Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det var vel strengt tatt denne oppskriften (minus 50% cut på CB`s) som ble presentert for 4 måneder siden ?

Husk at det også ligger en “Call Option” å lurer i sivet frem til neste høst. Har selskapet nevnt noe om at Atlas er villig til å forlate den også?

Min forståelse er, også fra investor som har direktekontakt med Atlas, at en innløsning skal frigi Atlas fra alle fremtidige forpliktelser de har gjennom avtalen. Dette er 8 måneder à 4 MNOK i funding.
Ved å frigis for forpliktelseme bortfaller naturlig nok også eksponeringen, inkludert call option.

Enten er de ute, eller så er de ikke det.
Hensikten og effekten ville blitt for begrenset om de slapp unna fundingen men beholdt oppsiden som andre tar risk på.

3 Likes

Her snakker du enten 1. helt hypotetisk om hvordan dette kan skje eller 2. du sitter med innside om at det er sannsynlig at det vil skje. Formuleringen virker bevisst for å hinte om 2., men jeg tror jo egentlig det bare er 1.

For meg virker det som du bevisst prøver å hausse opp en stemning over noe som ikke har noen fundamental begrunnelse - at situasjonen for Ciricio i realiteten er helt lik i dag som den var for noen måneder siden.

1 Like

Hvordan kan det være inside info at jeg har dialog med aksjonærer som ønsker å løse ut Atlas?
Jeg deler samtidig hva EDW sier til meg (og tilsvarende til andre aksjonærer) som tar kontakt med selskapet for å høre om deres mål fremover.

Overhodet ingenting er formalisert, det jobbes med planer som det har blitt påpekt har vært på agendaen i fire måneder allerede. Om du mener det er hypotetisk så er nok det en for svak formulering, det er et uttalt mål det ønskes å gjennomføre på.

At du ønsker å kommentere dette fra ditt ståsted, som ikke-interessert i aksjen og uten dialog med verken aksjonærer eller selskapet, får nesten stå for din regning.

Aksjonærer som har tatt direktekontakt med meg på innboksen henvises også til å snakke med EDW direkte om konkrete prosesser og hvordan dette evt skal håndteres fremover.

Innside er forøvrig å handle på informasjon som øvrig marked ikke har tilgang til.
Her er selskapet 100 % transparent og det er i tillegg opp til hver enkelt om de også vil ha dialog med større aksjonærer for å avklare hvilket scenario de mener er det beste for selskapet fremover og hvordan man kan evt jobbe frem en løsning.

Frem til den dagen man som investor signerer en NDA er det ikke i brudd med børsreglene og orientere om planer som ligger på tegnebrettet og som for de mest innvidde / interesserte er kjent med. Du har full tilgang til samme info selv, men du må oppsøke den. Alternativt kan du avvise den…

3 Likes

Det ser ikke ut til at de nye aksjene til Atlas har kommet i vps. Sitter de fortsatt med 800k fra de forrige konverterte pr. mandag 28/10?

Håper de finner en partner snart:

Events – Circio

Dersom selskapet er kjent med (og delaktig?!) i konkrete planer fra enkelte aksjonærers side om å løse Atlas fra sine forpliktelser, så er det i aller høyeste grad innsideinformasjon, og de burde sende ut en børsmelding ASAP om at det arbeides med slike planer. Å informere noen utvalgte om noe så vesentlig er 100% ikke i henhold til børsreglementet og verdipapirloven.

Jeg velger fortsatt å tro at du bare har snakket med noen medaksjonærer som naturligvis(!) ønsker å se Atlas utløst og at “de gjerne vil være med på en slik løsning”. Å kalle dem store aksjonærer blir jo litt absurd når de ikke kan eie aksjer for mer enn noen hundre tusen kroner, og sett i forhold til størrelsen på hva de må ut med til Atlas blir deres beholdning i dag en veldig liten “sunk cost”. Og hva i all verden er det som skal ha utløst at en slik gruppering bestående av eksisterende aksjonærer skulle ha vilje og realistisk evne til å utløse Atlas NÅ? Hvorfor ikke forut for siste emisjon? Hvorfor ikke før Atlas overhodet kom inn i bildet?

Hvis Atlas skal løses ut, så ser ikke jeg noen annen relistisk mulighet enn at det er fra en 3. part i form av en industriell partner. Det kan man fortsatt håpe på. Men de greiene du holder på med er ren hauss i mine øyne.

1 Like

Er du klar over hvor mange prosesser som pågår i styrerommene uten at det børsmeldes?
Antakeligvis 10 - 20 ganger mer enn det som børsmeldes, det er en del av styrenes løpende ansvar å ta stilling til strategiske muligheter og finne ut av om det skal gjennomføres eller ei.
Hadde man skulle børsmeldt hver gang man gjorde jobben sin i styrerommet hadde børsen vært oversvømt av meldinger som i 9 av 10 tilfeller aldri ble relevante.

Dette mener jeg viser at du verken forstår kravene til styreprosess og børsmeldinger, og at du undertolker hvilke aksjonærer som faktisk er inne med mye kapital. At verdiene har falt betydelig betyr ikke at det samme som at aksjonærene ignorerer caset. De vil naturlig nok gjøre det de kan for å hente inn det tapte, inkludert å vurdere en større investeringsrunde til.

Jeg kjenner til estimert tap hittil for en av de større aksjonærene, det er ganske så mange titalls årslønninger for en gjennomsnittlig godt betalt stilling. Motivasjonen er stor for å snu dette til gevinst og finne ut av hvordan det potensielt kan gjøres.

Jeg har ikke mer å dele her og har tillit til at selskapet styrer godt innenfor børsreglene på hva som skal meldes eller ikke. At større aksjonærer har dialog med selskapet om løsningsalternativer er ikke meldepliktig.

4 Likes

Og da er poenget at det holdes på styrerommet! Innsideinformasjon er informasjon som er vesentlig for korrekt prising av aksjen. Dersom det er konkrete og realistiske diskusjoner om en utløsing av Atlas så faller definitivt i den kategorien. Dersom det hadde vært slike konkrete og realistiske diskusjoner, så tror jeg derfor styret og ledelsen hadde gjort alt for å holde det hemmelig og ikke delt det med deg.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at du poster disse tingene samtidig med at noen først pumpet kursen og etterpå hundrevis av små retails har begynt å trade denne nå hypervolatile aksjen.

2 Likes

Igjen, kan du ikke bare holde deg til fakta fremfor å forsøke å lage en drittpakke?

Bare se hva kursen var på 22.september når jeg blant annet postet dette:

Synes du det hjalp på kursen?
Var det noen P&D da?

Skjønner at oppgangen er vond å se på når man kunne ha kjøpt denne for 60 øre over en lengre periode, men du trenger ikke å legge føringer på andres agenda og opptreden av den grunn.

3 Likes

Hadde du ikke først argumentert for at den siste oppgangen var resultatet av fundamentale nyheter som gjorde at kompetente markedsaktører plutselig var villige til å betale flere hundre prosent mer enn hva Atlas kan konverterer til, så hadde jeg vært mer tilbøyelig til å legge noe i ryktene du nå viderebringer om konkrete og realistiske planer om å løse ut Atlas.

Min motivasjon for å skrive har ikke noe å gjøre med at oppgangen er “vond å se på”. Det jeg opplever som misinformasjon derimot

2 Likes

Den beste måten å gjøre dette på er vel at Atlas konverterer alle bonds nå til kurs 0,6 og selger de til en/flere investorer. Det vil gi Atlas en gevinst hvis de selges på konverteringskurs og Atlas vil dermed få 22mill for aksjene isteden for 10-11 mill som du antyder. Jeg tipper også det blir en utvanning hvis nye investorer skal forplikte seg til 4mill pr mnd i åtte måneder så man må nok regne med ca. 100mill aksjer totalt når denne prosessen er ferdig.

Da må det konverteres ASAP for å få til en slik løsning. Spennende å følge med.

Og hvis Atlas er villig til å selge sine bonds for 10-11 mill med denne modellen så kan investorer kjøpe aksjene for 30 øre.

Partnerkonferanse mandag er vel det neste store. Aksjen virker veldig usikker på hvor den skal, så man får vel avvente litt hva selskapet sier om konferansen og hva som skjer med Atlas framover. Kommer det noe om partnere kan aksjen gå mye på det, men inntil videre er det jo bare random hvor den går virker det som. Noen ser potensialet, andre ser risiko. Totalen blir jo-jo. Fint å trade da, for de som får til det.

3 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

Jeg tror at Atlas kan konvertere til ca 60 øre frem til 8. nov. Det bør derfor være interessant å gjennomføre dette skiftet fra Atlas til langsiktige investorer innen den datoen? Det kan bli en spennende neste uka?

Hva tenker du om det?

hvilken garant i har man for at det blir til langsiktige investorer?

trist men sannsynligvis maler Atlas kursen under 1 kr ila dagen

Kjøpt deg inn igjen, Bompiole?

Nei venter litt

Det har vært ganske ok omsetning det siste, så det er ikke sikkert Atlas har så mange aksjer igjen. Kanskje de er tomme til og med? Men jeg husker ikke helt regelen for hvor mye de kunne selg basert på omsetning