Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Gjør de egentlig det om det tas hensyn til tid og volum siden mars 2023 ?

1 Like

Driver selskapet med selvskading kursmessig pga åpne kort/kommunikasjon mot en gruppe aksjonærer som krever en tydelig exit-strategi ?

1 Like

Ikke godt å si hvis vi tar med hele tidsforløpet. De ser ut til å måtte ta et tap på 7-10 mill på emisjonsaksjene hvis kursen blir som idag fremover.

2 Likes

Men Atlas er da foprpliktet til å kjøpe aksjer det neste året for emikurs, 2.5kr, uavhengig av hva kursen er nå. Eller tar jeg feil?

1 Like

Med en markedsverdi på 23 millioner blir det uungåelig at investorene som har fundet selskapet ved siden av Atlas krever handling.

Man kan si hva man vil om prising og suksess / failures i biotek om dagen, men det fremstår litt småabsurd at en het potet innen cRNA skal pries til 1/100 av hva andre selskaper i samme fase henter i finansieringsrunder.

Prisingen er ene og alene et resultat av at største aksjonær driter loddrett i R&D og potensial, de låner inn penger som snurres ut i aksjer, om de så må slippe de med 15 % rabatt dag etter dag.

Aksjonærene krever naturlig handling fra styret. Alle alternativer må være bedre, men en slikt møte er ikke av konfidensiell karakter, det er for å høre med ledelse og styre hvilket mulighetsrom som finnes og at aksjonærene kan komme med sine betraktninger på løsninger og hva de godtar av vilkår.

Hvordan det kan være selvskading vet ikke jeg, men det er kanskje det?

1 Like

teknologi kan være så bra det bare vil om ingen oppdager det eller markedet er med brukken rygg ligger det brakk, atlas har ikke annet en seigpinet circio på veg mot 0

1 Like

Kanskje poteten ikke er så hot likevel ? Snart 2 år siden CMD med pizza, 7 deltakere, store vyer om circRNA, visstnok kontakt med andre aktører allerede den gangen, så har dette caset blitt av det merkelige slaget. Vet da pokker hva man skal kalle det at man inviterer til dessert og polsk riksdag 24 måneder etter et langt og dypt dykk ned i gjørma.

Tja, kanskje tvert i mot ?

Forresten noen som har hørt om Neoregen i det siste ?

2 Likes

Du mener de bevisst styrer kursen mot lavest mulig mcap fordi noen har bedt de om å gjøre det eller de selv har planer om å kuppe teknologien?

1 Like

Er det egentlig så vanskelig å forestille seg selv uten tinfoil hatt ? Selskapet er så lavt priset nå at management faktisk kan ta over selskapet med hjelp fra samme aktør som holder et fast grep om ballene på resten av aksjonærmassen. Selskapet er jo åpenbart svært lite fornøyd og ubekvem med å være børsnotert, og mekanismen i låneavtalen for kreditor er heller ikke optimal i et lite likvid papir. Det er vel heller ingen store forventninger om VIP`s som kan endre selskapets finansiering de neste 9-12 månedene. Jeg har ikke voldsom stor tiltro til Redeyes analyser, men heller ikke der i gården er det store forventninger til upfront avtaler i 2025.

Ingenting bedre enn reell interesse fra beilere som ser en betydelig oppside i teknologien, men for den som ønsker snarlig exit finnes det egentlig noe annet realistisk alternativ å vurdere enn MAN+Atlas som eier av selskapet ?

(Om noe annet, fusjon med ULTIMO som overtakende, forutsatt at det er kontanter igjen i kassa etter at alle studier/forpliktelser i selskapet er gjort opp. Berges det som berges kan. Betydelige fremførbare underskudd, teknologi uten oppside men cash i kassa, teknologi med mulig oppside men vrang finansiering som kan løses. Så, hvorfor ikke ?)

3 Likes

Dine antakelser er antakeligvis bedre enn mine.

Jeg hadde egentlig satt en strek for å allokere mer kapital i retning av selskapet, men når CEO går ut og sier at selskapet burde være verdt 20 - 100 ganger mer enn prisingen i emisjonen lot jeg meg lokke og kastet noen nye penger på bålet.

Underliggende har jeg jo tro på at investeringen kan ende opp med å kaste mange-gangen av seg, men så lenge Atlas kjører på så ser man jo at det hadde smakt bedre å brukt de pengene på en tre måneders golftur i Europa på de råeste banene, inkludert caddy og vill festing på hull 19 hver dag :partying_face:

2 Likes

Har ikke greie på golf. Fikk aldri til annet enn knallharde markkrypere. Festen på hull 19 derimot. Skjønner like mye eller like lite av dette caset som alle andre, og apatien har dessverre tatt overhånd for lenge siden.

2 Likes

Der tar du nok feil. Dagens aksjebeholdning som Atlas sitter på er en forpliktelse i forbindelse med emi og de aksjene har de gitt kr 2,50 for. De kan også konvertere gjeld til aksjer etter en avtale. Husker ikke helt hvordan det var, men mener det var snittet av kursen de 3 laveste børsdager innenfor 14 dager eller noe.

1 Like

Fy faen for et shitshow av en aksje!

3 Likes

Nå gikk jo ledelsen inn i siste emisjon, noe som satt svært langt inne. Tar dette som et pittelite tegn på at de mener det de sier om at det kan komme en deal ila 6-9 mnd. Om vi sitter igjen med noe etter rævkjøringa av Atlas, uten vaselin, får tiden vise, men det ser jo ikke så lyst ut akkurat nå.

1 Like

Kanskje ikke akkurat nå da, men sånn ellers pleier det jo å være bra.

Mcap 22 mill :rofl:
Er vel et par milliarder omrtrent som er sputtet inn over tid i denne :sweat_smile:

1 Like

Kunna vør verre,sjå på Ultimovacs

Targovax har falt mest fra topp og også der det er innskutt mest kapital over tid av de to om jeg husker rett.

2 Likes

Aksje/Aksjonærer/Selskap/BOD/SAB/Management/Finansielle rådgivere

1 Like

Dette snakket vi om da avtalen kom, jeg lagde da en oversikt over worst og best case, og vi har fulgt worst case hele veien. Grunnen til det er enkel, Atlas skal ikke eie, men selge med en gang. Da er det umulig for aksjen å stige over tid. At man blir overrasket over at aksjen faller mer og mer er for meg helt tullete. Da har man ikke gjort god nok DD.

3 Likes

Stemmer. Du var veldig positiv da og mente det negative jeg skrev om avtalen måtte alle ta med en klype salt :sweat_smile: