Hvordan kan det være inside info at jeg har dialog med aksjonærer som ønsker å løse ut Atlas?
Jeg deler samtidig hva EDW sier til meg (og tilsvarende til andre aksjonærer) som tar kontakt med selskapet for å høre om deres mål fremover.
Overhodet ingenting er formalisert, det jobbes med planer som det har blitt påpekt har vært på agendaen i fire måneder allerede. Om du mener det er hypotetisk så er nok det en for svak formulering, det er et uttalt mål det ønskes å gjennomføre på.
At du ønsker å kommentere dette fra ditt ståsted, som ikke-interessert i aksjen og uten dialog med verken aksjonærer eller selskapet, får nesten stå for din regning.
Aksjonærer som har tatt direktekontakt med meg på innboksen henvises også til å snakke med EDW direkte om konkrete prosesser og hvordan dette evt skal håndteres fremover.
Innside er forøvrig å handle på informasjon som øvrig marked ikke har tilgang til.
Her er selskapet 100 % transparent og det er i tillegg opp til hver enkelt om de også vil ha dialog med større aksjonærer for å avklare hvilket scenario de mener er det beste for selskapet fremover og hvordan man kan evt jobbe frem en løsning.
Frem til den dagen man som investor signerer en NDA er det ikke i brudd med børsreglene og orientere om planer som ligger på tegnebrettet og som for de mest innvidde / interesserte er kjent med. Du har full tilgang til samme info selv, men du må oppsøke den. Alternativt kan du avvise den…