Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

For en gangs skyld i biotek; trappa ned og heisen opp :grin:

1 Like

Sist gang var det heisen ned også, men for all del, om det går like høyt som sist er ikke det så farlig. Men ja alle som kjøper kan miste hele oppgangen i løpet av kort tid, så folk får gjøre det de tør. :stuck_out_tongue: Jeg tør ingen ting, da det uansett er begrenset volum til å ta imot.

er det ikke alltid sånn? Heisen opp og så ned trappa? Jeg får bare håpet at heisen gikk opp igjennom kjellergulvet og at den fortsetter opp en 5-10 etg. til i morgen

2 Likes

Hvis mange langsiktige / trofaste kastet kortene i dag på 1,5 (omsetningen i dag tilsvarer nesten gårsdagens mcap), så vil det i teorien være lite motstand oppover.

Sist gang varte oppturen i tre dager, men døde naturlig nok ut siden det ventet en emisjon på 1/5 av kursen i toppen av spiret.

Vi får se om EDW klarer å forvalte evt momentum i aksjen.

2 Likes

Glad jeg ikje har solgt,:grinning_face_with_smiling_eyes::+1::+1:

Det meldtes konkurs for noen uker siden. Skal selskapet tas av børs?

de aksjene jeg hadde og de jeg tegnet sist emi ble med ned og opp igjen. Økte bittelitt i dag med gevinsten fra et par trades i løpet av dagen. Men skulle ha sitti på de aksjene jeg tradet ut rundt 1,1 til slutt auksjonen istedenfor. Uansett er jeg forsatt i dundrende underskudd.

Jepp, det er det kjipe. Er lykkejegere som kom inn for kort tid siden som sitter med et glis nå, alle som har sittet lenge har det fortsatt rimelig kjipt. Men sånn er Targo/Circio. De eneste som tjener er de som treffer inngang rett før noe skjer. Det som skjer nå er jo ikke verdt mer enn 0 så lenge ingen i den medisinske verden vil gi noe penger for det, men vil noen det, så er det med en gang butikk. Ingen har villet det hittil, selv om alt som skal presenteres har vært kjent lenge.

Etter å ha oversatt og fått litt"muligensvadanalysert" av AI, skjønner ikke jeg hvorfor folk som i utganspunktet kjøpte aksjer her vurderer salg på disse nivåer. Ordet Gamechanger dukker opp. Hvis selskapet ble solgt i morgen for 1 milliard, er hver aksje verdt 40kr! En revolusjon innen gen- og celleterapi og selskapet skulle bli solgt for en lusen milliard? Give me a break, og fest sikkerhetsbeltene. AI: Meldingen er positiv. Resultatene som Circio presenterte viser at deres circVec-teknologi gir betydelig bedre proteinuttrykk sammenlignet med tradisjonell mRNA-basert teknologi. En økning på opptil 15 ganger høyere proteinuttrykk i dyremodeller er svært lovende og indikerer at circVec-teknologien kan være mer effektiv og holdbar enn dagens løsninger. Hvis videre testing bekrefter disse resultatene, kan det absolutt ha potensial til å bli en gamechanger innen gen- og celleterapi.

1 Like

Konkursen som var kunngjort var et selskap med lignende navn.

1 Like

Godt mulig at teknologien kan bli verdifull, og for all del så hadde det vært fint med en opptur for et biotekselskap på Oslo Børs.

Men jeg tror du må regne litt på hvor mange aksjer det vil bli som skal dele på den milliarden, det er noen mekanismer i låneavtalen med Atlas som er viktige og også om jeg husker riktig en opsjon for management som vil gi dem 10 % nye aksjer.

1 Like

Jo da, vår kjære Strongbuy var klar i talen han for ikke mange dagene sine, dette går konk…

1 Like

Ok, trodde han referte til ryktene om konkurs da Circa gikk konkurs tidligere i måneden.

Hvis selskapet må gi Atlas 10% ved f.eks oppkjøp, blir nok det glemt (og godtatt) i euforien. Kan fort vise seg at Circio har Atlas å takke også, for å ha holdt selskapet i live under særs vanskelige forhold. Men både regner med og håper på, at selskapet har innbakt klausuler som ivaretar både aksjonærer, selskapet og Atlas ved suksess. I tidlig (suksess?)fase enda, og kakefordelingen er jo bare et luksusproblem. Men håpe og tro kan man jo så lenge

1 Like

Mulig jeg har tatt feil.

Taket i biotek er som oftest høyt. Men veien til avtaler har vist seg ganske lang for norsk biotek til nå desverre. Personlig føles ikke oddsen så god for at BP vil sjanse på dette med såppass tynt datagrunnlag. Men for den risikoivrige, med en liten Lloyd i magen, theres a chance!

Selskapet var jo priset til 1 milliard (>40 kr/aksje i dag) da de hadde gammeldags teknologi (som andre vaksine-biotekselskaper på OSB).
Nå har de vist at den nye RNA-teknologien fungerer in-vivo. Det er et stort sprang fra in-vitro-stadiet. Circio har ennå ikke vist at de faktisk kan helbrede sykdommer i mennesker, som jo er det som til slutt vil sende kursen til himmels. Men før vi kommer dit er nok selskapet kjøpt opp. RNA-vaksinene har vist at eksternt tilført RNA faktisk fungerer i mennesker. Da bør sannsynligheten være stor for at Circios teknologi (blant annet) vil uttrykke proteiner mer effektivt enn dagens RNA-teknologi også hos mennesker. Hvilke anvendelser/sykdommer dette først vil bli brukt på gjenstår å se. Utrolig spennende at man er i gang med testing i flere ulike vev og sykdomsmodeller in-vivo. Her er det bare å følge med.

1 Like

Hva tror folk er grunnen til at den går så mye på så stort volum i dag? Større aktør som vil inn?

2 Likes

P&D - men, som vist tidligere i andre Biotech selskap.
Å dette, for kun et par måneder siden.

Så har disse P vart over flere dager, å sørget for en ganske så god rekyl oppover.

Så godt mulig å tjene flere slanter på å ha litt is i magen utover morgen dagen/Mandagen.

Hva gjelder listene som kommer på Mandag, så tviler jeg sterkt på at den inneholder noen spesielt interessante navn eller selskap.

1 Like

I følge Medwatch, som stort er relativt skeptiske til norsk biotek, så gir de en forklaring som nok klinger godt for flere.

Alle skjønner at en inngangsbillett på mcap 45 MNOK er peanuts går de videre med like gode data. Det er ganske fascinerende hvor mye de har klart å vise til i økning av effekt på de modifiseringene de har gjort siste året.

Her fra Medwatch:

Circio lager en vektorplattform for å forbedre eksisterende genterapier, og jobber også med en genterapi for den genetiske sykdommen Alfa1 antitrypsinmangel (AATD).

Det finnes ingen god behandling for leversykdommen som gir kols-lignende symptomer, og som rammer over 200 000 pasienter i EU og USA.

I mai[ la selskapet frem resultater som viser at circVec 2.1-designet fungerer svært godt i laboratorietester.

Nå viser nye data statistisk signifikante fordeler sammenlignet med konvensjonell mRNA-basert vektorekspresjon både i laboratorietester og i dyremodeller, skriver Circio i en pressemelding.

– circVec 2.1-generasjonen viser 15 ganger økning i proteinuttrykk in vivo, og har potensial til å forbedre ytelsen til dagens gullstandardmetoder for genterapi, sier teknologidirektør i Circio, Thomas B. Hansen, i meldingen.

2 Likes