Ja, jeg tror de låner i forkant og bare driter i la det fremgå av måten de melder på
Noen år siden jeg var helt i loopen i forbindelse med emisjoner, men jeg kan si med 100 % sikkerhet at VPS ikke utsteder nye aksjer i et selskap før de har en bekreftelse fra Brreg på at aksjekapitalen er innbetalt og registrert.
At listene sier at det er for handel på tirsdag er jo pga T+2 oppgjøret som gjelder for ordinær handel, nye aksjer kommer i løpet av dagen og ble synlig slik som dette på gårsdagens lister.
Circio Holding ASA - Conversion of Convertible Bonds and funding requested under financing commitment from Atlas
Bra butikk for Atlas dette her. I tillegg blir Circio kvitt mye obligasjoner. Vinn/vinn.
Jo, men de henter jo også 8MNOK av Atlas - så lite som tyder på at det er en snarlig løsning fra alternative finansieringskilder. Får håpe kursen holder seg slik at de som har tegningsretter ser hensikt i å bruke dem i desember, og at volum holder slik at bondsene gradvis blir spist opp
Litt av en aksjepresse Atlas har. Kan de kjøre en sånn i uka blir det penger av det. Når er det evnt slutt på tegne 60 øres aksjer?
- nov.
Spør for en venn som ikke har satt seg så godt inn i avtalen med Atlas, hvordan bestemmes tegningskursen?
Sånn på husken (ikke ordrett); Gjennomsnittet av de 3 dagene med lavest volumvektet snitt i de 15 foregående handelsdagene, der konverteringskursen ikke kan gå lavere enn pålydende (60 øre).
Ledelsen i dette selskapet bare gir og gir til sine aksjonærer
Hvordan tenker du @TheObserver om sannsynligheten for en refinansiering av Atlas-avtalen når CFO gir blanke faen i signalene han sender ut og åpent søker ny jobb? Midt i de angivelig intense samtalene med de store aksjonærene om en slik løsning?
Did the mouse die? 🥸
At Lubor har vært på offensiven på LinkedIn har vært omtalt før.
Det startet vel etter at emisjonen i sommer floppet.
Det var nok ikke bare han som ikke gjorde jobben sin godt nok da, men han har spilt ut sin rolle og anses ikke som særlig relevant for cRNA-resultatene. At han dog må legge ut at han er jobbsøknad viser vel kanskje hvor lite ettertraktet kompetansen hans er?
Ergo er min gjetning at prosjektet med å erstatte Atlas i liten grad handler om CFO’en. Han var vel i bunn og grunn opphavet til at Atlas in the first place kom inn her,…
Dog fremstår det uansett uproft / klønete å være offisielt på jobbjakt når du er CFO i et børsnotert selskap som jakter nye investorer og første store dealer.
(Kanskje er hans arvtaker allerede på plass uten at det foreløpig kan meddeles markedet)
Godt du er short da
En ting skal du ha, du er alltid ( to the end) over optimistisk på/å i selskaper du er investert i.
Til tross for at selskapet har meldt emisjon som gruser kursen, eller at selskapet er skakkjørt, med en finansiering som ikke er et børsnotert selskap verdig.
Men igjen. Lykke til 🫡
Hvorfor eier du aksjer?
For å være forelsket i de eller tjene penger?
Circio gikk fra 2 til 12 kroner i sommer.
Alle visste at emisjonen på 2,5 kom.
Så gikk den fra 60 øre til 3 kroner på to dager og ned til krona igjen.
Whats not to like, med mindre man er evig long?
Nå er vel sannheten at du ikke er short.
Å at du også deltok i emisjonen, å derav på dagens kurs er i Negativ minus, eller?
Jeg for min del, foretrekker kun å investere for profitt, å eier hverken kjærlighet, eller moral. Når det kommer til aksjer
Ps: den meldt emisjonen var vel ASA, å ikke dette selskapet 🫡🍣
Altså samtidig som du hausset at dette var en fundamentalt begrunnet reprising av aksjen. Hvor er din integritet?
Herregud hvor dere styrer og henger dere opp i hva andre gjør.
Det er lenge siden jeg skrev at Circio skulle ned til 60 ør da det ligger i sakens natur når de legger opp warrants med nedre strike 60 øre.
Hvordan kan en aksje ikke automatisk synke ned dit med et så tapelig incitament?
Search and you will find…
Folk må gjerne dele ordreloggen sin for min del, men jeg er på børs for å forhåpentligvis få betalt for det.
Integritet på TI, dere synes det er mye av det?
Alle prater sitt case, det er derfor TI finnes, det må man ta som et utg pkt for alt som skrives her inne.
TI ble vel startet som et mer seriøst alternativ til hegnar forum eller noe i den duren. Men uansett fint at du ærlig på din agenda og at dine poster greit kan overses.
Synes TheObserver sine innlegg (og Polygon) er de mest lesverdige her jeg.