi nå har til å ta tilbake mest mulig kontroll. Hjelpe å ligge tilrette for å få vekk Atlas, eller i det minste redusere eksponeringen mest mulig.

Mange har brent seg, og sitter med store tap! Jeg er en av de! Men hvis man til tross for det ønsker å være med videre, så håper jeg at man er innforstått med betydningen det innebærer nå å få inn mest mulig frisk kapital fra Emisjonen. Selskapet er uansett sikret drift, men vi har nå muligheten til å påvirke i STOR grad, effekten av Atlas sin klamme hånd over aksjekursen … og utvanningen den innebærer. Atlas dealen har vært en katastrofe for aksjonærene. Og jeg tok feil når jeg vurderte effekten den avtalen kom til å ha for Mcap utviklingen. For min egen del, så forsvarte jeg min egen posisjon underveis, men det hjalp lite når ikke flere gjorde det samme, og døds-spiralen ble et faktum. Dessverre! For oss eiere! I tillegg så fikk vi negativ drahjelp av stang ut på IOVaxis dealen, generelle elendige tider i hele bioteksektoren og mer … Alt utenom sistnevnte må ledelsen bære det største ansvaret for! Og at det kan utgjøre avgjørelsen om at noen kaster kortene har jeg full forståelse for! Belive me! Til tross for det så har jeg besluttet å være med videre. Meget mulig for siste gang. Men når den avgjørelsen for min egen del er tatt, så må jeg gjøre mitt for at utgangspunktet videre blir best mulig. Dvs. å delta i emisjonen.

At board og management nå går inn med kapital, at kostnadene er kuttet drastisk, Ledelsen har gått ned i lønn, så viser selskapet nå mer handlekraft enn noe gang. Dette skulle jo bare mangle vil noen si! Ja enig! ,men det betyr ikke at det ikke skal vektlegges.

Jeg tror mange deler min mening om potensialet i teknelogien vi sitter på. Vi har en ledende posisjon innen circRNA. Potensialet er ENORMT!
Jeg tror de klarer å lande en eller flere dealer innen den perioden de forespeiler, gjør de det! Så skal Mcap opp russiske prosenter! Vi vet at de har vært i dialog med de fleste aktuelle fremtidige samarbeidspartnere! Og flere av disse venter på data X / Y, før de tar sine beslutninger om veien videre. Det jobbes aktivt med å levere data pakker på forespørsel fra potensielle partnere. Vi vet at resultatene CircVec viser blir lagt merke til av potensielle samarbeids partnere og konkurrenter. Vi ser at CircVec 2.2 out-preformer 2.1 og det er all grunn til å tro at designen videre vil vise ytterligere forbedringer.

Jeg er pr. Nå, kortsiktig mindre bekymret over at de ikke lykkes med arbeidet sitt- enn jeg er over at aksjonærene nå ikke benytter denne muligheten vi har, til å redusere eksponeringen mot Atlas betydelig! Vi har dog selvsagt ingen garantier på at dette treffer blink og/eller at vi lander en deal innen de neste 12 Mnd. Men resultatene til nå overbeviser meg nok til å forsvare beslutningen min om deltagelse i Emisjonen. Deler man det synspunktet / avgjørelsen! Er det i hvert fall - absolutt ingen tvil om hva som nå er til det beste for eierene av Circio Holding ASA. Få redusert eksponeringen mot Atlas! Gi selskapet arbeidsro og tid til å skape verdier for eierene. Masse lykke til :smiley: :crossed_fingers: :crossed_fingers:

5 Likes

Det skrives mye om langvarige skader/bivirkninger etter mrna-vaksiner i kjølvannet av covid. Etter det jeg har forstått så kan dette skyldes fortsatt produksjon av protein. Er ikke dette et rødt-flagg for circRNA som tilsynelatende er mye mer potent som den fremtredende egenskapen. Og i hvor stor grad har denne “problemstillingen” betydning for CRNA som i hovedsak fokuserer på genterapi ?

Victor var jo så vidt innom denne problemstillingen på webinaret i fjor høst der Wesselhoeft ble presentert og var deltakende. At produksjon av protein faktisk kunne bli et problem (kjapt etter egen humkommelse).

2 Likes

Det skal bli spennende å se hvem som blir med i emisjonen av småsparerne. Tror ikke veldig mange vektlegger warrents og de sitter nok langt inne for folk med store tap og betale kr 2,50 når man kan handle over børs for 2,40??? Hva tenker folket her inne?

2 Likes

Circio Holding ASA - Exercise of subscription rights in the rights issue by primary insiders

Umiddelbart skulle man mene, dit spørgsmål er til ulempe for CRNA, men jeg ser situationen helt omvendt - nemlig fra et svært positivt perspektiv.

CRNAs strategi er via circRNA at udvikle en remove & replace teknologi, hvor man delvist undertrykker og øger produktionen af specifikke proteiner (dette er bl.a. årsagen til at man som første kliniske indikation går efter Alpha-1-antitrypsin deficiency, eller AATD).

Her er det svært ønskværdigt, hvis circRNA kan påvirke (ja måske endda kontrollere) den ønskede reduktion/øgede produktion af specifikke proteiner for at hjælpe patienten mod denne svært dehabiliterende lidelse.

Pointen her er, at behandlingen netop fokuserer på - langvarigt - at producere de rigtige udtryk, hvor situationen rundt COVID (som du søger at sammenligne med), er helt anderledes.

mRNA-vacciner virker ved at indføre et stykke mRNA, der svarer til et viralt protein, normalt et lille stykke af et protein, der findes på virusets ydre membran. (Personer, der får en mRNA-vaccine, udsættes ikke for virussen, og de kan heller ikke blive inficeret med virussen af ​​vaccinen.)

Kan selskapet levere på ovenstående og som en generaliseret teknologi, hvilket alt peger på jfr. circVec 2.1 og 2.2, så vil jeg mene der bør være svært stor interesse fra BP; skal man endvidere tro på meldingerne fra BP samt tage pejling af de aftaler, der er indgået i de sidste måneder, så er markedet ved at tilpasse sig en situation hvor mRNA efterhånden bliver udfaset og ultimativt helt erstattet med circRNA.

Jeg deltager i øvrigt i emissionen som garantist.

8 Likes

Certain existing and new shareholders have pre-committed to subscribe for approx. NOK 9.15m in the rights issue, including NOK
1.77m from Circio´s Board and management.

Har dette blitt kvantifisert ytterligere?

@aborum tok resten :grinning:

Du ser alle som for forhåndstegnet nederst i innkalling til generalforsamling.

https://newsweb.oslobors.no/message/621934

1 Like

Er ikke dette misvisende i forhold til setningen om at styret og ledelsen har fohåndstegnet for 1.77 mill?

Om du deler summen i kolonnen helt til høyre på 0.17, så stemmer det :+1:

Siste mulighet i morgen. Til deg som har aksjer, men synes det er litt kjipt å delta i emisjonen når kursen tidvis er noen øre lavere: Husk at du ved å delta i emisjonen gjør at selskapet/du som aksjonær står sterkere i forhold til Atlas. Det er ikke verre enn at du kan tegne nøyaktig samme antall aksjer som du har, og så selge det du har fra før. Vinn/vinn-situasjon: Du får potensielt verdifulle warrants, og Circio får inn frisk kapital. Slik tenkte jeg-

4 Likes

Noen styremedlemmer har i forrige uke meldt tegning via rettene de hadde + at de har tegnet for 100 - 140K aksjer utenom som de ikke har retter for.

Hvis jeg har forstått det riktig så er disse 100 - 140K aksjene i tillegg til det de som ble annonsert i første børsmelding hvor det ble stilt opp tegninger fra board + managment?

Ergo har styreleder økt med ca 330K i forhold til første annonsering?

1 Like

Tegner. Lei, men blir med på en siste runde. Får gi de et år til. Fremdeles troen på break even

2 Likes

Circio Holding ASA - Last day of the subscription period in the rights issue