Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det er bare å stemme i mot fullmakten det må gis en advarsel om at eierne følger med.

2 Likes

Sistemann på denne lista lyder kjent

1 Like
3 Likes

Kursutviklingen til TRVX passer jo fint for Gaal når man ser på kursutviklingen til Timber Pharma…

1 Like

Stabiliserende faktor, eh ?

Klarte dei virkelig å prate ned kursen igjen?

Omsetningen er på 50-60k, de påvirket ingenting hittil.

1 Like

Nei, og man vet nesten ikke hva som er verst. Hvis hovedargumentet var å få strike price ned, jesus… Da kan man prøve å sette seg inn i personer som kanskje har handlet til mye høyere summer enn 2 og 7 kr. Tror ikke det er mye sympati å få der. Da får man heller hente ut RSU’s da, tror ikke det hjelper å syte seg til lavere strike price til eksisterende aksjonærer.

3 Likes

Det er dristig å stemme mot styrets forslag dersom de mener det er risiko for at nøkkelpersoner kan bli lokket over til andre selskap. Om så skjer vil det være et stort tap for Circio og dens aksjonærer.

Har ingen tro på at styret foreslår dette for egen vinning … tvert om.

1 Like

Spekulerer du eller hva er dette “dersom de mener” - så dette styret de skal liksom redde selskapet med opsjonsutdeling?

Dette styret skal ikke ha en dynamisk fullmakt på 10% til utdeling av opsjoner som øker med antall aksjer etter hvert som aksjekapitalen økes ved konverteringer av obligasjoner fra Atlas og utstedelse av nye aksjer til Atlas.

Er du klar over at det allerede er en stor eierandel som er utdelt i opsjoner til nøkkelpersoner, ledelse og styret?

Og strike -prisen på gjennomsnittlig 6,10 er helt fin for da har ledelsen noe å strekke seg etter som er meningen med opsjoner. Nøkkelpersonen Herr Hansen har nok en meget lav og komfortabel strike-pris siden han er kommet inn nylig.

Dette styret burde være lojale mot aksjeeierne - det er de som har valgt dem og de er faktisk aksjonærenes tillitsmenn. De får oppføre seg som sådanne og eventuelt ikke komme med dulgte trusler - om det er det du antyder at de gjorde??? men det kan vel neppe være tilfelle.

1 Like
1 Like

Kom det noe vettugt ut av presentasjonen i dag ??

1 Like

Jeg har tro på at styret gjør det riktige mens du ikke har det.

Slik er det bare og nok om det.

1 Like

Det er nok helt klart mange gode grunner til å hoppe fra Circio til andre firmaer nå, som går bedre. Å satse alt på et håp om cRNA er vanskelig å be ansatte om. At det har blitt som det har blitt er gamle ceos synder, kanskje litt også dagens, men må si at Targo har vært rimelig pragmatiske hele veien ut ifra det de visste da. Nå derimot er de i en situasjon hvor man enten overkjører aksjonærene eller gir opp. Det er ikke mer å hente enn market cap gir. Aksjonærene får velge selv på GF. Market cap er direkte knyttet til hvor mange som støtter arbeidet deres og tror de vil lykkes. Det er nå for få.

Styret bestemmer ikke hvor stor fullmakt de skal ha fremover og hvordan den skal begrenses det bestemmer aksjonærene.

Det som er utdelt - 2,4% av selskapet er gjort og det får gå sin gang, også utdelte bonuser, reversering er vel ikke aktuelt, så jeg vet egentlig ikke hva det er styret klager over? ER det fordi de ikke får svært fullmakt videre fremover - for det er det som er saken.

1 Like

Hei Birgitte. Hvorfor så aktiv og så negativ. Så du ikke presentasjonen siden du spør hva hendte idag? Alle opsjonene er langt under vann og verdiløse for de ansatte og derfor heller ingen utvanning for oss eiere. Da har ikke ansatte noe å tape på å forlate selskapet. Uten opsjoner er det heller ikke lett å rekruttere nye. Poenget med opsjoner er at man aksepterer lavere lønn mot å få en andel i verdiskapningen. Har du selv erfaring fra styrearbeid? Det virker ikke slik. Alt ser lettere ut fra utsiden. God 17. mai.

5 Likes

Vel de fikk 2,4% utdelt nå så de er jo absolutt verdifulle om man har trua.

Jeg er ikke negativ til C - jeg selger ikke aksjer - men forstår fra enkelte tilbakemeldinger at jeg nok kanskje er litt bestemt i formuleringene. Det er litt hensikten også.

men selskapet er dessverre lite aksjonærrepresentert i styret og jeg synes det er rimelig at aksjonærene sier nei til denne fullmakten som det er bedt om.

Men det er ikke sikkert majoriteten av aksjonærene er enig med meg - og i såfall må jeg respektere det.

Men denne presentasjonen i dag er vel et tegn på at ledelsen og styret ser at det tross alt er liv i aksjonærmassen, at det er nødvendig med bedre informasjon til eierne og da er noe godt muligens kommet ut av dette.

God 17. mai og så får vi alle aksjonærer ønske oss lykke til fremover med aksjene.

2 Likes

400.000 stk købt i en enkelt handel … kronen før weekenden, nu hvor retailers har fået forklaret at alle optionerne er værdiløse og ledelsen må strække hals for at gå break even @ 6,00? :rofl:

Vi kan jo enkelt oppsummere:

Aksjonærene som har sittet med ned siste 6 mnd har ikke gjort hjemmeleksa når det kommer til finanser, og er derfor overrasket over at kursen faller når nye aksjer trykkes opp/penger må inn. Omtrent alle som har gjort den hjemmeleksen eier ikke aksjen lengre, og gikk i hvert fall ut når Targo innløste første runde så raskt. Noen har kanskje kommet inn igjen etter at Atlas viste tilbakeholdenhet med innløsningen sin, som var hyggelig å se. Caset har nå bare et veddemål på kort sikt, og det er at BP elsker cRNA-konseptet. Hvis ikke er det siste strå. Så risk er veldig høy, potensiell avkastning veldig høy, men forventningen er konkurs/at de gir opp innen 7-12 mnd hvis de må ta cRNA-studiene alene og ikke får noen gullkantet avtale. Sier nøkkelpersoner opp pga. bedre muligheter andre steder kan det også være kroken på døra for hele caset. Verdien i biotech kommer ikke fra “smarte” valg i styret, men fra resultatene som produseres. Og Targo fikk masse tid og penger fra markedet, men har brukt for lang tid og for mye penger på TG og Oncos til å ha flere sjanser igjen, så nå er det vinn eller forsvinn innen sommeren 2024 tror jeg.

2 Likes

Det himmel eller helvete i god tid før vi kommer så langt.

1 Like