Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Onsdag de skal i ilden igjen?

8 Likes

KRAS prosjektet med Kansas Cancer Center er svært spennende men det går under radaren for alle for tiden. Jeg ser ikke bort fra at T (C) sin KRAS vaksine kan få et gjennombrudd i sin krefttype. Norsk forskning på kreftvaksiner er verdensledende og T sitter i front på KRAS. Her ligger skjulte verdier.

11 Likes

Ledelsen er ansatt, aksjonærene er eiere. Å tenke at hvis det regner på ledelsen så drypper det på aksjonærene er fullstendig bakvendt. Ledelsens arbeid, som de er ansatt for å gjøre, er å øke verdien for aksjonærene og for det får de lønn. Jo bedre de gjør jobben sin, desto høyere lønn. Men hovedoppgaven er å øke verdien for aksjonærene.

Mulig at jeg tolker deg i verste mening, men jeg synes denne tråden inneholder veldig mye urealistiske håp om gull og grønne skoger så min BS-detektor slår ut veldig tidlig. :slight_smile:

7 Likes

God dag mann økseskaft

4 Likes

Denne har vært synlig i lang tid. Siden før årsskiftet om jeg husker rett. Det interessante så kort tid i forveien er at det fortsatt nevnes upcoming IIT`s (studies with independent Investigator or academic sponsor). Da gjenstår det å se om dette fortsatt er er målsettinger innen identifiserte områder, eller om det er gjort avtaler som enda ikke er annonsert.

3 Likes

Opsjonene er dyrere enn kursen :blush:

Men kursen er for høy for ledelsen til å kjøpe. :nauseated_face:

3 Likes

Ja, og det mener jeg svekker kursen og tilliten til ledelsen betydelig. Selskapet har ingen stor aksjonær som kan vise vei, og at man har tro på den nye strategien. Derfor blir dette styre / ledelsen sin oppgave. Når det er fravær av innsidekjøp, hvordan kan de da forvente at andre skal være villige til å invester penger i selskapet?? All bonus som selskapet har utbetalt skulle vært gitt som aksjer. Alt annet virker for meg å være tuftet på grådighet og liten tro på ny strategi. Det står i sterk kontrast til ledelsen sin hausing og når de hele tiden viser til hva andre selskap er solgt for.

En ser jo det generelt i biotek av de norske man følger med på at det er lite innsidekjøp da opsjonene skal fungere som “motivasjon” i å jobbe best mulig for selskapet og i så måte styre aksjekurs i riktig retning. For Cirico /trvx så vet jeg sannelig ikke om det gir noe mening både for de eller oss med innside kjøp nå. Hvis det skal skje må timingen på det være bra både for oss og de. Nå vet jo alle at det vil være mye til salgs en stund der vi er nå. Hvis ikke noe popper opp av nyheter som kan drive det videre og skape press oppover + at investorer fatter såpass interesse at man klarer ta dette unna når Atlas selger så snart de er i pluss på det de sitter med. Et vanskelig tema spesielt der vi er nå. Men vet mange savner dette for at de da viser at de har “skin in the game”.

Synes at selskapet med Erik og de andre viser mer klarhet i hvor dette skal videre, det er ingen tvil etter rebrandingen og siste tids satsning på Crna. Synes de har stått bra i stormen rundt selskapet siste halvåret og løst det på en god måte med aksjonærenes beste i bakhodet. Så får vi se hvordan det utspiller seg videre.

En skal heller ikke glemme at perioden som kanskje nærmer seg slutten både med tanke på makro og etterdønninger av Covid pandemien at selskapet har hatt kniven på strupen økonomisk og at det må ha gått med mye tid og ressurser på det å hente penger, ja det er en del av det hele men en kan jo bare forestille seg stresset rundt dette for selskapet og bransjen generelt, det er sjeldent så mange dårlige ting i en bransje som det har vært i biotek siste årene. på toppen av dette har de klart å forske og levert på gitte områder. Nå har selskapet endelig fått litt “arbeidsro” :slight_smile:

14 Likes

Vi trenger en PROGEN dag … eller 2 :innocent:

trur desverre vi må bli kvitt Atlas,før dette blir som vi håper

1 Like

Hvorfor tror noen av dere at kursen ikke vil gå opp før Atlas er ute? Hvorfor ønsker de å holde kursen nede?

De ønsker ikke å holde kursen nede, men markedet vet at de kan konvertere til aksjer basert på gjennomsnittskursen 15 dager tilbake i tid (snitt av 3 valgfrie dager=. Derfor vil all oppgang bli møtt med Atlas som vil kvitte seg med sine aksjer til en liten fortjeneste.

fortsatt ikkje svar?

Jo, men ikke mye spennende å vise frem. Oppføringen av ASCO i kalenderen synes fortsatt merkelig for min del. Titler på abstrakter annonseres 26/4. Altså i morgen.

1 Like

blir jo litt spennande

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/223622

4 Likes

Kanskje ikke dette som var ventet ? Data fra Meso fase I/II studien. Litt vanskelig å forstå hva planen er, og hvorfor dette har interesse nå ? For å vise at ONCOS ikke død og begravet ? Be my guest.

2 Likes

Kan det handle om at vi nærmer oss read-out på de to andre referanse-studiene i meso og at de ønsker å minne verden om at p.t har TRVX best mPFS av alle behandlingsformer?

Brått kom det en ny SoC som gjorde at TRVX satte neste fase på vent. De hadde jo Merck klare med spons for ferden videre, dette blir høyaktuelt å gå videre med hvis de to pågående studiene ikke evner å matche dataene til TRVX.

5 Likes

Du tenker på studiene i Australia og Canada ? Hadde nesten glemt disse. Altså ingen data pt ?

1 Like