Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

@TheObserver er en av be bedre skribenter her pÄ forum sÄ kritikken han fÄr er sÊrdeles ufortjent. Helt enig at folk er for opptatte av agendaer og hva som skrives. TakhÞyde pÄ forum bÞr vÊre hÞy og Ä snakke opp aksjer man eier ligger i sakens natur. Folk pÄ forum er ikke betalt for Ä skrive nÞytralt om aksjer* La oss heller ha en Äpen diskusjon, og sÄ vet sÄ klart alle at det meste skrives er basert pÄ enn posisjon som igjen er basert pÄ hvordan en ser pÄ en aksje eller selskap.

'*Fotnote, @polygon er kanskje unntaket her. Du jobber antakelig gratis her pÄ forum og bidrar med mye nÞytralt og kritisk blikk pÄ biotek. Du er best nÄr du holder deg til sak og ikke person. Av og til kan det virke som om du gir orden og oppfÞrselskarakter til oss som skriver. Slik du gjorde med Observer nÄ og andre tidligere. Oppfordrer deg til Ä holde deg til sak og la folks agendaer og integritet ligge.

7 Likes

Ryddig svar fra Erik angÄende Lubor.

De har begge tatt 50 % lÞnnskutt, ingen fÄr bonus for 2023 og opsjonene er verdilÞse. Det er derfor avtalt med styret at de kan ta pÄ seg inntektsbringende arbeid pÄ utsiden av Circio dersom de har kapasitet.

Dog er det ikke spesielt strategisk at man fronter det pÄ kanaler som LinkedIn og dette er videreformidlet.

ForÞvrig legges det til at ingen har tatt pÄ seg slikt arbeid frem til nÄ, hva det enn mÄtte bety / skyldes.

Edit: det jobbes videre med Ä erstatte Atlas og utÞvelsen av bonds for 8 mnok meldt fredag er for Ä sikre arbeidskapital for innevÊrende mÄned og desember.

5 Likes

Jeg kommer jo ikke bare inn fra sidelinjen og deler ut en karakter her da @Investor. Dette er et flere dager med diskusjon om sak. Noe som viser seg helt meningslÞst i mine Þyne hvis man ikke kan gÄ ut i fra at den personen man diskuterer med faktisk mener det han skriver. Det er nettopp ikke person og heller sak jeg har fokusert pÄ. Det som er jÊvlig irriterende er nÄr folk som er uenige beskylder hverandre for bakenforliggende motiver i stedet for Ä fokusere pÄ sak. Og det er kanskje det du egentlig ogsÄ mener? Men her innrÞmmer jo @TheObserver at motivet overskygger det helt vesentlige innholdet i det han skriver, sÄ det er jo noe helt annet!

At folk “snakker opp” en aksje man eier er jo helt naturlig ja. Og det er jo i utgangspunktet heller ikke problematisk hvis man faktisk eier aksjen nettopp av de grunnene man snakker om.

3 Likes

Hva er det du snakker om her?

At jeg blĂžffer om dialog med selskapet og prosesser litt avhengig av hvordan det passer med mine egne posisjoner?
Herregud for en agenda du mÄ ha

2 Likes

Som jeg har skrevet en del ganger nÄ, sÄ er det fÞrst og fremst din haussing av det som Äpenbart var en P&D til Ä vÊre en fundamentalt begrunnet reprising av selskapet pga. nye fantastiske data jeg reagerte pÄ, og ogsÄ nÄ henviste til. Nei, jeg tror ikke du direkte blÞffer om hva selskapets ledelse og noen stÞrre aksjonÊrer forteller deg. Men jeg tror din fremstilling av graden av realisme i en plan om at eksisterende aksjonÊrer nÄ skal refinansiere Atlas blir veldig, veldig overdrevet gjennom deg.

Og det er nettopp dette vi alle hater

3 Likes

Aksjemarkedet er kynismens hĂžyborg.

Sannheter strekkes, positive og negative «prosesser» tillegges lite eller mye verdi/tyngde etter skribentens posisjon, tillit bygges for deretter Ä utnyttes til Ä skape FOMO, ofte sÄpass at rÞde flagg overses, sistemann ut dÞra i en P&D sitter med svarteper. Ingen bryr seg om du taper alle pengene dine. Er du fÞrst lÄst inne etter en P&D du hoppet pÄ sjekker du inn pÄ Hotel California - hvis ikke du klarer Ä innse at andre var smartere enn deg og anser belÞpet som sunk cost.

Alle er ikke slik som dette, men du verden hvor mye penger en smÄsparer hadde unngÄtt Ä tape om man la dette til grunn i alle sine handler.

1 Like

Derfor er det viktig for mental helse og kunne ta tap med samme sinn som vinn! Best Ä innse fÞr investering at det kan gÄ til et varmt sted med bakglatte ski!

1 Like

Yup, var her vi hÄpet at Circio skulle presentere seg selv, men den gang ei :confused:

er vel ikke der for Ă„ presentere seg selv :rofl:

Noen tanker pÄ tydelig Þkt daglig omsetning her?
Blir jo regelmessig fistet av Atlas, men jeg tolker det som mulig ny interesse for selskapet.

Eller ikke, kanskje bare etterdĂžnninger av sist melding og klassisk p&d.

3 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

@TheObserver

BÞr det ikke komme en konvertering av alle bonds fra Atlas denne uken (til kr 0,60) hvis de har fÄtt til en avtale med investorer. Venter de som blir jo konverteringskursen ennÄ hÞyere?

Hva tenker du om det?

Det er vel en regel som sier at de ikke kan eie mer enn 30% av selskapet sÄ det er vel noe greier med det ogsÄ?

Jeg tenker at det som er rasjonelt for Atlas ikke er det samme som andre mener er rasjonelt, ref at de tegnet for 6 mill aksjer til kurs 2,5 og har solgt hele veien ned til 60 Ăžre.

PÄ en melding som markedet finner opplÞftende sÄ gÄr den 5-gangen pÄ to dager. Hvorfor gir de ikke seg selv litt bedre tid til Ä se hva slags data Circio fÄr til?

Antakeligvis fordi de aldri blir langsiktige; aksjer skal bare ut, koste hva det koste vil. Tror ikke de gambler noe pÄ et buy out av deres posisjoner, det kan ta tid, om det i det hele tatt skjer.

1 Like

Atlas Holdings for CIRCIO

Atlas Holdings for CIRCIO

Ja ja Circio, da har norsk biotek et skudd igjen pÄ mÄl etter full kollaps i alle andre satsninger.

Holder det med 15 ganger effekt sammenliknet med mRNA eller skal vi bare like greit forholde oss til at olje og laks er det vi kan i dette i landet?

2 Likes

«Funker pÄ alt» :wink:

Ja, hvis de kan bevise det klinisk :nerd_face:

2 Likes

Circio Holding ASA: Requested Conversion of Convertible Bonds