Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Hvorfor eier du aksjer?
For å være forelsket i de eller tjene penger?

Circio gikk fra 2 til 12 kroner i sommer.
Alle visste at emisjonen på 2,5 kom.

Så gikk den fra 60 øre til 3 kroner på to dager og ned til krona igjen.

Whats not to like, med mindre man er evig long?

2 Likes

Nå er vel sannheten at du ikke er short.
Å at du også deltok i emisjonen, å derav på dagens kurs er i Negativ minus, eller?

Jeg for min del, foretrekker kun å investere for profitt, å eier hverken kjærlighet, eller moral. Når det kommer til aksjer :v:t5:

Ps: den meldt emisjonen var vel ASA, å ikke dette selskapet 🫡🍣

1 Like

Altså samtidig som du hausset at dette var en fundamentalt begrunnet reprising av aksjen. Hvor er din integritet?

4 Likes

Herregud hvor dere styrer og henger dere opp i hva andre gjør.

Det er lenge siden jeg skrev at Circio skulle ned til 60 ør da det ligger i sakens natur når de legger opp warrants med nedre strike 60 øre.
Hvordan kan en aksje ikke automatisk synke ned dit med et så tapelig incitament?

Search and you will find…

Folk må gjerne dele ordreloggen sin for min del, men jeg er på børs for å forhåpentligvis få betalt for det.

Integritet på TI, dere synes det er mye av det? :laughing:
Alle prater sitt case, det er derfor TI finnes, det må man ta som et utg pkt for alt som skrives her inne.

3 Likes

TI ble vel startet som et mer seriøst alternativ til hegnar forum eller noe i den duren. Men uansett fint at du ærlig på din agenda og at dine poster greit kan overses.

1 Like

Synes TheObserver sine innlegg (og Polygon) er de mest lesverdige her jeg.

4 Likes

@TheObserver er en av be bedre skribenter her på forum så kritikken han får er særdeles ufortjent. Helt enig at folk er for opptatte av agendaer og hva som skrives. Takhøyde på forum bør være høy og å snakke opp aksjer man eier ligger i sakens natur. Folk på forum er ikke betalt for å skrive nøytralt om aksjer* La oss heller ha en åpen diskusjon, og så vet så klart alle at det meste skrives er basert på enn posisjon som igjen er basert på hvordan en ser på en aksje eller selskap.

'*Fotnote, @polygon er kanskje unntaket her. Du jobber antakelig gratis her på forum og bidrar med mye nøytralt og kritisk blikk på biotek. Du er best når du holder deg til sak og ikke person. Av og til kan det virke som om du gir orden og oppførselskarakter til oss som skriver. Slik du gjorde med Observer nå og andre tidligere. Oppfordrer deg til å holde deg til sak og la folks agendaer og integritet ligge.

8 Likes

Ryddig svar fra Erik angående Lubor.

De har begge tatt 50 % lønnskutt, ingen får bonus for 2023 og opsjonene er verdiløse. Det er derfor avtalt med styret at de kan ta på seg inntektsbringende arbeid på utsiden av Circio dersom de har kapasitet.

Dog er det ikke spesielt strategisk at man fronter det på kanaler som LinkedIn og dette er videreformidlet.

Forøvrig legges det til at ingen har tatt på seg slikt arbeid frem til nå, hva det enn måtte bety / skyldes.

Edit: det jobbes videre med å erstatte Atlas og utøvelsen av bonds for 8 mnok meldt fredag er for å sikre arbeidskapital for inneværende måned og desember.

5 Likes

Jeg kommer jo ikke bare inn fra sidelinjen og deler ut en karakter her da @Investor. Dette er et flere dager med diskusjon om sak. Noe som viser seg helt meningsløst i mine øyne hvis man ikke kan gå ut i fra at den personen man diskuterer med faktisk mener det han skriver. Det er nettopp ikke person og heller sak jeg har fokusert på. Det som er jævlig irriterende er når folk som er uenige beskylder hverandre for bakenforliggende motiver i stedet for å fokusere på sak. Og det er kanskje det du egentlig også mener? Men her innrømmer jo @TheObserver at motivet overskygger det helt vesentlige innholdet i det han skriver, så det er jo noe helt annet!

At folk “snakker opp” en aksje man eier er jo helt naturlig ja. Og det er jo i utgangspunktet heller ikke problematisk hvis man faktisk eier aksjen nettopp av de grunnene man snakker om.

3 Likes

Hva er det du snakker om her?

At jeg bløffer om dialog med selskapet og prosesser litt avhengig av hvordan det passer med mine egne posisjoner?
Herregud for en agenda du må ha…

2 Likes

Som jeg har skrevet en del ganger nå, så er det først og fremst din haussing av det som åpenbart var en P&D til å være en fundamentalt begrunnet reprising av selskapet pga. nye fantastiske data jeg reagerte på, og også nå henviste til. Nei, jeg tror ikke du direkte bløffer om hva selskapets ledelse og noen større aksjonærer forteller deg. Men jeg tror din fremstilling av graden av realisme i en plan om at eksisterende aksjonærer nå skal refinansiere Atlas blir veldig, veldig overdrevet gjennom deg.

Og det er nettopp dette vi alle hater

3 Likes

Derfor er det viktig for mental helse og kunne ta tap med samme sinn som vinn! Best å innse før investering at det kan gå til et varmt sted med bakglatte ski!

1 Like

Yup, var her vi håpet at Circio skulle presentere seg selv, men den gang ei :confused:

er vel ikke der for å presentere seg selv :rofl:

Noen tanker på tydelig økt daglig omsetning her?
Blir jo regelmessig fistet av Atlas, men jeg tolker det som mulig ny interesse for selskapet.

Eller ikke, kanskje bare etterdønninger av sist melding og klassisk p&d.

3 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

@TheObserver

Bør det ikke komme en konvertering av alle bonds fra Atlas denne uken (til kr 0,60) hvis de har fått til en avtale med investorer. Venter de som blir jo konverteringskursen ennå høyere?

Hva tenker du om det?

Det er vel en regel som sier at de ikke kan eie mer enn 30% av selskapet så det er vel noe greier med det også?

Jeg tenker at det som er rasjonelt for Atlas ikke er det samme som andre mener er rasjonelt, ref at de tegnet for 6 mill aksjer til kurs 2,5 og har solgt hele veien ned til 60 øre.

På en melding som markedet finner oppløftende så går den 5-gangen på to dager. Hvorfor gir de ikke seg selv litt bedre tid til å se hva slags data Circio får til?

Antakeligvis fordi de aldri blir langsiktige; aksjer skal bare ut, koste hva det koste vil. Tror ikke de gambler noe på et buy out av deres posisjoner, det kan ta tid, om det i det hele tatt skjer.

1 Like

Atlas Holdings for CIRCIO