Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Lurer på hvor mange millioner som er tapt som følge av denne tøffe gutteklubbstemningen…

1 Like

Ja, de har levert hele veien på høyt nivå så det skulle bare mangle at de ikke har en betydelig tilhenger skare. Og så kommer noen her og insinuerer at de ikke er verdensledende osv. - skammelig!

1 Like

Hadde bare resultatene stått i stil med ambisjonene.

Vel og bra de er fremoverlente, men dette er tross alt bare et navnebytte. Endring av strategi er allerede kommunisert tidligere.

Hvorfor guider de i det hele tatt 1H i første omgang da? Hvis en oppdatert guiding sier 2H er det da ikke en utsettelse, men en positiv ting, fordi CEO sa i en podcast at det kan dukke opp ting av ulik art som gjør at de må skyve på tidslinjen? Eller hva er det du sier?

1 Like

Jeg sier / gjentar det Ruben forteller fra callen med Wiklund, jeg kan prøve å forklare det med andre ord:

Forskningen som pågår nå er ikke å spesifisere et target med et begrenset utfall, de forsker på ulike variabler innenfor bruk av cRNA. Dersom forsøkene viser “begrenset” effekt, det vil si at de ser at cRNA oppfører seg 100 % som forventet, så er dagens patentsøknader og veien videre allerede lagt. Skulle de mot formodning også se andre effekter / virkemåter ved bruk av cRNA; de forfølger tross alt både vaksiner og onkologi, så vil de måtte beskytte resultatene ved dette gjennom patenter FØR de publiserer effektene fra forskningen. Det resulterer i “forsinkelser” for oss som sitter og venter på nettopp disse resultatene, det er jo selve grunnlaget for fremtidige dealer, hvis mulig.

Hvor sannsynlig det er at de får wow-resultater utover det de allerede forventer vet ikke jeg, men de har sagt at dette kan skje, og da er det pri 1 å sikre patent fremfor å fore markedet med status. Dette er selvsagt kjedelig for de som venter på nyheter så raskt som mulig, men i et best case scenario så vil forsinkelser kunne være av god karakter. Jeg gjentar; best case scenario, ikke base.

24 Likes
11 Likes

Vil tro det er veldig lett å avdekke hvorfra og når de første forskningsrapportene om cRNA kom. Det ville derfor være helt tullete å skrive at de var de første uten å ha dekning for det. Dette har stått lenge i materialet lenge før navneskiftet i går og er ikke noe nytt. Hadde det vært feil hadde nok det blitt avdekket for lenge siden.

2 Likes

Nytt navn, ny giv og finansiering på plass. Fullt fokus på å forske videre. Har fylt opp med flere aksjer til en latterlig lav pris i dag. Bunnen har vært. Nå blir det gode penger å tjene framover :grin::ok_hand::rocket: dobling innen kort tid.

5 Likes

I dag har vi relativt disiplinerte selgere og det er bra medaksjonærer. Betyr vel at vi er kvitt det meste av nølere. La oss håpe det fortsetter i lang tid fremover.

Det varte ikke lenge, var vist noen av de utålmodige igjen likevel.

2 Likes

Det er vel ikke noen tvil om hvem det kan være ? Det første bondet som er konvertert har et formål. Kurspleie. Banna bein.

Vet ikke hvordan de tenker. Hvis de skulle skremt flere av truseskvetterne så ville de vel konvertert flere på 0,62 og vist litt muskler? Nå går de fort tomme før de konverterer igjen.

1 Like

Antar at tiden vi ligger i klemma er av interesse også ? De kan sikkert holde oss i stabilt sideleie de neste 5-10 børsdagene om de lemper ut med måte. Innbiller meg at det bare er et spørsmål om tid før resten av hærskaren melder sin ankomst.

Med mindre jeg tager fejl, så er Atlas nede omkring 0,60 som effektiv kurs vedr. første konvertering, så alt der sælges under dette niveau må antages at være retailers (konfirmander, trusseskvettere osv.) og et relativt safe bet for en position.

Det forklarer jo også, hvorfor der ikke kommer yderligere dumps under dette niveau … men som altid svært at læse noget som helst definitivt ud af anonyme bevægelser.

1 Like

Så du tror de konverterer alle ved neste runde?

Det spørs om exit-verdien av disse første +4 mill aksjene egentlig er av særlig interesse dersom vi skal betrakte Atlas som en samlet aktør.

Om ikke alle, så mye/majoriteten av de gjenværende 14 obligasjonene. Noe annet synes rart.

Jeg tipper at de kommer til å konvertere 1-2 bonds å selge de før de konverterer på nytt.

Tror ikke det er noe kurspleie nå. De prøver nok å selge til best mulig pris. De konverterte nok bare 1 bonds for å føle seg litt frem og se hvordan markedet/kursen reagerte. Vi får se.

1 Like

Kan tenkes det. Dersom selskapet ikke henter ut T2 før aug/sept så spiller tiden på lag dersom VIP heller ikke kommer før vi kommer så langt.

3 Likes

313487 på kjøp og 34067 på salg. Det er jo positivt på ordredybden. Nå må de som vil kjøpe, kun justere opp prisen en del. Trenger bare et lite kick in the a…

1 Like

… men 77 aksjer som gir 10% opp er ikke det vi ønsker oss . … blir jo tullball, får håpe at ikke Atlas leker p&d …

1 Like

… jeg tolker altid algoernes “jeg handler lige 77 aktier á 60 øre” som en slags finger til markedet, når alle almindelige retailers må betale kurtage og risikerer anmeldelse og 5 års fængselsstraf, hvis man foretager et lignende stunt.

Dagens handel ender 4,76% i grønt m. ugens højeste omsætning så langt; håber endvidere at aktient bliver mere attraktiv, da den rent teknisk har været nede og vende to gange på 0,60 og modstået stop loss raids under dette niveau.

4 Likes