Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1


https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/225891

8 Likes

Du tænker her på FFN (folfirinox) der blev antaget som værende den kommende gold standard (og årsagen til at TG blev parkeret under Øystein Soug)?

Nei, Folfirnox var i 2019 og gjaldt TG.

Dette var etter de leste av mPFS i meso 24 mnd juni 2021.
Da skjedde det en del nytt i dette feltet, blant annet skifte av SoC som tidligere var chemo som var kontrollarmen i dette studiet.

Dette ble grundig forklart av EW på callen arrangert av Xtra-investor.

3 Likes

Sirsio, sirkio eller kirkio?

Er den så vrien, da? Henspeiler til circle :o:

2 Likes

Sørkio?

Hjelpe meg,kor langt ned skal vi??

0,40

jeg griper etter halmstrå nå, vanskelig å se på kursen uten å bli fysisk uvel, føler at stemningen er veldig negativ. Så vanskelig å si, det kommer an på om det kommer noen virkelige positive nyheter. Hvis ikke så ja… da må en ty til tung drikking og piller for å holde motivasjonen oppe.

1 Like

Tragisk utvikling og tragisk selskap. Selskapet har surfet på en pute av konsekvent ikke innfridde løfter. Så velger de å skifte navn - ordet stikke i hodet i sanden må redefineres. Jeg er redd det var nådestøtet!

1 Like

Bare å brette opp ermene og fylle på litt flere billige aksjer :sunglasses::ok_hand: om en måned eller to er kursen mye høyere . Når det først tar av…. :rocket:

3 Likes

Når man ser seg rundt og tar en titt i hva som skjer med andre biotek-selskap, så kan det nok hevdes at T/C får urimelig mye tyn etter avtalen med Atlas selv om vi ikke kjenner hvor dette ender. Selskapet har i det minste en mulighet til å gjøre samværet av det korte slaget, og med minst mulig pine for oss den gemene hop.

5 Likes

er ikke veldig bra utvikkling på Bergen bio.

385.000 aktier på køberen … uden reaktion; jeps, her foregår ting bag facaden.

1 Like

Jepp. Bruden er pyntet😊

1 Like

Nå vet jeg ikke hvor mange av dere det er som faktisk har lest innkallingen til årets GF, men jeg henter frem noen godbiter:

image

Her er litt om hvordan ledelsen skal godtgjøres:
image

Når man ser i de underliggende papirene betyr det feks:
(hentet herfra: https://www.circio.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2022/03/targovax-remuneration-principles-2022-adopted-14032022-1.pdf )

Videre kan man lese hva som skal til for at CEO klarer å utløse bonus:
image

Hvordan gikk det med Oncos-102?

Videre når man ser på innkallingen til GF er det nok et punkt som er interessant, punkt 14:
image

image

Det betyr at om TRVX lykkes med Circio skal de fortsatt loppe aksjonærene, det er ikke rart de ikke kjøper aksjer i selskapet!

Hvis man leser på feks ULTI’s tilsvarende fullmakter kan det ikke sammenlignes. Her håper jeg aksjonærene kjenner sin besøkelsestid å bruker stemmeseddelen ifm generalforsamlingen. Det er tross alt vi som eier og betaler for herligheten!

Hva dere skal stemme legger ikke jeg meg opp i, men jeg håper dere bruker tid på å lese innkallingen og underliggende papirer for å forstå:

Innkalling til GF: Annual General Meeting 2023 – Circio
Årsrapport 2022: https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=587589&attachmentId=258742&obsvc.item=1
Godtgjørelser: https://www.circio.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2022/03/targovax-remuneration-principles-2022-adopted-14032022-1.pdf

PS!
Dagens mcap er 114mNOK

17 Likes

fabelaktig godt formulert mtp dødsspiral lån: insentiv program har fullmakt på “10% av selskapets til enhver tid utestående aksjer…”

Med alle punktene du har klipt her, så minner det om et annet selskap med gode interne vilkår (nordic nullvektor)

1 Like

Sikkert flere grunner til at HC stakk av, men en kan jo lure på om dette har bidradd til misnøye også. Tror vel dessuten at det var HC som sørget for at fjorårets GF viste litt måtehold i forhold til vedtaket om emisjon.

Dette (innkallingen) er jo ikke annet enn skammelig vurdert med et snev av sundt bondevett. Det synes nesten som at det er fritt frem for skjønnsmessige vurderinger av det som skal være betinget av prestasjon og måloppnåelse. For eks for CEO; hva er egentlig “corporate objectives 2022” og “2023 focus” ?

For størrelsen på styrehonorarene og alt annet når det gjelder incentiver så kan man knapt kalle dette noe annet enn obskøniteter. Noen burde skjemmes. Jeg gjør det om ikke annet.

3 Likes

7jsh3t

Tenk å få bonus i et selskap som legger flere satsinger på hylla og inngår et lån med konvertible obligasjoner :clap:

13 Likes

Vanvittige vilkår for styre og ledelse. De bør få seg en smekk, og nå få klar beskjed om at de først levere aksjonærverdier, så kan de være med å nyte.

Bruk stemmeseddelen. Her er mitt svar (oppdatert 4. mai - etter korrigert skjema fra selskapet).

Tenker også at aksjonærstrukturen i TRVX er så retail-tung at her kan TI påvirke. Fra fjorårets årsmøte, da var det 33 mill. aksjer representert. Disse beslutningene krever simpelt flertall.

image

13 Likes