Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

600K fra Atlas er jo bare peanutter med den handelen som er nå.

1 Like

Hvor mange ganger tror du de samme aksjene bytter hender da? 800k som bare skal en vei er vesentlig

2 Likes

Ja, de er nok ute allerede :stuck_out_tongue: Men handlen har roet seg en del da.

Altså den meldingen i dag er at kapitalen er registrert i Brønnøysund, de er ute av beholdningen.

3 Likes

Det definerer tidspunktet for når det er lov å selge dem. Men registrerer at noen mener Atlas får lov til å shorte i avtalen, og i så fall blir det ikke et vesentlig tidspunkt

1 Like

Min kommentar er ikke fra en traders synspunkt men fundamentalt: Jeg har hatt CRNA i kikkerten men vært livdredd dødsspiralen. Ny investorinteresse og at Atlas har blitt kvitt aksjer fra den forrige runden og sannnsynligvis denne siste, syns jeg endrer caset fundamentalt. 50 mnok market cap er lite uansett, så R/R er interesant her nå.

2 Likes

Prøvde å lese posteren, jeg skjønner fortsatt ikke så mye, men ser jo bra ut i hvert fall. 2.1 versjonen ser i hvert fall bra ut, med høyere respons fra start enn MRNA, mens de to tidligere versjonene ikke startet sterkere, men tok igjen etter hvert. Får håpe for Circios del at noen i den medisinske verdenen hører etter.

Egentlig er det jo litt saftig dette, at de bruker AI (ML) for å generere bedre versjoner av CRNA, ög nå viser at det fungerer. Bare dumt med finansene og at det er så komplisert.

Når det gjelder om det er skadelig for kroppen eller om hvor lenge en ønsker å ha virkningen i kroppen så har selskapet snakket om en “remover”. Det vil si at de kan gå inn og stanse effekten av circRNA’et. Da burde det ikke være et problem.

1 Like

Det er nok fornuftig med rask nedbryting av RNA (=mRNA) når man snakker om vaksine. Vaksinekomponenten vil oppfattes som “fremmed” eller et “faresignal”, og et langvarig uttrykk av denne kan øke risiko for inflammasjon og autoimmune reaksjoner. Vaksiner skal gi en rask og effektiv opplæring av immuncellene mot et spesifikt smittestoff, deretter skal immunforsvaret danne hukommelses-celler og - antistoffer for langvarig beskyttelse.
For mRNA-vaksiner så krever dette svært høy konsentrasjon av mRNA både for å sikre at nok celler mottar vaksinen og at aktiveringen er sterk nok for immunologisk hukommelse.

Dette er ikke en god strategi hvis man skal bruke RNA for å erstatte et defekt gen slik Circio tenker det.
Da er det bedre med et stabilt konstrukt som produserer nok av det friske genet over tid slik at sykdommen kan kureres. Da snakker vi også om langt lavere konsentrasjoner av RNA enn det man ønsker for mRNA til vaksine. Det betyr at man behandler med lave konsentrasjoner av circRNA, noe som også reduserer sannsynligheten for inflammasjon og autoimmunitet (i verste fall).

5 Likes

Vanligvis har ikke tidlig fase biotek selskap gjeld, så da er mCap lik verdien på hele selskapet, Circio har jo dette lånet som, se Observer sitt innlegg, erpå 25 mill og man kan vel også legge på de 4 mill pr måned som de kommer til å få i gjeld før du får det som i realiteten er det selskapet prises til i dag. Blir likevel ikke mye penger så det kan være et godt bet :man_shrugging:

Det er ingen som gjør dette gratis så man må regne med et betydelig antall aksjer som genereres og sittende aksjonærer blir betydelig utvannet, men det blir man jo uansett med modellen til Atlas.

Circio Holding ASA: Requested Conversion of Convertible Bonds

Atlas gjør det i hvert fall ikke gratis, ref siste konvertering til kurs 0,60 (om jeg leste det riktig).

Atlas melker kun småaksjonærene. Skaffer seg aksjer til 60 øre som de dumper fortløpende ut til villige kjøpere. Samtidig hauser selskapet opp kursen med børsmeldinger. Tyngdekraften vil dra kursen mot 60 øre. God helg

1 Like

Dette viser hvor viktig det er å bli kvitt Atlas. 4 mill aksjer til 60 øre skal ut. Til mandag får robotene litt å stri med.

Mulig det er sent, mulig jeg er bedugget og leser skevt. Men får jeg en millon Circio (eller 4) for 60 ore pr stk mandag, legges bopel ut for salg sporenstreks. God Hel
g

Nattillegg :+1::+1:

Antakelig enda lenger ned, for hver aksje de selger over 0,60 kan de selge minst en aksje tilsvarende under 0,60…

2 Likes

Det er vel ny informasjon og positivt at de får bekreftet de gode resultatene også i dyremodeller?
"I mai la selskapet frem resultater som viser at circVec 2.1-designet fungerer svært godt i laboratorietester.

Nå viser nye data statistisk signifikante fordeler sammenlignet med konvensjonell mRNA-basert vektorekspresjon både i laboratorietester og i dyremodeller, skriver Circio i en pressemelding.

– circVec 2.1-generasjonen viser 15 ganger økning i proteinuttrykk in vivo, og har potensial til å forbedre ytelsen til dagens gullstandardmetoder for genterapi, sier teknologidirektør i Circio, Thomas B. Hansen, i meldingen. "

4 Likes

Så har du denne sliden fra Q2 presentasjonen i august. Om ikke annet så har man fått 100 dager ekstra data fra HD/MD/LD forsøkene, der LD har gått fra 14x til 15x.

1 Like