Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det står I børsmelding om 8 convertible bonds som tilsvarer NOK 4 mill.
Hvis jeg husker riktig så tilsvarerer 1 convertible bond 500 000 aksjer. Altså blir det NOK 0,5 per aksje.

8 konvertible bonds på 500 000NOK. Det er konverteringskurs som bestemmer antall aksjer

1 Like

Har hørt gjennom webcasten fra des.24. Her er sier Erik at så langt er det best effekt i muskelvev, men at de nå skal teste andre vevstyper eks. Hjerne og at data vil komme fortløpende i des., jan. og feb. - Spørsmålet blir da hvorfor de ikke er kommet? Er det fordi at dataene ikke svarte til forventningene eller har det skjedd noe annet uforutsett. Hvis dataene ikke stod til forventningene - skulle det da vært sendt ut en børsmelding? Dessverre medfører den økonomiske til selskapet og det som kommuniseres ut, at det blir rom for spekulasjoner om selskapets overlevelse. Finansieringen fra atlas er til juni 25 - hva som skjer etter det er vel helt i det uvisse. Håper at ledelsen snart kommer på banen og avklarer/oppdatere status.

1 Like

Hvor har du det fra at finansieringen er til Juni 25??

Problemet er at de skulle vært på banen for lenge siden, med en avklaring på økonomi mm.

Det mest utrolige, er at de er “skuffet over kursutviklingen”. Det sier sitt. Har man etter 90% nedgang i aksjekursen, enda ikke klart å få med seg effekten av Atlas finansieringen, så er man ikke skikket til å forvalte andres penger.

2 Likes

Finansieringen vil være tilgjengelig for Targovax gjennom 12 transjer over de neste 3 årene

1 Like

Slik eg har forstått det så er avtalen slutt Mars 26,så lenge Circio overholder visse kriterier

"Den fleksible strukturen gir oss full kontroll over både beløp og tidspunkt for kapitalinnskudd, og dermed får vi forutsigbarhet til å skape resultater og bygge aksjonærverdier over tid

Vi har vurdert et bredt spekter av finansieringsalternativer, og landet på Atlas som en erfaren partner som ser det betydelige potensialet i vår utviklingsstrategi

Parallelt jobber vi med ytterligere alternativer for å maksimere potensialet i vår unike plattform innen sirkulært RNA, sier Erik Digman Wiklund, administrerende direktør i Targovax"

Ja her traff de jaggu meg godt 😮‍💨🥲

Dessverre vert et sorgens kapittel, hva gjør cfo på??

Den ble vel reforhandlet?

Tror ikke selskapet hadde så mange andre alternativ på det tidspunktet. Hvis dataene hadde skapt interesse og evt. samarbeid/oppkjøp, så er det ikke Atlas som er problemet.

Børsmeldingen 29.mai 24 gjelder emisjonen hvor også Atlas deltok og har ingenting med avtalen på 300 mill fra februar 2023.

1 Like

Si de trenger mellom 60 - 90 dager for å kjøre et forsøk, og så må de behandle og analysere data i etterkant. Syntes derfor ikke at det er uhørt at vi ikke har fått data fra forsøkene EDW snakket om i desember.

Jeg tolket annonsering i sommer i fjor som at Circio vil få finansiering selv om de er i brudd med investeringsavtalen. Dersom Atlas forkastet den opprinnelige avtalen, så burde jo blant annet “call option” også falle bort - og det tror jeg ikke er i deres interesse.

2 Likes

Dataene som var ventet i jan/feb er in vitro, der man ser på effekten/prosessen av stoffet i ulike typer vev som ligger i reagensglass, mens dataene som kommer i april mai, er in vivo. Det vil si at man injiserer stoffet i levende organiser, i dette tilfellet mus og ser på effekten/virkningen.

Jeg klarer ikke å finne denne In-vitro dataen som du skriver om. Kan du gi et tidsstempel i webcasten? Finner dog at EDW snakker om “in-vivo in multiple tissues” og at det er i muskler de per tidspunkt har best data. Her sier han at de får data fra desember til februar, og skal bruke denne dataen til å avgjøre satsningsområdet. Dersom de skal vurdere forskjellige forsøk opp mot hverandre, så forventer jeg at alt kjøres ferdig før det deles med markedet.

Så har du også Certest samarbeidet. Der ble det spesifikt nevnt lunge, lever og milt i børsmeldingen, og at forsøkene ville kjøres 3 - 6 måneder. Der viste de data nå i månedsskiftet.

1 Like

Hvor mange år er det siden Erik Digman Wiklund første gang sa at de trenger bare “noen måneder til” for å generere data som skulle tiltrekke seg en kommersiell partner?

6 Likes

Vet ikke om han har sagt det? Har han det?

Er vel bra tegn at det er stille nå? Viktige saker ser ikke dagens lys før de er klare uansett om investorer er utålmodige og synes ting tar tid.

Taushet kan være det beste tegn.

1 Like

Det er i alle fall ekstremt krevende å ha noe som helst tillit til dette selskapet, og ei virker de spesielt opptatt av å bygge tillit.

Kanskje en fusjon mellom Circio og BGBIO hadde vært noe? Mohn kunne glatt kastet ut Atlas hvis han var risikovillig nok til det.

1 Like