Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Kan ikke klage på volumet ihvertfall. 1/6 av børsverdien omsatt allerede.

1 Like

Sist emisjon var 2,5 per aksje, så når det er omsatt en 20mil - 30mil over 2,5 så begynner det å ligne på noe…eller?

Bra omsetning pr minutt handelen faktisk har vært åpen i dag. Mere pauser enn i en fotballkamp hvor Italia leder 1-0.

4 Likes

En ting er vel å følge kursen fra kvarter til kvarter, men det som er av mer interesse er at Atlas har blitt mer og mer tilbøyelige til å slippe taket ved å overlate sin eksponering og fremtidige finansielle forpliktelser til ny part med betydelig rabatt på pari kurs.

Blir derfor ikke overrasket om det innen rimelig tid kommer en beskjed om at andre aktører har innløst Atlas og tatt over forpliktelsene som garantist for R&D ut juni 2025 uten at dette blir gjort gjennom konvertible transjer.

2 Likes

Har du eller andre regnet på hvor mye en ny aktør/gruppe må stile med for å ta over Atlas’ plass, inklusive cash for drift til medio 2025?

Er dette en reell og pågående diskusjon - eller mer en god ide fra din side?

1 Like

Ikke en god ide fra min side nei…

De har 25 M i utestående obligasjoner og har forpliktet seg til å funde selskapet med 4 MNOK pr måned tom juni 2025. Så ca 32 MNOK i funding og roughly 45 - 50 % rabatt på utestående.

2 Likes

Kun 10552 aksjer på siste liste. De solgte 119k

2 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

1 Like

Og da stoppet musikken definitivt

1 Like

Litt usikker på om jeg ville brukt det ordet der. Fortsatt opp 130% på et par dager. Sier seg selv at korreksjoner kommer.

600K fra Atlas er jo bare peanutter med den handelen som er nå.

1 Like

Hvor mange ganger tror du de samme aksjene bytter hender da? 800k som bare skal en vei er vesentlig

2 Likes

Ja, de er nok ute allerede :stuck_out_tongue: Men handlen har roet seg en del da.

Altså den meldingen i dag er at kapitalen er registrert i Brønnøysund, de er ute av beholdningen.

3 Likes

Det definerer tidspunktet for når det er lov å selge dem. Men registrerer at noen mener Atlas får lov til å shorte i avtalen, og i så fall blir det ikke et vesentlig tidspunkt

1 Like

Min kommentar er ikke fra en traders synspunkt men fundamentalt: Jeg har hatt CRNA i kikkerten men vært livdredd dødsspiralen. Ny investorinteresse og at Atlas har blitt kvitt aksjer fra den forrige runden og sannnsynligvis denne siste, syns jeg endrer caset fundamentalt. 50 mnok market cap er lite uansett, så R/R er interesant her nå.

2 Likes

Prøvde å lese posteren, jeg skjønner fortsatt ikke så mye, men ser jo bra ut i hvert fall. 2.1 versjonen ser i hvert fall bra ut, med høyere respons fra start enn MRNA, mens de to tidligere versjonene ikke startet sterkere, men tok igjen etter hvert. Får håpe for Circios del at noen i den medisinske verdenen hører etter.

Egentlig er det jo litt saftig dette, at de bruker AI (ML) for å generere bedre versjoner av CRNA, ög nå viser at det fungerer. Bare dumt med finansene og at det er så komplisert.

Jeg stilte meg selv og forumet disse spørsmålene for en tid siden.

Er det noen her som kan mene noe fornuftig rundt dette?

Når det gjelder om det er skadelig for kroppen eller om hvor lenge en ønsker å ha virkningen i kroppen så har selskapet snakket om en “remover”. Det vil si at de kan gå inn og stanse effekten av circRNA’et. Da burde det ikke være et problem.

1 Like

Det er nok fornuftig med rask nedbryting av RNA (=mRNA) når man snakker om vaksine. Vaksinekomponenten vil oppfattes som “fremmed” eller et “faresignal”, og et langvarig uttrykk av denne kan øke risiko for inflammasjon og autoimmune reaksjoner. Vaksiner skal gi en rask og effektiv opplæring av immuncellene mot et spesifikt smittestoff, deretter skal immunforsvaret danne hukommelses-celler og - antistoffer for langvarig beskyttelse.
For mRNA-vaksiner så krever dette svært høy konsentrasjon av mRNA både for å sikre at nok celler mottar vaksinen og at aktiveringen er sterk nok for immunologisk hukommelse.

Dette er ikke en god strategi hvis man skal bruke RNA for å erstatte et defekt gen slik Circio tenker det.
Da er det bedre med et stabilt konstrukt som produserer nok av det friske genet over tid slik at sykdommen kan kureres. Da snakker vi også om langt lavere konsentrasjoner av RNA enn det man ønsker for mRNA til vaksine. Det betyr at man behandler med lave konsentrasjoner av circRNA, noe som også reduserer sannsynligheten for inflammasjon og autoimmunitet (i verste fall).

5 Likes