Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Mange ganger. Jeg har en enkel tilnærming til caset: med de dataene de har nå må de klare å hoste opp noe. Hvis ikke er det rett ut

Det bør de, men en spesialinvestor som kjøper på 1 kr tror ikke jeg det er. Heller en avtale på gang med en OK upfront.

Det hadde vært enda bedre, men da ser jeg ikke helt hvorfor EW var så tydelig på at de trengte 40% fullmakt.

1 Like

Det er et moment som taler for en emisjon ja, men det kan like gjerne være tiltenkt en emisjon som et ledd i en samarbeidsavtale.

Det er jo det jeg har sagt en god stund nå…

Det er forøvrig ikke første gangen at de ber om 40 % fullmakt. Det har de gjort flere ganger men det har blitt nedstemt og de har havnet på en lavere prosent. Både i 2022 og 2023 prøvde de med først 40,så 30 før de endte på 20 %. I fjor ba de om 20 % i tillegg til emisjonen som ble vedtatt på GF.

Svaret er vel gitt i regnestykket. Selv 40% gir begrenset midler, gitt dagens mcap

På 1,5kr gir det rundt 50MNOK. Det er mer enn nok til å drive dette ut året før oppkjøp.

Hvor tar du 1,5 fra?
Per nå omsettes aksjen for 0,69

Jesus… Jeg stanger i en vegg her! Dette er basert på teori om at strategisk partner gjør inngang i selskapet. Jeg aner ikke hva kursen blir på, men siden de har kansellert spleis er det jo naturlig at det blir over 1kr - HVIS det skjer i det hele tatt. Nå gir jeg meg

1 Like

Å selge på 0,6ish når man er garantert 1kr om ikke lenge er vanskelig å forstå … 😵‍💫

… glemte å takke

For hva det er verdt - selskapet skriver dette i årsrapporten for 2024:

“Ongoing preclinical experiments are expected to read out important in vivo data during first
half and 3Q of 2025. Based on the expectations from these readouts, the Group’s
management and Board of directors have several concrete processes, with the potential of
attracting strategic partnerships and providing new funding, thereby strengthening the
Group’s equity further.”

9 Likes

Hvorfor er det svært at forstå, at der sidder aktionærer, der måske er blevet metaltrætte og kan komme ud m. break even? Uanset, tipper det er tung trading, der som altid driver de primære bevægelser.

Almindeligvis er det jo 80/20 mellem algo/retail i de større papirer, så muligvis også i CRNA.

Ledelsen aflyser splejs; jfr. børsens krav kronen garanteres og jeg ser fx en mulighed, der løfter aktien over kronen via en alm. emission … målrettet en investor, der accepterer indgang på netop kronen.

Ledelsen har potentielt en investor i baghånden, der ønsker at tage 40% på kronen; det har den fordel, at kursen (antageligt) stabiliserer sig over dette niveau (fordel: børsens krav overholdes) og selskabet får kapital til at frigøre Atlas fra forpligtelserne (fordel: hvis investoren reelt ér langsigtet, vil elimineringen af det løbende salgspres fra Atlas hjælpe aktien til højere kurser (spekulation)).

Atlas har angiveligt udenstående bonds for ca. 12-16 MNOK (korrigér mig gerne), og selskabet vil, efter tilbagekøb af bonds, stå med ca. 25 MNOK til at drive virksomheden mod en aftale, der endegyldigt gør selskabet selvfinansierende over en længere periode.

Muligt man som retailer, der sælger i dagens marked, ender med at blive en omvandrende tragedie på to ben …

2 Likes

Da hadde jeg holdt ut litt til å tjent 40%

Hvem er det som garanterer 1 kr ?

3 Likes

Jeg velger å tro at Circio vil oppfylle børsens krav.
God nok garanti for meg.

2 Likes

eh, børsens krav kan meget godt oppfylles uten at du får dine +40%.
Børsens krav kan oppfylles med minus 40% også.

Som du skjønner så er børsens krav koplet til pris pr. aksje og ikke verdien av selskapet.

1 Like

Børsens krav med minus 40% var oppnåelig. Det var muligens det alternativet som lå i kortene med aksjespleis og reduksjon i aksjekapital.
Men siden selskapet har avlyst begge disse to punktene fra GF agendaen. Da er det kun +40% som gjenstår.

Gjerne forklar hvis det finnes et annet alternativ

Virker som folk fortsatt mener at CEO garanterte for at dette løser seg selv ved at kursen går over en krone, men det han faktisk sa på callen var “this will be revisited and dealt with as we move foreward” - altså at man skal GJØRE noe.

2 Likes

Er ikke det å få en strategisk partner å GJØRE noe?