Husker du hvilken presentasjon dette var?
Presentasjonene ligger vel pĂ„ Circioâs nettside.
Da ble 40% stemt igjennom! Dette mener jeg er bra for Ä Äpne muligheten for strategisk partner (dersom det blir tilfellet)
Side 10 og fremover eller noe her?
PĂ„ side 10 stĂ„r det vel faktisk fĂžlgende under fĂžrste trinn: âDurable (âeternalâ)
in the cell nucleusâ.
Se ogsĂ„ avsnittet âDelivery of circRNA vectorsâ i nature-publikasjonen âThe therapeutic potential
of circular RNAsâ fra 2025, bl.a.:
ânuclear trafficking of the vector is essential for
RNA transcription to take place. These challenges could be addressed
by CpG depletion and/or the use of shielding nanoparticles to prevent
innate immune activation, and by size reduction and/or incorporation
of DNA-trafficking sequences into the backbone vector to increase
nuclear localization. Studies have shown that trafficking sequences such
as the SV40 enhancer110 and NF-ÎșB-binding motifs111 stimulate active
nuclear import of DNA and consequently enhance transgene expressionâ.
" Alternatively, viral vectors can be used to protect the DNA cargo in
the cytoplasm and effectively deliver it to the nucleus. The viral vector
that is most often used for DNA delivery is AAV"
Det refererer til DNA som vi alle har. Ikke AAV introdusert
Den figuren kan nok forstÄs slik, ja. Men hvor skriver de at produksjonen av circRNA (fra DNA-vektor in vivo) ikke er avhengig av cellekjernen? Se ogsÄ det jeg refererer fra nature-publikasjonen ovenfor.
emi pÄ 30 eller 40 Þre neste da eller?
Jeg ser det, men usikker pÄ om dette refererer til Circio sitt kasett-system eller pÄ generelt grunnlag?
Jeg har ikke fÄtt med meg om det er arbeid som skjer i nucleus. Ikke pÄ det sporet som er antydet til nÄ hvertfall.
Hvorfor gjĂžre det? Da er alternativet bedre: Atlas.
De har altsÄ finansiering gjennom atlas ut 2025. SÄ hvis de skal finne andre alternativer mÄ jo naturligvis de alternativene vÊre bedre!
Transkripsjon av DNA til RNA (da mRNA) skjer i cellekjernen, sÄ enzymene som gjÞr denne jobben er Ä finne i her.
circRNA produseres ogsĂ„ i cellekjernen. SĂ„ da blir spĂžrsmĂ„let: Hvorfra kommer informasjonen om at circRNA fra Circioâs DNA-vektor produseres i cytoplasma?
Circular RNAs (circRNAs), which are increasingly being implicated in a variety of functions in normal and cancerous cells, are formed by back-splicing of precursor mRNAs in the nucleus. circRNAs are predominantly localized in the cytoplasm, indicating that they must be exported from the nucleus. (Nature 2024 Mar;627(8002):212-220)
Er det ikke det som er utfordringen med dÞdsspirallÄn da?
PÄ et tidspunkt har man nÄdd pÄlydende, og det er ikke mer Ä hente. Ergo trer lÄnegiver inn i pantet, og i prinsippet overtar alle verdiene.
Men ser pÄ forumet, at dette er det andre som kan mer om
Den er i cellekjernen ved AAv. SĂ„ det var feil.
Det kommer an pÄ hva selskapet leverer. Hvis selskapet ikke leverer noe vil jo kursen falle og falle. Da er lÞpet kjÞrt. Men enn sÄ lenge fanger smÄsparere opp aksjene til atlas.
Hvorfor annullere spleisen 2-3 mÄneder (?) fÞr kursen mÄ over 1kr uten Ä ha en plan ? Ikke logisk det.
Kanskje selskapet skal ut av bÞrsen ⊠delistes
Herre min hatt⊠Se pĂ„ hva jeg har skrevet tidligeređ De-listing er en mulighet, men jeg tror de vil vĂŠre pĂ„ bĂžrs.
Hva mener du da med «ikke Ä levere» ?
Det var et svar til spÞrsmÄl om «dÞdsspiral-lÄn». Et slikt lÄn er dÞden dersom selskapet aldri leverer noe positivt, men det gjelder ikke for Circio per dags dato
Klart, ved salg f.eksâŠ
Kommer det webcast fra dagens mĂžte?