Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Hmmmmm, en ting er helt sikkert og det er at intet er garanteret - og skulle selskabet afvikles og aktiverne sælges, så er det næppe et sælgers marked, man skal regne med.

Så jo, det er “desværre” ikke umuligt, at tabe penge selv på disse niveauer.

Er dog rimelig sikker på, at Circio også er på markedet i årene fremover, men er stadig
usikker på hvordan de får løst finansieringen, og iķke mindst hvornår.

1 Like

Du fornekter deg ikke. Du påsto noe av det samme i Targovax og Ultimo. Nå er vi her igjen. Third time’s a charm?

2 Likes

Legg merke til at det er ikke første gangen at denne argumentasjonen brukes, her fra desember 2022:

Det er lov å ta feil, jeg har gjort det mange ganger selv. Men å kalle ting «risikofritt» tror jeg ikke det finnes spor av i min historikk på børsforumer.

4 Likes

Det er en faktor, som jeg tar med i mitt regnestykke, i alle fall.

Det har etter jul, med “solide resultater”, vært null innsidekjøp.

Så var det rett nok gjort kjøp før jul. Men som det fremkommer av årsrapporten, kjøpene utgjør “peanutter” i forhold til utbetalte bonuser.
De valgte å ta bonusene ut i cash, og beholde mesteparten. “Smuler” gikk til kjøp.

Det gjør meg betenkt

Er jo verdt å spørre seg om de har vært i en posisjon hvor de kan kjøpe? Dersom selskapet har forsøk med relativt kort tidsperspektiv, og det samtidig gjøres forsøk med “undisclosed” aktører, så kan man jo fort komme i gråsonen?

Vi har gjerne forskjellig syn på pengebeløp, men dersom du syntes 390 000 kroner er smuler (!), så håper jeg du kan hjelpe oss med å kjøpe ut Atlas :star_struck:

1 Like

Famous last words

2 Likes

EDW fikk en bonus på 688.000,- i 2024, og har aksjer for NOK 182.000.- hvor majoriteten er kjøpt for 0.6
(Like over 280.000 aksjer).

Gaal har 187K aksjer, og 3 mill i inntekt.

Med årsinntekt på 3.2 mill i 2024 så er det smuler i min verden ja. Og da legger jeg til grunn det man formidler som potensialet her.

At de har vært i innsideposisjon hele 1. halvår. Det nekter jeg å tro

2 Likes

Mykje faktafeil med deg her no

Det er hentet fra årsrapporten og aksjonærregisteret.

Side 50 og 53

Hva er faktafeil @Bompiole ?

Jammen kjære deg…! Han har kanskje aksjer for 182 000 kroner i dag, men han har betalt 384 000 kroner for de aksjene. Så dersom han betaler samme skattesats som meg på bonusutbetalinger, så har både bonus og lønn gått til kjøp av aksjer.

Jeg vet ikke hva som er “innafor” når det kommer til handel, men i denne perioden er det altså inngått samarbeid med 4basebio, Entos, Lonza og diverse andre “ukjente” aktører. Det kommer i tillegg inn data fortløpende. Syntes det er ryddig at de heller har deltatt i emisjon og tatt sine warrants. Så får vi heller se om de deltar neste gang det skal hentes penger

5 Likes

Hvor får du dette fra?
I følge børsmeldingen fra 17 november, så har han kjøpt rundt 255K aksjer til 0.6

Interessant å høre hvilke skattesats du har, om du bare sitter igjen med 150K av rundt 3 mill. I inntekt
(95% skatt altså…)

EDW tok 120 000 aksjer i juni/juli emisjonen (120 000 aksjer på 2.5 kroner), og de som forpliktet seg tidlig fikk i tillegg en bonus i form av ekstra aksjer for å “forhåndsbinde” seg (tilbud alle interessenter fikk, EDW fikk 20 400 aksjer). Da er du oppe i 300 000NOK i betalte aksjer og 51 000NOK for å binde seg.

Han hadde så tilsvarende i warrants, altså 140400. Disse tegnet han for 60 øre per stykk, og en sum på 84 240NOK.

Så er det disse 115 000 aksjene du har nevnt i desember. EDW forespurte å få tildelt disse, men som du sikkert kjenner til, så fikk man ikke tildeling på ekstra warrants dersom man ikke forpliktet seg for rundt 250 000 kroner ish (på husken). Det var ikke noe man viste før på slutten, og det er jo det samme han refererer til når han sier at de kunne hentet mer penger - men hadde ikke mulighet til det pga begrensninger.

Så om du har 688 000NOK i bonus og betaler 50% skatt (det gjør hvert fall jeg på bonus, gi meg et hint om du har noen triks for å få satsen ned), så kan du ikke kjøpe aksjer for 384 000,- NOK.

4 Likes

Ser at innlegget vekket ulveflokken Deilig.

Gamle minner strømmer på fra Targo tiden. Ennå har jeg vel mine ord i behold for TG01 teknologien lever jo fortsatt i 2 studier og senest nå med litt positive signaler. Fasit har vi ikke ennå. Solge meg ut om noen lurer men kom til bake og er happy som aldri før for nå er inngangen en helt annen.

Ultimovac var jeg i selskap med halve Norge og mange kompetente skribenter her inne så det ble som det ble. Studier i enkeltindikasjoner er riski.

Står fullt og fast på det jeg skrev.

CircularRNA er hot og circVec er i frontgruppen. Bare en liten studie er så langt kommet i klinikk.

Teknologien til Circio har gitt fabelaktige signaler, er patentert og de mange partnersamarbeidene er sterke signaler.

Teknologi og bred anvendelse og mulighet til kommersialisering uten slike fase 1 til 3 studier som Ulti måtte gjennom og gir en helt annen risikoprofil.

Selskapet sitter på store immatrielle rettigheter og denne gang har jeg inngang på mcap 65 mill,

Jeg firer ikke en millimeter på hva jeg har skrevet.

Alle er fri til å gjøre som de vil. Jeg har glede av å eie aksjer i Circio.

5 Likes

@VBR Det har du rett i, så beklager den feilen.

Poenget er likevel intakt. Mener man noe skal betydelig opp, og tjener +/- 3 mill i året, i samme selskap, så ville jeg i alle fall kjøpt langt flere aksjer.
Jeg noterte også flere styremedlemmer som sa fra seg warrants

Hver og en gjør sine vurderinger for kjøp/salg.
Personlig stusser jeg over at ikke det er flere aksjer eid av insidere.

1 Like

Det går helt fint! Småpraten er jo til for å blant annet oppklare slikt.

Ledelse og aksjehandel er jo et evig spørsmålet. Personlig tror jeg vi må innse at vi mennesker er forskjellige, og at ledelsen sin eierandel ikke nødvendigvis er proporsjonal med deres tro på suksess. Tar man en kikk på andre selskaper i sektoren, så virker det ganske likt.

1 Like

Ja, du peker på noe der.
Skal vel sies at de fikk ordnet seg opsjoner nå på GF (?), uten at jeg husker tallet.

Circio har hatt en evne før, til plutselig dra opp kursen, betydelig. I alle fall før emisjon (og det kan være smart her også), så får vi se om de drar noe opp av hatten.

Det er en incentiv-ordning som i praksis alltid har vært der (og periodevis dukker opp og diskuteres). Dersom den blir aktuell, så tror jeg vi andre også er fornøyde.

Jeg håper de lykkes, og om ikke annet, så er det interessant å følge med!

4 Likes

Det er verdt å nevne bidrag fra EDW i form av Hansen. Hans kompetanse er nok ganske ettertraktet.

At Hansen fortsatt er her, i et bittelite selskap med håpløs eierstruktur som finansieres som det gjør, det forteller meg ganske mye. Og han virker veldig fornøyd med hva de får til. Når har de skuffet på produktsiden?

13 Likes

Det er et veldig godt poeng!

2 Likes

Interessant artikkel ang ny teknologi og ikke minst hvordan levere denne til rette organer/celler for best effekt. For dere som vil ha litt hodepine i dag :slightly_smiling_face:

De har intervjuet EW både om tech og levering, noe som er særdeles interessant mtp hvor knøttelite Circio er i den store biotech-verdenen…
EW har tydeligvis sine ord i behold når han sier C får mye oppmerksomhet rundt sitt arbeide med circRNA, ellers ville han neppe blitt med på slike artikler.

Tipper Atlas er helt ute nå btw

14 Likes