Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Du har vært bull på NANOV siden den stod i 120 og er fortsatt bull. 🤦

Bull siden Trvx var i 15 og er fortsatt bull.

Begge er vel snart under 0,5kr aksjen, så sikkert lurt å komme seg ned fra lamaen sin :joy::joy:

Det er tydeligvis ikke lov å være negativ til aksjer som er på all time low og ned 99% fra topppen. 🤷🏼

Just sayin🤭

1 Like

Nope, var bearish NANOV fra 90 når jeg solgte første gangen, ble positiv fra 40 NOK når jeg begynte å handle igjen. Var ikke på formuet når euforien trumfet.

Uansett, big mistake å stole på caset, har kostet meg altfor mye penger. Men kun bitter på meg selv, ikke de som så de røde flaggene og klarte å agere på det når jeg selv ikke gjorde det.

Trvx var en gullkalv for meg fra 7 til 30 NOK, og tradet masse på aksjen i etterkant. Når CFO hoppet av rundt 8 gjorde jeg det samme, om dette så går til null er jeg i pluss. Men tror, som noen andre, at cRNA kan være en eurojackpott, men må tåle det dersom hele innskuddet forsvinner. At vi er ned fra 1 krone til 55 øre er bedre enn 8 kroner til 13 øre i Bgbio, så gidder ikke å sutre over Atlas-dealen. Alternativene er der ikke, det stinker å være norsk biotech, selv om man er «best in class» i flere indikasjoner.

All biotech som ikke er kommersielt er lotto. Tåler man ikke å se at dette går på trynet, eller at andre trekker vinnerloddet, burde man holde seg til fond. Prøver alltid å ha 5 ulike lodd i skåla, nå mener alle at Ultimo er bankers. Er med der også, men det kan gå rett på snøra, data trumfer alltid statistikk, spesielt i biotech. Men jeg har ikke tenkt å fotfølge alle de som «hausset» Ultimo av den grunn og gi de en løk-emoji hver gang de poster noe.

Det er som med Lano. TI er for voksne, men også for barn. Det syns, men det er ikke mitt bord å bry meg med, hver sin lyst.

Mulig spiralen kjører dette ned til 10 øre. Det er en sannsynlighet man ikke bør utelukke, samme hvor bullish Holom i DNB er og ler av mcap på 200MNOK som han åpenbart mener er tidenes underprising. Time will tell.

5 Likes

Har trua, snart ,snur d opp​:bouquet::fishing_pole_and_fish::norway::champagne:

1 Like

Hva hjelper en høy valuering når de kortsiktige aksjonære (Atlas) kan kjøre en miserabel transaksjon for å hente tilbake kapital ?

Jeg tror det er få av dere som har lest vilkårene…

1 Like

Invus med i ytterligere noen “ferske” finansieringsrunder

ElevateBio Announces $401 Million Series D Financing to Further Accelerate Growth

Convergent Therapeutics Announces $90 Million Series A Financing

4 Likes

ElevateBio og Circio har jo åpenbart noen fellesnevnere. Cassette Design binder dem kanskje sammen :thinking:

2 Likes

ja berre at eine selskapet har ei grusom finansiering og det andre ei meget god

For ordens skyld bemerkes at aksjonærlistene oppdatert fredag kveld viser at Atlas v/ Citibank er inne som fjerde største aksjonær med sine drøye 4,439 millioner aksjer i forbindelse med siste konvertering.

Vil anta at en del av disse aksjene fant veien ut i markedet allerede på fredag, da aksjen falt 7,97 prosent til 0,543 kroner, og med drøye 1,3 millioner aksjer omsatt.

Som sagt; ingen mangel på stadig billigere aksjer. Innsiderne vet hvilken vei det går, og glimrer derfor med sitt fravær hva angår innsidekjøp.

1 Like

Selskapstråder er haussetråder.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er investert utover en lottokupong, men er jo lov å spille lotto. Lykke til.

1 Like

Om kursen gradvis skulle falle ned til 10 øre vil det etter hvert bli forferdelig mange aksjer ved de neste konverteringene til Atlas.

5 Likes

Det burde jo ver mulig for Circio som tross alt har 2 av oppdagerane av cRNA på teamet å få til noko?:flushed:

2 Likes

Slike avtaler gjør nok ikke veien enklere for Circio. Konkurransen skjerpes, og maktbalansen/de finansielle musklene er ikke jevnt fordelt akkurat.

2 Likes

Nei ,tid er penger.Circio har ikkje noko av delene.Får satse på litt flaks

1 Like

Hvis du mener det lurer jeg hvorfor du melder at du kommer til å kjøpe med armer og ben på 60 øre?! :joy:

1 Like

Penger spart, og runway forlenget med noen millimeter. Naturlig nok ansatte og konsulenter tilknyttet Targovax OY som blir rammet av utsettelsen av melanom-studiet.

2 Likes

Mcap under 100 mill i dag? Nærmer seg verdi av kontantbeholdningen.

Hva leser dere ut fra at det er over 1,4 millioner som vil kjøpe under 0,5 og 21666 som vil selge over?

1 Like

Det er vel nesten så man skulle tro at noen forsøker å skape volum i omsetning av aksjen? Også finnes det jo en aktør som er begrenset til å selge max 25 % av omsatt volum, men slike “knep” benyttes vel ikke av velrennomert aktører…
:man_shrugging:

3 Likes