Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Er det egentlig så vanskelig å forestille seg selv uten tinfoil hatt ? Selskapet er så lavt priset nå at management faktisk kan ta over selskapet med hjelp fra samme aktør som holder et fast grep om ballene på resten av aksjonærmassen. Selskapet er jo åpenbart svært lite fornøyd og ubekvem med å være børsnotert, og mekanismen i låneavtalen for kreditor er heller ikke optimal i et lite likvid papir. Det er vel heller ingen store forventninger om VIP`s som kan endre selskapets finansiering de neste 9-12 månedene. Jeg har ikke voldsom stor tiltro til Redeyes analyser, men heller ikke der i gården er det store forventninger til upfront avtaler i 2025.

Ingenting bedre enn reell interesse fra beilere som ser en betydelig oppside i teknologien, men for den som ønsker snarlig exit finnes det egentlig noe annet realistisk alternativ å vurdere enn MAN+Atlas som eier av selskapet ?

(Om noe annet, fusjon med ULTIMO som overtakende, forutsatt at det er kontanter igjen i kassa etter at alle studier/forpliktelser i selskapet er gjort opp. Berges det som berges kan. Betydelige fremførbare underskudd, teknologi uten oppside men cash i kassa, teknologi med mulig oppside men vrang finansiering som kan løses. Så, hvorfor ikke ?)

3 Likes

Dine antakelser er antakeligvis bedre enn mine.

Jeg hadde egentlig satt en strek for å allokere mer kapital i retning av selskapet, men når CEO går ut og sier at selskapet burde være verdt 20 - 100 ganger mer enn prisingen i emisjonen lot jeg meg lokke og kastet noen nye penger på bålet.

Underliggende har jeg jo tro på at investeringen kan ende opp med å kaste mange-gangen av seg, men så lenge Atlas kjører på så ser man jo at det hadde smakt bedre å brukt de pengene på en tre måneders golftur i Europa på de råeste banene, inkludert caddy og vill festing på hull 19 hver dag :partying_face:

2 Likes

Har ikke greie på golf. Fikk aldri til annet enn knallharde markkrypere. Festen på hull 19 derimot. Skjønner like mye eller like lite av dette caset som alle andre, og apatien har dessverre tatt overhånd for lenge siden.

2 Likes

Der tar du nok feil. Dagens aksjebeholdning som Atlas sitter på er en forpliktelse i forbindelse med emi og de aksjene har de gitt kr 2,50 for. De kan også konvertere gjeld til aksjer etter en avtale. Husker ikke helt hvordan det var, men mener det var snittet av kursen de 3 laveste børsdager innenfor 14 dager eller noe.

1 Like

Fy faen for et shitshow av en aksje!

3 Likes

Nå gikk jo ledelsen inn i siste emisjon, noe som satt svært langt inne. Tar dette som et pittelite tegn på at de mener det de sier om at det kan komme en deal ila 6-9 mnd. Om vi sitter igjen med noe etter rævkjøringa av Atlas, uten vaselin, får tiden vise, men det ser jo ikke så lyst ut akkurat nå.

1 Like

Kanskje ikke akkurat nå da, men sånn ellers pleier det jo å være bra.

Mcap 22 mill :rofl:
Er vel et par milliarder omrtrent som er sputtet inn over tid i denne :sweat_smile:

1 Like

Kunna vør verre,sjå på Ultimovacs

Targovax har falt mest fra topp og også der det er innskutt mest kapital over tid av de to om jeg husker rett.

2 Likes

Aksje/Aksjonærer/Selskap/BOD/SAB/Management/Finansielle rådgivere

1 Like

Dette snakket vi om da avtalen kom, jeg lagde da en oversikt over worst og best case, og vi har fulgt worst case hele veien. Grunnen til det er enkel, Atlas skal ikke eie, men selge med en gang. Da er det umulig for aksjen å stige over tid. At man blir overrasket over at aksjen faller mer og mer er for meg helt tullete. Da har man ikke gjort god nok DD.

3 Likes

Stemmer. Du var veldig positiv da og mente det negative jeg skrev om avtalen måtte alle ta med en klype salt :sweat_smile:

Før avtalen:
image
Etter avtalen:
image

image

image

2 Likes

Får satse på at ikke alle tok det jeg skrev da avtalen kom med en klype salt da. De må isåfall ha 40x bare for å komme tilbake til break even der.

3 Likes

Herregud så mye flink her inne! Kun klokkerene treff, selv om man glemmer at egne blemmer er ganske så sporbare på et forum :wink:

3 Likes

Følte du deg truffet her.? Var ikke snakk om treffprosent eller porteføljegevinst?

Dine og mine spådommer ligger lett sporbart her ja. Så er bare å granske i vei.

Ikke alt er sporbart da. Når jeg omtalte lånet som døspirallån ble det så mange klovnefjes og rapporteringer at den finner ingen nå tenker jeg :sweat_smile:

Ser du er stadig inne å skryter av dine fond i bjørnetråden forresten. Hva er hensikten av å skryte av longposisjoner i en bjørnetråd?

1 Like

Nope, jeg gidder ikke å late som jeg er god på enkeltaksjer, det er stort bom etter at jeg logget meg på TekInvestor :joy:

Man må slutte å drømme om kulene og heller kjøpe de mindre spekulative :innocent:

5 Likes

hvis atlas er forpliktet til å kjøpe aksjer de neste 9 mnd på 2.5 kr så er det irrelevant at kursen faller nå!

1 Like

Altså heller ingen avlesning av noe slag fra denne studien ?

Skjermbilde 2024-09-16 103754

Basert på dagens MCAP så sier markedet at selskapets IP er verdt ca MNOK 50 ved slakt. Lite sannsynlig at TG er tillagt særlig betydning, og like greit det kanskje etter hvert som studiene hos naboen har blitt lest av.

1 Like

Vipps så var ordreboka 40 % opp??

image

1 Like