Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Atlas har efter al sandsynlighed ikke noget incitament til at sælge under 0,60 NOK pga. vekslingskursen vedr. sidste tranche; ergo, med mindre jeg overser ét eller andet, hvilket sagtens kan være tilfældet, så må Atlas tendere til selvskade, hvis de dumper flere millioner aktier i markedet med tab.

1 Like

De har fortsatt mye som kan konverteres til aksjer på kurs ned mot 0,55. Så jo mer aksjen presses ned jo flere aksjer får de ved konvertering….

Så vidt jeg er orienteret har Atkas kun konverteret én gang og dette med udgangspunkt i en GA, der er beregnet på handelsdage for flere uger siden (estimeret 0,60 NOK).

Der er ikke tale om flydende konverteringskurs, der beregnes på ugebasis.

Hvis dagens nedsalg i øvrigt er shortsalg fra Atlas side, enten helt eller delvist, eller på formodning, så må selskabet tage kontakt til myndighederne.

1 Like

Konverteringskursen blir jo regnet ut fra snittkursen fra 3 valgfrie fra de siste 15 handelsdager. Så de resterende bondsa kan jo lett bli konvertert ned mot 0,55 med tanke på gjennomsnittskurs siste tiden.

Det er korrekt, men diskussionen går p.t. på om det er Atlas der dumper i markedet, hvilket virker ulogisk, men forhåbentligt kan de opdaterede aktionærlister give yderligere indsigt.

1 Like

Er for så vidt enig i at det ofte kan komme nye fall når en aksje går i ny ATL, slik Targovax gjorde onsdag. Men om en større selger fikk tømt seg kan det fort komme en rekyl, dog virker det som Atlas selger det de kan på >60 øre inntil videre? Ved neste transje blir det trolig enda lavere konverteringskurs… :thinking:

Aksjonærlistene fredag kveld gir svar på hvem som solgte onsdag.

Her er du inne på en viktig del av den uheldige situasjonen som konvertiblen har skapt. Atlas kan jo her være “heavy-handed” på salget av de første obligasjonene de konverterer og presse kursen ned for å få lavere konverteringskurs for de neste obligasjonene de konverterer. De kan velge å fokusere på lønnsomheten på salget av alle aksjene og ikke bare denne første porsjonen av aksjer (2,5 mill av 300 mill i kroner).

Ledelsen ville ikke kalle det dødsspirallån, men det ligner dessverre mye.

1 Like

Du må også ta med at de trolig vil presse kursen opp når de selger. Det er faktisk like viktig å selge dyrt som å kjøpe billig, har jeg hørt… :wink:

1 Like

Spot on dette ja. Konverteringen av denne første (av 15) obligasjonen har nok et klart formål før resten tas ut. Sannsynligvis nøye tilmålt det selskapet har meldt, og det vi kan forvente fremover. Nærmest radiotaushet frem til første betydelige VIP - IP/cRNA In Vivo. Nokså behagelig å være i Atlas sin situasjon akkurat nå. Neppe noen store overraskelser i horisonten på kort sikt/frem til medio Q3. Og kommer det noen så er det heller ingen krise når utgangspunktet allerede er på bunnnivå.

Noen har jo etterlyst innsidekjøp av aksjer i TRVX og adm dir har svart at han allerede har stor eksponering mot selskapet. Nå er jo alt (nesten i hvert fall) større i USA, men her er det en ledergruppe som har lagt 30 MUSD på bordet, riktignok mot en grei rente og 0,1 mill i honorar.
image

PS Visstnok et selskap med en komplisert historie, men likevel litt morsom sammenligning.

2 Likes

Too da moon. Rekylen kommer.

2 Likes

Erna???

Oppfølging til ovennevnte:

Aksjonærlistene publisert fredag kveld viser at følgende aksjonær er ute av topp 50:

Citibank - 1.311k aksjer.

Det betyr at Atlas onsdag solgte seg helt ut eller under en beholdning på 450k aksjer. Var dette nedsalget i tråd med de premissene som var avtalt? Når kan man forvente neste konverteringstransje…?

1 Like

Jeg forstår ikke helt sidste del af ovenstående. Kan du dele lidt flere tanker?

Mulig delt før, men trvx blir i det minste nevnt! Lovende mRNA-vaksine mot bukspyttkjertelkreft

Fremtiden er lysere for kreftpasienter!

9 Likes

image

5 Likes

ASCO 2023 Circio Holding ASA will present results from the Ph 2 TESLA trial of TG01/QS-21 (Abstract TPS4105; 509a). Both vaccines use a combination of multiple KRAS / RAS mutations with different delivery platforms to stimulate targeted immune.

6 Likes

Jeg har ikke satt meg inn i detaljene for hvor fort Atlas kan selge konverterte aksjer (det skal visst foreligge en avtale om en viss prosentandel av omsetning foregående dager) men jeg synes at over 1,3 millioner aksjer på en dag hørtes litt mye ut.

… størstedelen af ledelsens optioner er aktuelt “out of the money”

“… selskabet har en fordel af at dele af styrets kompensation udbetales i form af RSUs”

“90% målsætningen blev opnået da ledelsen ikke var ansvarlig for styrets beslutning om at prioritere circRNA vs. ONCOS”

Hvad angår den sidste udtalelse omkring opnåelse af 90% målsætning, må jeg stille mig skeptisk til denne selskabsmekanik, velvidende at det ikke ændrer på noget som helst.

Jeg læser mellem linierne, at styrets formand indirekte advarer aktionærerne mod at nedstemme styrets muligheder for at kompensere ledelsen med en fair pakke, hvad end der så ligger i ordet fair.

Hvad siger i andre?

2 Likes

Det var det jeg skrev for en tid tilbake - motivet med å dele ut et stort antall opsjoner var trolig for å få ned gjennomsnittlig strike-pris.

Når de gjør strikepris på kr. 6,1 til et poeng så synliggjør de sin hensikt. Det er sikkert mange aksjonærer som har samme eller høyere “strike pris” så det er fint å være i samme båt - da har man motivasjon for å få kursen opp -eller tror de ikke på at de kan løfte selskapet til mcap 1,2 milliarder som vil gjøre opsjonene “in the money”??

Det er ikke mer som skal til.

4 Likes