Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Etter å ha kjørt papiret ned i grøfta, så er de kanskje fornøyd med hvordan de tror at kursbildet og vekslingskurser vil se ut frem mot neste VIP.

1 Like

Giver jo ingen logisk mening eftersom Atlas altid må veksle jfr. tidligere uges VWAP. Altså med dét forbehold, at de sætter aktien op rent teknisk til at tage store kurshop - og måske endda større kurshop end almindeligvis.

Hvad tænker du her?

1 Like

At Atlas både kan kontrollere kursen, og kan dra den i begge retninger. Alt avhengig av caset som de har satt sammen om Circio, og hva de tror/vet…edit… TROR kommer til å skje med selskapets nyheter fremover. Så langt så lever de på å cashe inn på 2%-rabatten av MNOK 300, og det er nok bare en liten del av det totale bildet. Nå begynner imidlertid marginen å bli høy dersom neste veksling kommer i løpet av kort tid, og særlig dersom de i stor grad blir sittende i ro. Det kan også skape volumet som de trenger over tid for å lempe ut aksjer fra mer enn en obligasjon ad gangen.

Kva trur du blir scenarioet fram til hausten?har du solgt?

Sitter i ro frem til POC om det ikke kommer noe som gjør det nødvendig å revurdere før den tid. Hva Atlas gjør frem til da må jeg ta på strak arm og leve med.

Ser den,er enig med deg at dette her styrer Atlas i dag til en viss grad til evt nyheter

Du legger til grunn at Atlas VET hva som kommer av selskapsnyheter fremover?
I så fall er de i innsideposisjon og har ikke anledning til å selge aksjer med mindre det er åpenbart at nyhetene som kommer er av en en slik karakter at kursen har bare en vei å reagere på; oppover.
Å selge på ukjent nyhetsflow er som kjent straffbart, men mindre man åpenbart selger mot retningen av nyhetens verdi.

Legger du til VET bare fordi du ønsker å rette et stikk mot at de antakeligvis vet noe vi andre ikke vet, du ønsker å så tvil om deres agenda og forhold til børsregler, eller skriver du det bare i mangel av noe annet? Hentydningene dine er åpenbare; Atlas bryter børsreglene og det i samarbeid med Cirico som deler innsideinfo med de og gir de et fortrinn alle vi andre ikke har.

2 Likes

Kunne nok ha spart meg for den ja. Mener “den totale vurderingen av caset”

2 Likes

Dersom Atlas ikke melder sine posisjoner (flere affiliates) til NT, hvordan kan Circio vite hvem som selger (og evt kjøper) under Citi/nominee-kontoen ? Står det noe sted i avtalen at Atlas har meldeplikt til Circio om salg og erverv av aksjer ?

Du må slutte å se fanden på veggen overalt. Du koker jo negativ suppe på enhver spiker. Slapp av og kos deg med oppgang :smirk:

1 Like

Det spekuleres om Atlas har driti på draget eller ikke. Så greit å vite. Trodde jeg.

1 Like

Hvordan skal du få vite det? Eller hvordan har du tenkt å få bekreftet det?

Hvorfor drar du frem de værst tenkelige scenariene hele tiden hvis du sitter i aksjen??

Lese avtalene på nytt. Spørre noen andre. Eller til slutt å kontakte NT. Å spørre noen andre syntes som den enkleste løsningen.

2 Likes

Fatter ikke hvordan du kommer frem til slike enkle konklusjoner.

Hei, ny i caset. Liten småsparer. Ettersom aksjen sto stuck, så la inn salgsordre høyere for å komme inn :slight_smile: Så eg er den som drog den opp til 0,75. Har vell et snitt rundt 0,7418

3 Likes

Eksempel

Eksempel

Kan sikkert komme med 10-talls til

Ja, det gjør du nok helt sikkert. Tviler ikke på det.

Ånei, var eg litt kjapp med å kjøpe inn, skal den ned til 0,48??:grimacing:

Bare spør Ruben :grinning::+1:

0,48 er nok litt dyrt :tired_face: