Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Sier du at Atlas har “30% rabatt” når de veksler?

Upresist. Beklager. Målt mot sitt eget kontante vederlag på denne siste obligasjonen så har Atlas i realiteten en rabatt i forhold til VWAP (vekslingskurs) på 23%. Dette for å illustrere merkostnaden for andre aksjonærer som ønsker å holde tritt med utvanningen.

4 Likes

Denne merkostnaden er jo til å leve med, så lenge det ikke eksisterer andre alternativer…

Er det også inkludert “honoraret” de fikk ved inngåelsen eller bare vekslingskursen?

Inkl 8% rabatt på hver konvertering+2% av totalen på MNOK 300 som kommer med i denne første transjen.

2 Likes

Har man trua og ikke ønsker å selge Circio så bør man på disse lave kursene, etter mitt syn, vurdere å kjøpe tilsvarende utvanningen ved konventeringer.

Det blir da nesten som å delta i en emisjon, det vil hindre utvanning av egen portefølge og samtidig snitte ned inngangskursen.

Slik sett er det kanskje veldig greit for enkelte aksjonærer at konventeringen tar litt tid mellom hver obligasjon så slipper man ut med all cash på en gang. Effektiv aksjesparing😀.

Da blir man med på den beryktede spiralen på en positiv måte.

Poenget med aksjesparing er vel å tjene penger?

2 Likes

Neinei, om å gjøre å ha flest aksjer, ikke kroner. Er jo ikke kronesparing vi driver med :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

En starter nå, dersom en kjøper fremover, der din kurve slutter Solskimm.

Hvorfor sitte å se på at andre kjøper aksjer på svært lav kurs om man selv har høyere inngang?

Men selvfølgelig dette er riski case.

Så enten må man vel selge å ta det man får, men velger man å sitte videre mener jeg man like gjerne kan fylle på litt smått og forsiktig og snitte ned og ikke bli utvannet.


3 Likes

Har vi fått FPD på denne?

Vi venter også første resultater på denne nå i H1, tror jeg:

2 Likes

Etter den avtalen BerGenBio ble nødt til gjøre, synes vi Atlas-finansieringen er et ekstremt godt alternativ, sier Wiklund.

– Aksjekursen i Targovax har falt mye den også. Hvordan skal dere hindre videre fall i lys av finansieringsavtalen?

– Vi ser ikke dette som en permanent eller eneste løsning, men heller en buffer som kjøper oss tid. Vi leter kontinuerlig etter bedre finansieringsalternativer, men dette gjør at vi ikke er nødt til å sette en emisjon på voldsom rabatt. Man kan vente til markedet er bedre og til vi er i en situasjon der vi har gode data å basere oss på.

Nylig byttet Targovax navn til Circio som del av endret strategi. Nå skal det satses på en ny RNA-type, med navn sirkulær RNA.

– RNA er hot om dagen, og sirkulær er aller mest hot. Vi flytter over i et annet felt som er i rask utvikling, og vi er ganske tidlig ute. Målet er at vi skal inngå en partneravtale med et legemiddelselskap i løpet av 2024, sier Targovax-sjefen.

– Tre-fire selskaper har lansert med disse konseptene i USA. Alle har hentet langt over 1 milliard i finansiering. Vi ønsker å komme i posisjon til å gjøre en transaksjon på sirkulær RNA.

9 Likes

Tja, det er vel også sånn at BGBIO sine problemer med å hente penger er farget av krisene i NANOV og TRVX? Men for all del fortsett å Wiklund vær stolt av aksjekursen på under 60 øre…

Skuffelser innen norsk biotech er selvsagt med på å prege finansieringskostnadene og sviktende tilgang på attraktivt priset risikokapital, men tørken innen biotech er ikke et norsk fenomen, det er globalt.

2 Likes

Merkelig greier at ikke folk investerer masse sparepenger i biotekaksjer om dagen. Ser jo gøy ut :sweat_smile:

Den siste skal på ASCO

2 Likes

Venter fortsatt på at første pasient skal innrulleres i Oslo

1 Like

TG, ONCOS, TG, CRNA - det er jo ikke spesielt tillitsvekkende.

Det er synd at norsk bioteknologi ikke ser ut som annet enn en administrativ melkeku om dagen.Hva er det som gjør norske selskap så enormt lite attraktive? Er det forskningen, folka eller politikken?

Får håpe wiklund og gjengen leverer, men har de ikke greid å få til deals på “best in class” tidligere så er det vanskelig å få seg selv til å tro at de får det til nå.

2 Likes

Jeg tror onkolytiske virus bare ikke er hot om dagen, selv om de gjør kalde tumorer varme :stuck_out_tongue: Synes derfor det var riktig å utnytte vektoren på en annen måte, for jeg vil tro en del safety data kan gjenbrukes (?)

Når det gjelder finansieringen så er det for meg komplett uforståelig at det går an å snakke slik EDW gjør her. Jeg mener de absolutt var i en posisjon til å få satt en emisjon med 40 % rabatt på cRNA-hypen, med utgangspunkt i kurs 1,5-2 kroner. Men de spurte ikke de største aksjonærene en gang…. Nå får vi løpende emisjoner på 50-60 øre fram til annen finansiering er på plass. :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

1 Like

De har i praksis startet et nytt selskap. Enkelt å glemme fjoråret når man knapt har skin in the game…