Jo da, vår kjære Strongbuy var klar i talen han for ikke mange dagene sine, dette går konk…
Ok, trodde han referte til ryktene om konkurs da Circa gikk konkurs tidligere i måneden.
Hvis selskapet må gi Atlas 10% ved f.eks oppkjøp, blir nok det glemt (og godtatt) i euforien. Kan fort vise seg at Circio har Atlas å takke også, for å ha holdt selskapet i live under særs vanskelige forhold. Men både regner med og håper på, at selskapet har innbakt klausuler som ivaretar både aksjonærer, selskapet og Atlas ved suksess. I tidlig (suksess?)fase enda, og kakefordelingen er jo bare et luksusproblem. Men håpe og tro kan man jo så lenge
Mulig jeg har tatt feil.
Taket i biotek er som oftest høyt. Men veien til avtaler har vist seg ganske lang for norsk biotek til nå desverre. Personlig føles ikke oddsen så god for at BP vil sjanse på dette med såppass tynt datagrunnlag. Men for den risikoivrige, med en liten Lloyd i magen, theres a chance!
Selskapet var jo priset til 1 milliard (>40 kr/aksje i dag) da de hadde gammeldags teknologi (som andre vaksine-biotekselskaper på OSB).
Nå har de vist at den nye RNA-teknologien fungerer in-vivo. Det er et stort sprang fra in-vitro-stadiet. Circio har ennå ikke vist at de faktisk kan helbrede sykdommer i mennesker, som jo er det som til slutt vil sende kursen til himmels. Men før vi kommer dit er nok selskapet kjøpt opp. RNA-vaksinene har vist at eksternt tilført RNA faktisk fungerer i mennesker. Da bør sannsynligheten være stor for at Circios teknologi (blant annet) vil uttrykke proteiner mer effektivt enn dagens RNA-teknologi også hos mennesker. Hvilke anvendelser/sykdommer dette først vil bli brukt på gjenstår å se. Utrolig spennende at man er i gang med testing i flere ulike vev og sykdomsmodeller in-vivo. Her er det bare å følge med.
Hva tror folk er grunnen til at den går så mye på så stort volum i dag? Større aktør som vil inn?
P&D - men, som vist tidligere i andre Biotech selskap.
Å dette, for kun et par måneder siden.
Så har disse P vart over flere dager, å sørget for en ganske så god rekyl oppover.
Så godt mulig å tjene flere slanter på å ha litt is i magen utover morgen dagen/Mandagen.
Hva gjelder listene som kommer på Mandag, så tviler jeg sterkt på at den inneholder noen spesielt interessante navn eller selskap.
I følge Medwatch, som stort er relativt skeptiske til norsk biotek, så gir de en forklaring som nok klinger godt for flere.
Alle skjønner at en inngangsbillett på mcap 45 MNOK er peanuts går de videre med like gode data. Det er ganske fascinerende hvor mye de har klart å vise til i økning av effekt på de modifiseringene de har gjort siste året.
Her fra Medwatch:
Circio lager en vektorplattform for å forbedre eksisterende genterapier, og jobber også med en genterapi for den genetiske sykdommen Alfa1 antitrypsinmangel (AATD).
Det finnes ingen god behandling for leversykdommen som gir kols-lignende symptomer, og som rammer over 200 000 pasienter i EU og USA.
I mai[ la selskapet frem resultater som viser at circVec 2.1-designet fungerer svært godt i laboratorietester.
Nå viser nye data statistisk signifikante fordeler sammenlignet med konvensjonell mRNA-basert vektorekspresjon både i laboratorietester og i dyremodeller, skriver Circio i en pressemelding.
– circVec 2.1-generasjonen viser 15 ganger økning i proteinuttrykk in vivo, og har potensial til å forbedre ytelsen til dagens gullstandardmetoder for genterapi, sier teknologidirektør i Circio, Thomas B. Hansen, i meldingen.
Men dette var jo ikke nytt! Dette har de presentert tidligere også! Her fra selskapspresentasjonsslidene fra april:
…og det er halveringstid som er disse 15X og ikke nivå som er i dagens presentasjon også:
Det var åpenbart nytt for ganske mange i dag
Så den gikk opp 300% på gammalt nytt ?
Er det virkelig så vanskelig å lese en offisiell børsmelding??
today announces the publication of new, strong and statistically significant circVec circular RNA in vivo expression proof-of-concept data.
We selected the prestigious ESGCT meeting to present our latest results as it provided a great opportunity to showcase our technology to a broad life science industry and academic audience,
Hadde de skrevet ny data hvis dette ble kjent for markedet for 6 måneder siden?
Jeg kjenner et annet selskap som prøver på sånne triks når plattformen ikke virker, men det gjelder ikke her…
Altså, det var sikkert noen nye detaljer der, men disse 15X var gammelt nytt. Her er hele presentasjonen:
Poenget er jo at dagens oppgang OVERHODET ikke er fundamentalt begrunnet, men kun en spekulativ og muligens koordinert pump
Edit: Nå har jeg bladd meg gjennom og sammenlignet, og det er virkelig ikke noe vesentlig nytt i dagens presentasjon som ikke er blitt presentert før
Solgte meg heilt ut i dag, tru på teknologien men kjøper meg ikkje inn igjen før Atlas er ute av bildet.Veit det blir jobba knallhardt for å bli kvitt Atlas.
Da er «alle» ute og vi er vi der vi alltid havner på dette forumet; jakten om å prate kurs ned i håp om en bedre inngang enn utgang.
Kan selvsagt skje allerede i morgen det, med mindre vi får som sist runde; en tre dager med voldsomt trøkk og uforklarlig momentum.
Les på Shareville om hvem som er “inne” (i tillegg til de som sannsynligvis er pådrivere for pumpen og ikke snakker om det). Jeg tror ikke det er en gjeng du ønsker å være en del av.
Noen som har tilgang til dagens kjøpere pg selgere allerede, er det det de vet på Shareville?
Trodde det var en dags lagg jeg.
Var mer en referanse til 20 år gamle lykkejegere som bare så at Circio var dagens vinner etter lunsj i dag