Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Atlas har konvertert en hel del pÄ kurs 2.5. Dette resulterer forhÄpentligvis i mindre salgspress nedover under det nivÄet.

Hvor stÄr det at Atlas nÄ overtar rettighetene for TG?

Jeg misforstod. Pant. Hva nÄ egentlig det betyr. SÄnn i realiteten. Og det fremstÄr som et merkelig forhold. Atlas mÄ jo da ha vurdert at det er verdier i TG/KRAS, sÄ hvorfor gir ikke selskapet heller slipp pÄ teknoen og fokuserer alt pÄ circRNA ? Eller er den vurderingen allerede bakt inn som en forstÄelse i konverteringen pÄ MNOK 15.

1 Like

Caset fremover har skiftet karakter.

DÞdsspiral-selgeren som uansett har tjent penger pÄ en fallende kurs er blitt den aksjonÊren som har mest skin in the game og som har flagget + 30 % eierskap. Ett hvert fall i aksjekursen vil ta seg dÄrlig ut i deres performane-portfolio og vÊre uÞnsket av flere grunner. Det er dÄrlig forvaltning for eierne bak Atlas og det gjÞr de antakeligvis mindre attraktive for selskaper i samme situasjon spm det Circio en gang var i.

For meg har caset nÄ blitt investerbart igjen nÄr stÞrste aktÞr i aksjen har lik agenda som meg og ikke det motsatte / helt likegyldig til kursen.

SÄ lenge Atlas eier + 30 % av selskapet vil nedsalgspresset avta. Det betyr ikke nÞdvendigvis at kjÞpere vil strÞmme til aksjen, men vi sÄ for en mÄned siden hvor lite som skulle til for Ä sende kursen opp fra 2 til 12 kroner. Hvorfor EW ikke sparte den uttalelsen til tegningsperioden var i gang er for meg fortsatt et mysterium, men gjort er gjort.

Selskapet har 12 mnd pÄ Ä fullfÞre forsÞkene som skal gi streker under svaret og det innenfor flere behandlingsregimer. Oppsiden er ekstrem skulle de lykkes og de kan nÄ holde pÄ frem til neste sommer med Atlas med pÄ laget, ikke som motstander.

I uttalelsen 21.mai sa EW:

Intensjonen vÄr er Ä inngÄ vÄrt fÞrste strategiske partnerskap i lÞpet av de neste tolv mÄnedene. Det er nok det som skal til for at det blir fart i aksjekursen igjen.

Vi er i dialog med flere mulige partnere, men om det tar seks uker eller ett Är Ä lande en avtale, er vanskelig Ä si og avhenger av data fra pÄgÄende forsÞk.

———

Jeg hÄper at det er forpliktelser og fakta bak en slik uttalelse. Er de sÄ nÊre en avtale at vi er en mÄned eller to unna den fÞrste avtalen vil kursen gÄ 6 - 10 gangen og vi som deltok i emisjonen har en ekstra kupong gjennom warrantene.

NÄ har selskapet fÄtt arbeidsro og kursen en form for «nedre limit» gjennom Atlas sin inngangskurs pÄ 2,50 NOK, sÄ fÄr vi se om EW og Hansen klarer Ä presentere data som kan gi den 100-gangen de hadde vÊrt priset til i dag FØR data hvis de var eid av VC.

Store ord fra en CEO i et bĂžrsnotert selskap, blir det like stor butikk?

3 Likes

Vel, noen mĂ„ vĂŠre djevelens advokat - ikke dersom Atlas sin endestasjon er full kontroll, og EDW`s fantasi om “bare selskapet var privat” comes true.

2 Likes

Utfallsrommene er mange og delisting er selvsagt en av flere muligheter.

Det bekymrer meg evt ikke sÄ mye da managementet la 2 mill i potten i emisjonen, noe jeg hÄper motiverer for at de ogsÄ signaliserer i ulike dialoger at selskapet er til salgs til rett pris og at aksjonÊrstrukturen Äpner for en ukomplisert takeover.

Atlas er neppe lange i skjÊra og ei heller vÄghalsene som har de neste plassene. Selskapet er en lottokupong med tidsbegrenset varighet. Et salg pÄ bakgrunn av flere datapakker neste 4 - 8 mnd er vel sÄ bra som en business development avtale.

Selskapet hadde ikke fÄtt inn en krone hadde ikke ledelsen og styret selv puttet egne penger inn i emisjonen. Samtidig er ikke det at de har puttet egne penger inn i selskapet ensbetydende med at alt vil gÄ veien fremover.

Se ogsÄ til Ultimo med en mengde innsidekjÞp


Salg eller BD-avtale betyr lite for slitne aksjonĂŠrer som vil ha pengene tilbake. Ledelsen har ett Ă„r igjen Ă„ bevise de kan skape noe som er av interesse ellers er det game over. Lotto-kupong indeed.

Denne gangen sÄ hadde bod+man ikke noe annet valg enn Ä legge penger pÄ bordet. Skulle tatt seg ut det i nÄvÊrende situasjon.

Vi er alle enige her, de hadde ikke noe valg skulle de klare Ă„ hanke inn noe penger utover det Atlas kunne bidra med.

Å se til Ultimo for Ă„ vise at innsidere kan ta feil er greit det. Det viktigste mĂ„ uansett vĂŠre at de som jobber med forskningen har trua, samme om det heter UV1 eller CircVec.

En opsjon og lottokupong har noen enkle karakteristika:

De har en fast kostnad og utfallsrommet er sÄ lang en strek kan bli.
Innskuddet kan med stor sannsynlighet nulles, her dog justert for et fradrag sponset av den norske stat eller du kan fÄ tilbake innskuddet multiplisert med X.

Jeg blir ikke veldig overrasket om 12 mnd gÄr og de endte opp med nada.
Jeg blir ekstremt happy med gamblingen dersom den kommer tilbake i 20-gangen eller mer.
Mcap pÄ 1 milliard for verdens beste cRNA kan umulig vÊre en ublu pris :crazy_face:

Hadde jeg ikke tÄlt Ä tape denne kapitalen hadde jeg heller kjÞpt en kurv av de ti stÞrste selskapene pÄ OSE.

3 Likes

Som alt annet som kan eller skal hende i fremtiden er det ingen selvfÞlge, men det er absolutt en mulighet, og noe det jobbes for. Det er teknologien og hva de kan demonstrere at de fÄr til det handler om. Derfor er det positivt at de fÄr vist seg frem med deltakelse bl.a. pÄ RNA-kongressen i San Diego. Om de allerede har det forspranget som pÄstÄs og kan demonstrere in-vivo-data er dette viktig. Da er dette ikke et rent luftslott, men en faktisk mulighet. Vi fÄr se om de leverer.

Edit: Du nevner Ultimo. Der har jeg vÊrt noe mer skeptisk, og det skyldes ikke finansiering, men nettopp teknologi og publiserte data (har stort sett holdt meg unna diskusjonen der, men har vÊrt kort innom fundamentaltrÄden der i fjor og forklart hvorfor). Man kan vÊre heldig med en peptidvaksine, men jeg har mer tro pÄ RNA, og det gjelder ogsÄ innen Circios portefÞlje.

1 Like

Her har du misforstÄtt hvordan aksjer prises tror jeg. Det er ingen bunn, i all den tid Atlas er en ikke-strategisk utlÄner. De skal bare selge.

1 Like

Derom, og i dette tilfellet, sÄ tror jeg det kan vÊre nÞdvendig Ä tenke seg om bÄde en og to ganger.

Ja, pÄ konvertiblene var dette en strategi hugd i stein siden de kunne selge gjerne til kurser 15 % under mcap og fortsatt fÄ gevinster ut av det.

NĂ„ har de vekslet 15 MNOK om til 6 000 000 aksjer til kostpris 2,50 NOK.
Alle salg under den kursen vil pÄfÞre Atlas tap.

Om de velger Ä selge med tap er en annen sak, men de er ikke lengre likegyldig til kurs, nÄ er de stÞrste aksjonÊr hvor inngangsbilletten er 2,50 NOK. De har ingen hedge eller klausul som gir de et positivt utfall pÄ kurser under 2,5 NOK.

ForÞvrig enig i at ingen aksjer har et gulv, men Atlas har ikke lengre noe Ä hente pÄ Ä lempe ut aksjer nÄr de ikke utstedes med rabatt til vwap.

3 Likes

Jeg har talt med Lubor Gaal i dag og skulle hilse alle eksisterende og nye aktionĂŠrer.

3 Likes

Circio Holding ASA - Final results of the rights issue

Circio Holding ASA - Mandatory notification of trade by primary insiders and close associates related to the rights issue

5 Likes

Hva snakket dere om ? Design av sykkelhjelmer og wattmÄling ? Eller hvordan livet vanligvis er som tilknyttet ressurs i et life-style-company ? SpÞrsmÄlet er faktisk seriÞst fra min side.

Jeg tror Øystein Soug var lur som gikk stille ut bakdÞra nÄr deal med bp gikk i vasken sÄnn sett i ettertid. Norsk biotek har vÊrt bortskjemte siste 5 Är da emisjoner har blitt fulltegnet pÄ drÞmmerier og luftslott. Realiteten har kommet for en dag og brente barn skyr nÄ ilden. Tror veien videre for norsk biotek handler ene og alene om at det kun er gode data / eksepsjonelle data som kan skape tillit igjen + ledelse med skin in the game. Kom hÄplÞst sent i crna. Hvis ikke ledelse har troa og ikke putter en krone selv inn hvorfor skal andre gjÞre det? Mye kunne vÊrt gjort annerledes og tror det fort er for sent i circio Ä prÞve gjenvinne tillit da den viser seg Ä ikke eksistere. Her mÄ man begynne helt pÄ nytt for Ä fÄ folk til Ä stole pÄ selskapet. Dealen med Atlas var stÞrste feilskjÊret noensinne, viser jo hvor endelÞst og hÄplÞst det er for selskapet Ä komme seg videre.

2 Likes

Det eneste som er interessant nÄ, og som sannsynligvis driver forskningen fremover, er NDA`ene som etter sigende finnes. Dessverre sÄ er jo dette ikke noe som kan deles, men hadde vi bare visst hvem og hva, og i hvor stor grad dette har hatt betydning for at man+bod endelig har fÄtt fingeren ut av arslet. Selv om det denne gangen var umulig Ä slippe unna deltakelse i emien.

Skuffende interesse. Skulle sÄ gjerne sett at en stÞrre investor hadde kommet inn i aksjen.