Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

I går og til morgenen i dag, så var det brått tomt ref oppgangen i kursen etterpå.

Har du rett så får vi en ny konvertering på noen mill aksjer i ettermiddag. Tror de fortsatt har lommene fulle av aksjer. Ikke så lett å bli kvitt 4mill aksjer når det er roboter som styrer kursen.

Jeg tror at Atlas er særdeles fornøyd med kursen, endelig kan de ha litt fortjeneste på 60 øre aksjene.

Hittil har de vel bare solgt hardt til det er tomt? Funket det.

Kan minne om noe som dette:

Men man vet jo aldri hvem som selger lengre. Var sånn det så ut sist også om jeg ikke husker feil.

1 Like

Hvor mange konverteringer kan du gjøre fremover? Og hvor mange aksjer totalt kan de få til å eventuelt dumpe?

De kan strengt tatt konvertere så mye de ønsker av de resterende 17MNOK+ (?) som de har utestående. Frem til rundt 13 november kan de konvertere til 0.60 kroner (laveste snitt i 15 dagers vinduet), som også er den laveste tillate konverteringskursen Atlas kan oppnå. Merk også at de har betalt 92% av nominell verdi på aksjene, så de har gevinst helt ned til 0.552,- kroner.

4 Likes

Men det er et eller annet som “does not compute” med omsetning for godt over ti millioner kroner flere dager til i dag en VWAP på kr. 1,505 ? Finnes det virkelig så mange idiotiske småsparere?

1 Like

Må samtidig legge inn i regnestykket at de tok i mot aksjer for 15 MNOK/ 6 mill aksjer i emisjonen på kurs 2,50 NOK som de har solgt med minst en krone i snitt i tap på veien ned. Kanskje noe høyere også.

At de er møre for å bli løst ut er forståelig.

Fikk også bekreftet fra EDW i kveld at Atlas har anledning til å selge aksjer via innlån / udekket fra den dagen konverteringen meldes. At kursen korrigerte ned i går og til morgenen i dag gir således mening re fredagens melding om konvertering.

1 Like

Ja, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår strategien bak salget av emisjon aksjene.

At Atlas kan “shorte” i perioden fra konverteringen meldes til aksjene mottas har jo vært kjent hele veien. Du skriver også at de kan selge udekket, men det er vel i praksis det samme som å “naken shorte” aksjen, og i prinsippet forbudt?

Et annet problem når det kommer til Atlas og innlån av aksjer er jo å finne noen som faktisk ønsker å låne dem aksjene. Alle som sitter med et betydelig antall aksjer skyr jo Atlas som pesten.

2 Likes

Jeg kommenterte det siden noen lengre opp i tråden poengterte at dette var ikke en mulighet Atlas hadde.
Antakeligvis for å argumentere for et syn om at det ikke er Atlas som har kjørt kursen ned siste dagene.

Og der kan man kanskje finne forklaringen på oppgang i det siste?

Hva skjer med kursen den dagen langsiktige aksjonærer faktisk kicker ut dødsspiralen?

Er da eksempelvis 70 MNOK eller 250 MNOK en stiv pris for et selskap som kan levere noe bra i cRNA-feltet?

1 Like

Finanstilsynet har tidligere vært knallharde på at aksjer som ennå ikke er utstedt, selv ved en konvertering, IKKE er god nok sikkerhet for å selge aksjer i markedet. Kanskje noen burde nevne dette for FT, bare for å stikke litt kjepper i hjulene på Atlas sine salg? :man_shrugging:

1 Like

Den dagen Atlas er ute og Circio har en troverdig finansiering så er selskapet verdt 0,5-1 mrd, imo.

Håpet er enkelt og greit at noen større kan tre inn i Atlas sine sko, men med hele innskuddet up front.

Vinn-vinn-vinn :raised_hands:

Så la oss ta en enkel regneøvelse, litt forenklet utgave.

Etter siste konvertering er det 29 mill aksjer i selskapet.

Atlas har igjen 22 mnok i bonds, de er ute med 50 % cut, det vil si 11 MNOK på kurs 1,50 = 16,50 MNOK.

Ny eiere overtar forpliktelsene for neste 8 måneder R&D; 32 MNOK.
Funding som kreves totalt er 50 MNOK. Kapital hentes på kurs 1,30 og vi får 38 nye mill aksjer.

Da står vi totalt med 67 mill aksjer i selskapet.

Kurs 4 = 250 MNOK
Kurs 8 = 500 MNOK.

1 Like

Ja, hvordan går det med hvalene som kan sørge for disse 50 mill?

Men hva i all verden gir deg inspirasjon til en sånn fantasi? Det er i alle fall ikke noe man ser i listene

Det er virkelig noe spesielt søtt og sjarmerende over voksne (?) mennesker som fortsatt tenker at det er innafor med mobbing. …

Er vel lov til å spørre om det er noen som kjenner noen som har klart seg godt her i livet når man får større kick av å prøve å drite ut andre enn å lykkes med sitt eget vesen og hverdagsliv.

Trist å se opptreden din, men på TI er alt lov

2 Likes

Forventer du at de som blir med i buy out’n av Atlas også skal kjøpe aksjer med begge hendene i markedet?

Jeg tror, akkurat som vi har sett i Tr Med siste måneden, at når nyheter av en viss interesse kan begynne å gi litt håp igjen, så tiltrekker det seg mengder av aksjonærer som jakter lykken og som håper de kan gjøre en kule på det.

Eddie har forsøkt å prate de ut av det i Tr Med, i mens har kursen doblet seg. At noen tar lodd i Circio nå er name of the game, det finnes jo fortsatt aksjonærer i både Ulti og PCIB som er helt blottet for muligheter.

Men at noen “jakter lykken og som kan gjøre en kule på det” er jo noe fundamentalt annet enn at “langsiktige aksjonærer faktisk kicker ut dødsspiralen”. Hva tror du skjer her? Jeg tror det er 100% det første og 0% sannsynlighet for det siste pt.

1 Like

Det er fair å tro det, jeg synes dog det virker til å være veldig sannsynlig at Atlas blir løst ut og fundingen replaced, svaret er nok på bordet om ikke mange ukene.

Men nå i kveld har vi altså fasit for hvem som kjøpte to av de dagene hvor kursen var milevis over hva opplyste folk vet at Atlas kommer til å dytte ut millioner av aksjer ned til - og det er ingen andre enn lykkejegere.

1 Like