De fikk 4.1 millioner aksjer og det totale dagsvolumet er 1.9 millioner - sĂ„ de har nok i âbĂžtter og spannâ. De tillates Ă„ selge 35% av volumet i 22-dagers vindu. Bare den siste ukens handel gir dem mulighet til Ă„ selge 13.4 millioner aksjer.
Men de har vell ikke fÄtt aksjene de meldte at de hadde bedt om pÄ fredag i dag. Jeg hadde et inntrykk av at de fÄr de ganske raskt, type en dag etter de melder?
Dagens melding sier vell at det er i dag det er registrert i foretaksregistret (BrĂžnnĂžysund) at aksjeantallet er Ăžkt.
I fÞlge aksjonÊrlistene oppdatert 29/10 sÄ dumpet Atlas ut sine aksjer da, sÄ da kan ikke de vÊre involvert i dumpingen som skjer nÄ (?).
De fikk dem jo i dag? Sjekk melding i morges
JesusâŠfĂžlger ikke godt med her nei
I melding i dag stÄr det bare at nÄ er endringen registret i BrÞnnÞysund-registrene, stÄr ikke noe om nÄr de ble registrert pÄ OsloBÞrs
Det var jo den fÞrste konvertering de kom med nÄ nylig ⊠pÄ 833k aksjer
Det ba om det 23/10
Registrert 25/10 og solgt 25 , som da ble oppdatert pÄ listen 29/10
De siste pÄ 4.166.666 aksjer ble registrert idag , sÄ de er nÄ pÄ selgern fra og med idag
Men burde jo ogsÄ kommet en melding om at de har passert 5% eierskap nÄ mener jeg da
Var det ikke sÄnn at Atlas kunne shorte aksjer nÄr de konverterte og starte salget omtrent umiddelbart? Deretter levere tilbake nÄr de fikk aksjene.
Jo, men de mÄ ha en avtale om Ä lÄne aksjer i samme omfang som det de selger fÞr de nye aksjene er registrert.
Og det fÄr de vel kontinuerlig og lett med Nordnet?
Neppe i det volumet de trenger???
Konvertere og dumpe. Konvertere og dumpe!
Slik gÄr nÄ dagan med selskaper som har «dÞdsspirallÄn»
Citi inne med 4166666 aksjer pÄ dagens liste.
Liste er handel til og med tirsdag. Men ingen flagging?
Aksjene er vel fra gÄrsdagens konvertering av aksjer fra noen av konvertible obligasjonene, disse kommer inn pÄ VPS konto samme dag som kapitalforhÞyelsen registreres. Det har jo videre vÊrt spekulert i at Atlas har solgt mye i markedet allerede, sÄ det er ikke sikkert at de eier alle disse aksjene lenger.
I senere tid sÄ har Atlas flagget i etterkant av 08:00 pÄfÞlgende dag. Skal jeg tippe sÄ tror jeg vi ser at de har solgt seg under 15% og at de flagger passering av 10% grensen.
Edit; Hadde gammelt antall aksjer i tankene her pÄ morgenkvisten. De passerte aldri 15% grensen nÄr det nye antallet er 29.5 millioner. Da fÄr vi se om de har vÊrt virkelig sÄ brutale og solgt seg under 10%
Nei, de de kan nok vÊre overfÞrt og synlige pÄ VPS-konto fÞr det er registrert i brÞnnÞysund. Listen vi nÄ ser som den siste, viser som @Investor skriver status ved bÞrsslutt tirsdag. Melding om registrering kom i gÄr torsdag. Nordnet-kunder er mest sannsynlig nettokjÞpere alle dager denne uken med en vesentlig antall aksjer, sÄ det er sannsynlig mulig Ä lÄne et betydelig antall hver dag, og jeg tipper det er hva Atlas har gjort fra og med tirsdag.
Oi! Her lukter det ny konvertering de neste dageneâŠ
âŠmen igjen. NĂ„r de rapporterer pĂ„ denne mĂ„ten, sĂ„ virker det jo ikke som de lĂ„ner i det hele tatt?
Kan ikke minnes at det noen gang har vÊrt antydning til Ä lÄne aksjer.
Edit; Noe mÄ de faktisk ha gjort da endring i beholdning er 3.4 millioner aksjer og det totale dagsvolumet er 3 millioner.