Atlas er ikke enige i at muligheten for Ă„ konvertere til 60 Ăžre pr aksje lĂžp ut 8.novemberâŠ
Atlas har driti seg ut fĂžr, noen som er sikre i sin sak?
Har kontaktet EDW for Ä fÄ riktig svar.
Atlas er ikke enige i at muligheten for Ă„ konvertere til 60 Ăžre pr aksje lĂžp ut 8.novemberâŠ
Atlas har driti seg ut fĂžr, noen som er sikre i sin sak?
Har kontaktet EDW for Ä fÄ riktig svar.
Jeg hadde ikke tatt regnestykkene fra Gaal eller atlas for god fisk hadde jeg vĂŠrt en stĂžrre aksjonĂŠrâŠ
I fÞlge EDW skyldes det noen praktikaliteter som mÄtte avklares fÞr meldingen gikk ut, men forespÞrselen fra Atlas kom pÄ fredag.
Har meldt tilbake at da bÞr det fremkomme av bÞrsmeldingen slik at folk kan henge med pÄ om avtaler gjelder eller ikke. NÄ ser dette ut som et avvik.
HAHA!
Jesus!
Edit:
Kursen skal settes til volumvektet pris over de 10 foregÄende handelsdagene minus 30% rabatt eller er det endret? (1)
Ergo mÄ volumvektet pris vÊre (0.6033/70)100 = 0,8618.
Noen som kjapt kan sjekke VWAP de ti siste handelsdagene? Sjekk gjerne inkl mandag ( i gÄr), inkl torsdag og inkl fredag.
(1)
Each Warrant will give the holder the right
to subscribe for and be allocated one additional share in the Company at a
subscription price equal to the higher of (i) the volume weighted average price
quoted for trades in the Shares on the Company the ten last trading days on the
Oslo Stock Exchange prior to commencement of the Exercise Period (as defined
below) less a discount of 30%, NewsWeb
Ps jeg blir ikke overrasket om vilkÄrene er endret siden den bÞrsmeldingen.
Dette er vilkÄrene i emisjonen i sommer, og ikke vilkÄrene i investeringsavtalen.
Det riktige er gjennomsnittet av de 3 dagene med lavest volumvektet gjennomsnitt i de 15 handelsdagene fĂžr selskapet mottok meldingen.
Dersom selskapet mottok meldingen pÄ fredag sÄ er burde konverteringskursen vÊre 0.6228 kroner.
Hvor mye har de igjen av ikke-konverterte bonds etter dette?
Per 30.06.24 skulle de ha utestÄende bonds for 35MNOK.
Atlas konverterte for 15MNOK i emisjonen, og spyttet inn nye 1.5MNOK.
I etterkant har de konvertert 0.5 + 2.5 + 2.5 + 5 = 10.5MNOK.
Circio har hentet nye 8MNOK.
SĂ„; 35 - 15 + 1.5 -10.5 + 8 = 19MNOK ?
SĂ„ som fryktet har selskapet/atlas regnet i favĂžr av atlas?
Slik jeg forstÄr avtalen sÄ ville det vÊrt 0.6 kroner om forespÞrselen kom pÄ torsdag. SÄnn i farten sÄ trodde jeg at konvertering pÄ fredag skulle innebÊre at de mistet en av dagene de har brukt i de forrige konverteringene
EDW skrev i en oppfĂžlgings-SMS at konverteringen ble formelt sendt torsdag 7.nov, sĂ„ da stemmer vel kursen for Atlasâs del. Han skriver at det var en diskusjon rundt prisingsmekanisme og et par andre praktiske aspekter som gjorde at dette fĂžrst ble avklart i dag.
For whats it worthâŠ
Da stemmer det.
Men hva skal man si; bÞrsmeldes i dag, sÄ kom den egentlig pÄ fredag, men vi mente egentlig pÄ torsdag.!
Digg for Atlas Ä kunne selge i fred og ro pÄ hÞyere kurser da
Hvordan"hentes" ny gjeld som kan konverteres til obligasjoner (disse 8mill). Er det slik at de Circio mottar nye 4mill NOK den fÞrste i hver mÄned uten at det bÞrsmeldes?
Circio bĂžrsmelder at de ber om penger fra Atlas; her ser du blant annet den siste âfunding requestâ
SÄ fÄr Circio utbetalt 92% av nominell verdi, som vil si at Atlas fÄr bonds for 8MNOK og Circio fÄr utbetalt 7.36MNOK i cash.
Takk. Tipper Atlas har kommet greit ut av avtalen sÄlangt. Litt rart de vil ut (ref @TheObserver ). Med den konverteringsfarta de har nÄ sÄ fÄr de jo solgt seg ned en del.
NÄr de faktisk velger Ä gÄ videre med finansieringen, sÄ mÄ det vÊre noe som gjÞr det lukrativt. Isolerer man bort den siste mÄneden, sÄ klarer jeg ikke Ä se hvordan, men det vil vel gjerne vise seg til slutt.
De hadde vel ikke sÄ mye valg i sommer enn Ä vÊre med pÄ emisjonen tipper jeg. De tapte jo mye pÄ den, men har vel ikke tapt sÄ veldig mye pÄ de andre salgene vs konverteringskurs/rabatter.
Nei, det er gjerne godt poeng. Kan jo hende at veddemÄlet bygger rundt call-option og muligheten de kan ha pÄ Ä tjene veldig mye penger pÄ den. Tiden vil vise.