Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Alle i selskapet kjenner pĂ„ presset med Atlas som “wingman”, sĂ„ naturlig nok jobbes for det et alternativ sĂ„ raskt som mulig. Vanskelig Ă„ guide pĂ„ et tidsvindu og selskapet mĂ„ sondere nĂžye gjennom ulike alternativer og betingelser som fremmes av alternative finansieringskilder.

1 Like

var det snakka noko om Kina og eventuell kontakt derifra?

Ja, de hadde kontakt med de senest i gÄr fÞr mÞtet, sÄ dialogen er der fortsatt.
Men som fĂžr; det er show me the money som gjelder.

2 Likes

Spennande hÄper investorane bak Iovaxis kommer pÄ banen og stiller med penger.HÄpet er der.E.W traff vel desse personlig i sommer

Hyggelig Ä bli spurt om man Þnsker Ä bli med pÄ et slikt mÞte da, etter Ä ha vÊrt aksjonÊr siden fÞr krigen og sikkert brukt et syvsifret belÞp opp gjennom Ärene pÄ selskapet, inkludert diverse emisjoner. :roll_eyes:

6 Likes

Det er vel bare en ting som interessant. Har noen ringt Gjelsten, Einarsson eller Sousa ?

1 Like

Har tapt en halv mill pĂ„ dette selskapet,men har ikke mye tro pĂ„ dette selskapet,med EdW i spissen😱

1 Like

No mÄ Atlas vÄkne!!!

«Olaf, du mÄ vakne, indianerane kjem!»

1 Like

Har fremdeles trua, har tapt masse , men venter te desember fĂžre jeg selger meg ut, Har trua :+1::+1:

1 Like

Akkumulert cash burn pÄ MSEK 60-70 i utviklingen av circRNA i Sverige ved utgangen av Q2-2025 synes etter dette som et rimelig fornuftig estimat ( i tillegg kommer indirekte kostnader i ASA/Solutions som evt ikke veltes over til Sverige)

image

Siden fusjon ULTIMO+CRNA blir litt omtalt pÄ begge smÄprat-trÄdene, sÄ kan det kanskje vÊre nyttig Ä se pÄ hva Bond Loan Agreement mellom CRNA og Atlas sier om dette forholdet.

Her har jeg sakset ut det jeg mener er relevant

image

Jeg leser dette pÄ fÞlgende mÄte, og korrigeres gjerne om jeg tar feil.

§ 13 a) beskriver en fusjon der CRNA ikke er overtakende i en fusjon, og der Atlas skal ha rett til utstedelse av aksjer ved fusjon etter bestemmelsene om “conversion rights” i avtalen.

Conversion Right” means the right of each Bondholder to convert each of its Bonds, unless previously converted or redeemed, into Shares during the Conversion Period at the Conversion Price in effect on the relevant Conversion Date.

Poenget med fusjonen bĂ„de for overtakende og overdragende mĂ„ jo vĂŠre Ă„ eliminere avtalen med Atlas. NĂ„r det gjelder henvisningen til “conversion rights” sĂ„ mĂ„ det vĂŠre § 10.2 (Voluntary early redemption - call option) som er av interesse (altsĂ„ ved fusjon) nĂ„r det gjelder ytterligere utvanning og/eller Atlas som en mulig “lang” aksjonĂŠr:

§ 10.2 c) The Bondholders may choose to exercise their Conversion Right at the relevant Conversion Price in respect of up to a maximum of 50 per cent. of the Outstanding Bonds which are subject to redemption under the Call Option. Any Outstanding Bonds subject to such partial conversion shall be calculated at a price equal to 100 per cent. of the Nominal Amount for each Outstanding Bond. The Bondholders shall exercise such option by written notice through its account manager for the CSD, who will need to notify the Paying Agent no later than five (5) Business Days prior to the Call Option Repayment Date.

Atlas kan altsÄ velge mellom fullt oppgjÞr av utestÄende bonds (110% av nominell verdi), eller Ä konvertere opp til 50% av utestÄende til aksjer. Eliminering av Atlas kan dermed lÞses pÄ flere mÄter og med ulik effekt pÄ konsolidert cash burn. F.eks dersom utestÄende (nominell) verdi av bonds pÄ fusjonstidspunktet er MNOK 30:

a) MNOK 33 som kontant oppgjÞr av utestÄende bonds
b) MNOK 16,5 som kontant oppgjĂžr av bonds + MNOK 15 til konvertering av aksjer

§ 13.b) sier vel i alminnelighet at Atlas kan si nei til en fusjon, men kun dersom den har en negativ materiell effekt.

§ 15.5 Mergers BÄde CRNA og ULTIMO har et svensk datterselskap som sitter pÄ IP for hhv circRNA og TET. Det kan jo tenkes at man heller vil sÞke en strategisk lÞsning som konsoliderer IP og videre utvikling av teknologiene pÄ et underordnet nivÄ i et svensk selskap. Enten ved fusjon eller fisjon. Avtalen med Atlas forutsetter at Circio AB er overtakende i en slik fusjon, og at den ikke har negativ materiell effekt.

§ 15.6 Disposals Her er det imidlertid formuleringer som (ref det ovenstĂ„ende) Ă„pner for at Circio AB kan finansieres pĂ„ selvstendig grunnlag. Det Ă„pner for en fisjon av circRNA-IP og TET-IP til et nytt felles eid selskap (Sverige) dersom det samtidig kan lĂžse finansielle utfordringer for begge parter uten at morselskapene er direkte deltakende i sammenslĂ„ing/konsolidering. Hvordan man lĂžser “problemet” Atlas for CRNA i en slik situasjon er det imidlertid litt vanskelig Ă„ forestille seg uten en slags konvertering av bonds i ASA til fordel for aksjer i det felles eide selskapet.

Atlas (Investor) har ogsÄ en call-option med forfall 31. august 2025 som det mÄ tas hensyn til ved en fusjon. Enten at den benyttes fÞr fusjon, eller at den viderefÞres i en endret avtale i det overtakende selskapet.

image

Den stÞrste utfordringen vil nok uansett vÊre Ä enes om virkelig verdi pÄ alt av underliggende (cash+IP+utsatt skatt+forpliktelser). En direkte sammenligning av MCAP pr i dag (ULTIMO/CRNA - MNOK 63/20) gir nok ikke et riktig bilde av det reelle styrkeforholdet mellom selskapene. Det er kanskje ikke umulig at bytteforholdet vil vÊre mye nÊrmere forholdet 1:1 ved gjennomfÞring av en fusjon.

2 Likes

Vis Ulti tidligere hadde sett pÄ Circio, som noe interessant, ville det ikke da vÊrt logisk at Ulti slukte selskapet i tiden hvor Circo var pÄ leit etter finansiering/partner ( altsÄ fÞr Atlas)

PÄ den tiden hadde Ulti en Mcap pÄ 3.4 milliarder. Circo lÄ vel pÄ 50 millioner?

Om Ulti ledelsen i dag sier ja til sammenslÄing, hvor Circio ender opp med en stor % andel av det nye selskapet, ville hvertfall jeg som Ulti aksjonÊr vÊrt forbannet. Da dette ville fremstÄtt som at alt har feilet, Ä at de gir opp!
( Ă„ jada, alt har feilet. Men Ă„ fusjonere med et selskap som har ligget i grĂžften i lang tid. Er ikke akkurat aksjonĂŠr vennlig.)

2 Likes

PÄ den tiden hadde U en superpotent pipeline og siktet mot himmelen. NÄ er det bare stumper igjen men om de vurderer Circio som interessant nÄ har jeg ikke peiling pÄ.

Jepp, Ä nÄ pÄstÄr de at denne TET- pipeline, er noe de Þnsker Ä satse pÄ.

Da tenker jeg fokuset til styre og ledelse ligger der.

1 Like

Øvelsen er nok enklere Ä forestille seg som god for oss som sitter i CRNA-myra, men dersom verdien i ULTIMO pr i dag er TET+CAPEX+cash etter at alle andre forpliktelser er gjort opp, sÄ spÞrs det jo om R/R egentlig blir noe verre om man konsoliderer med CRNA. Forutsatt at bytteforholdet synes fornuftig, og at CRNA med gode data fra In Vivo har kortere vei til klinikk/utlisensiering.

Det eneste andre reelle alternativet kan jo vĂŠre likvidasjonsutbytte MNOK X ved avvikling.

1 Like

Kan skyte inn ref Atlas at her vet man med sikkerhet at de er villige til Ă„ godta en exit som er rabattert i forhold til terms i avtalen.

Det har blitt pratet om at de godtar en cut pÄ 30 - 40 % av utestÄende dersom det dukker opp en partner som Þnsker Ä lÞse de ut.

4 Likes

Gjelder det samme med call-opsjonen pÄ MNOK 30 ?

Ja, det gjelder hele engasjementet deres.

2 Likes

Da vil jeg anta at verken Sousa eller EDW har sovet i natt, og at man sitter til en grov skisse av vilkÄr er pÄ plass :grinning:
wishfull thinking, selvfÞlgelig ikke noe annet.