Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Ikke sikkert minus minus blir pluss i biotek.

Hvis BGBIO har cash men nada pipe, mens Circio har det motsatte, kan man få til en Ulti / Zelluna.

Pengen skal jo uansett tapes, så hvorfor ikke kjøpe seg et lodd til fremfor å skrape mer på et lodd som allerede viste null premie.

Du snakket jo så hardt for noen måneder siden om “store” eksisterende aksjonærer i Circio som sto mer eller mindre klare til å løse Atlas fra forpliktelsene. Hvor ble det av dem?

5 Likes

Carnegie skal bistå med å gjennomgå selskapets strategiske alternativer, heter det i en pressemelding fra Bergenbio. De strategiske alternativene kan være alt fra et oppkjøp, en sammenslåing, virksomhetssammenslutning, salg av eiendeler, utlisensiering og andre transaksjoner, heter det i meldingen.

Blir vel APIM denne gangen å :smirk:

Men hva har eventuelt BergenBio i Cash?

*Edit NVM

• Kontantbeholdningen var på 140,2 millioner kroner ved utgangen av 2024, mot 174,8 millioner kroner ved utgangen av tredje kvartal.

Hei, har du lyst å dele e-posten fra Erik?

Du får høre med kilden…

Circio invites to corporate update webcast on 26 March 2025

1 Like

Dette tror jeg vil bli positivt. Satser på en tydelig strategi og tiltak på finansieringssituasjonen i 2025.

Positivt? Wiklund og Gaal har akkurat gått til Atlas for mer penger, denne presentasjonen lik som alle de andre R&D presentasjonene blir ikke annet en ræv :sweat_smile:

Det var vel veldig forventet at Atlas skulle finansiere i en tid fremover, så det kom absolutt ikke som en overraskelse. Det viktigste de kan gjøre er å sikre videre drift, som selvfølgelig er førsteprioritet. Det at de får bedre resultater på forskningen sin øker sannsynligheten for oppkjøp eller partnere.
Vil si at dette kan bli positivt,ja.
Velkommen til Biotek.

@tobias9645 det er det nok delte meninger om. Det har vært en kjennsgjerning at Atlas og dødsspirallånet er det som har drevet kursen nedover. Ergo påpekt et utall av ganger hvor viktig det er å komme seg ut av det.
Under emisjonen før jul, så ble dette av flere tolket som et signal om pustepause, i påvente av partnerskap og bedre måter å finansiere selskapet på.
Mr. Digman har også sagt at de jobbet med andre alternativer.

Nå har etter hvert EDW blitt mer kjent for prat enn handling (sikkert delte meninger om det også).

Vi får nå se på webcasten. Listen ligger høyt nå i forhold til å levere

1 Like

Enig i at de må begynne å levere, og de jobber nok med det. Slik aksjekursen utvikler seg er jo veldig negativt for selskapet og toppstillingene, så de er nok veldige ivrige på å snu skuta. Ting tar tid, og i dette børsklimaet er det ikke kjempeenkelt å hente masse penger uten konkret data på at dette er en god investering.
Hyller delte meninger av alle slag, men selv jeg positiv så justerer jeg meg ned eller opp etter vi hører konkret data eller fremtidsplaner.

Det viktigste er å få en langsiktig avklaring på videre finansiering, så tror jeg resultatene og gode data vil komme. Det vil på et eller annet tidspunkt danne grunnlag for avtale. Om det er Atlas eller andre som står for pengene er ikke det viktigste. Nå handler det om å få tilstrekkelig finansiering, arbeidsro og mer data så fort som mulig. Krysser fingrene

1 Like

Tror nok Circio umiddelbart bør få gjennomført en teknisk due dill av en helt nøytral part. Få utarbeidet en rapport som dokumenterer på sikker måte status på teknologien, mulighetene og evt verdsette denne.

Markedet må få info fra en nøytral part. Grunnen er selskapets historikk og manglende tillit i markedet. C har tydeligvis jobbet steinhardt de siste 3 årene og mye tyder på at de kan ha lykkes i strategien sin og stadig gjør fremskritt med produktet.

Men når man er kommet bakpå med tillit i markedet så er den ikke lett å snu selv om den er ubegrunnet. Svak finansiering utsetter selskapet selvfølgelig også for spekulasjoner fra mulige partnere. De kan dra ut tiden som en forhandlingsstrategi for å posisjonere seg for en billig “take over”.

Den viktigste oppgaven for ledelsen og styret nå er etter mitt syn å få synliggjort verdiene. Et stort internasjonalt konsulentfirma bør få oppgaven med en teknisk due dill. Raskt. Dokumenterte verdier, verdsatt av en nøytral institusjon, vil være i alles interesse og da vil også “pengesekken” åpne seg.

Med mcap nå på ca 40 mill så er det mye å vinne med en slik operasjon.

2 Likes

Fint forslag å legge frem under den kommende webcasten. Helt enig med deg her at det vil bygge tillitt.

1 Like

Sikkert fint
men hva skal en slik due dill koste ? 10% av market cap
dødens posisjon i alle himmelretninger og årstider - a never ending story, nå snart 10 år etter ipo på OSE, og alle investorers innskudd fordampet og kun brukt til skattefradrag :poop:

Tror prisen nok er mer i området 0,75 til 2 mill NOK, som jo også er mye penger for en bunnskrapt kasse.

Det er mange måter å avtale honorar på lavt fee pluss success fee feks. Problemet er at “ingen” vet skikkelig hva de driver med og hvor langt de er kommet med teknologien. Noen foiler på presentasjoner sier ikke mye. Det har liten effekt. Markedet og analytikere er i et informasjons vakum. Jeg har selv snakket med en analytiker innen bio og han sa rett ut det er vanskelig å få klarhet på hva de driver med, teknologien og hvor langt den er kommet. Derfor er det vanskelig å lage analyse på selskapet pr dato. Når analyser ikke kommer ut blir info til markedet dårlig og det skaper usikkerhet. Kvaliteten på infoen må opp flere hakk og helst info også fra en nøytral institusjon.

Har du sett en seriøs corporate finance avdeling som tar under 500’ bare for å påta seg ett oppdrag av den arten? Så blir det suksess honorarer på toppen av dette.

If you pay peanuts :peanuts: you get monkeys, er nok dessverre tilfellet i den bransjen. Men de må gjerne overraske meg å få til noe billigere.

Da må vi ta en kollekt.

Stille kollekt som han sa Aage Samuelsen. Halleluja