Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Tipper Atlas opplever det som totalt meningsløst å selge 25 % av det bittelille volumet som er nå om dagen…

3 Likes

I grunn mest spent på cash beholdning i morga🤣

1 Like

Circio Holding ASA: First half 2023 results

1 Like

Da kommer det tre store nyheter fra cRNA, slik jeg ser det, starting in september?

2 Likes

Circio Holding ASA - Second Tranche of Convertible Bonds

1 Like

Ingen synlig effekt av tiltak for å redusere cash burn.

1 Like

Ganske enkelt; selskapet booste opp nyhetsflowen (transjene nedjusteres i size grunnet for lav omsetning i aksjen) for at Atlas skal kunne omsette aksjene de konverterer.

Litt press på styret og managementet er ikke feil i mime øyne og de har lovet flere nyheter for H2 23. Nå må de pushe dette ut.

2 Likes

Conversion of issued bonds has been slower than anticipated due to the low
trading volume in Circio Holding ASA shares in recent months. To compensate for
this increased investment risk, an additional fee of NOK 500,000 will be payable
for the first NOK 7.5m installment.

skulle ønske de kom seg ut av denne avtalen og kunne kjøre en vanlig emisjon på la oss si 50 øre, kunne vi lagt dette dødsspirallånet bak oss…

3 Likes

R&D økt med MNOK 20 pga av IP sammenlignet med 1H og 2H-2022. Det vises kun til en søknad (Q4-2022) i denne Q2-rapporten, men selskapet har tidligere bekrefet at ytterligere en er sendt og arbeid med flere på vei inn. Så hva er egentlig status på IP og veien videre ?

1 Like

Er det ikke det plansjen over viser? Datapunkter og avklaringer i september, november og desember?

1 Like

Muligens indirekte, men selskapet er allerede off track med opp mot 6 mnd basert på intervjuet som EDW gav til radforsk medio mars i år. Så hva har skjedd underveis ? Av det positive eller negative slaget.

1 Like

Håper dessuten at dette var siste gang jeg slipper å lese side 10 og 11 i presentasjonen. Gjør meg bare uggen og uvel. Det er en benchmark helt ut av proporsjoner for selskapet, BOD og Management.

Så siden folk ikke vil være med på dansen til Atlas så skal de plutselig ha 0,5 mill ekstra i cash? Står dette noe sted i avtalen eller er det noe de har blitt enige om nå?

Er jo ikke rart mange blir skeptiske til å kjøpe når man ser hvordan de brøyt avtalen og enkelt kom seg ut av det i etterkant.

De har jo allerede fått godt betalt for denne avtalen, så enda mer tapping av selskapet er ikke bra

4 Likes

The Investor’s obligation to subscribe and pay for the Convertible Bonds on each Issue Date, is
subject to satisfaction of the following conditions precedent:

the accumulated daily trading value of the Shares on the Trading Days of the last calendar
month prior to the delivery of the Notification of Exercise is at least NOK 9,000,000;

1 Like

Og neste avsnittet:

In addition, the two following installments of NOK 7m each will be conditional upon certain changes to the terms of the Agreement intended to improve commercial conditions and provide more trading flexibility. These amendments to the Agreement are currently under discussion between Circio and Atlas, and will be subject to approval by an extraordinary general meeting (EGM) to be held during September 2023.

Her må det følges med. Selskapet må være like transparente som ved inngåelsen. Samt stå opp og ikke godta hva som helst. Problemet er at dersom aksjonærene sier nei på EGM så har de nesten spilt bort all tid og handlingsrom

2 Likes

i.e alt til fordel Atlas og overføring av all risiko til sittende aksjonærer i selskapet, og samtidig utelukke emisjon som et alternativ ?

1 Like

Kun forskningen som er begeistrer i denne presentasjonen?

  • Cash burn kommer ikke ned. Hvorfor? Overgår kostnadene for cRNA-aktiviteten TG og Oncos til sammen?

  • Det er første gang vi ser en presentasjon helt uten TG og Oncos, tror jeg. Hva skjedde med TG-studiene vi skulle få resultater fra i H1-23? Liquid biopsy og raske svar… helt dødt. Verdi TG + ONCOS = kr 0,-

Aksjonærene står nå maktesløse ovenfor en administrasjonsstyrt organisasjon uten noen sterke aksjonærer. Radforsk kunne og burde tatt en lederrolle når Targovax ble til Circio og satset på et nytt segmet innen legemiddelutvikling, men valgte en svært defensiv tilnærming. Virker nesten som Jonas er litt småsur på Targo, kanskje med gode grunner.

Emisjon blir utelukket, og kostnaden med Atlas-lånet bare øker og øker. Nettopp manglende volum var jo noe vi diskuterte og anså som en positiv begrensning på Atlas’ sin mulige påvirkning på aksjekursen. Nå skal det gjøres justeringer i avtalen nettopp pga denne positive begrensningen.

Sitter med følelse av å være en pokerspiller, hvor andre spillere har sopet inn store gevinster, og man vet man er i samme game. Hånda man sitter med er ansett å være “best in class”, men en nagende usikkerhet ligger hele tiden der. Det koster å calle for hver runde og reglene i spiller tilsier at gevinstdelingen blir stadig mindre attraktiv.

Skal jeg satse flere sjetonger eller skal jeg kaste meg?

Blir spennende å høre hva EDW har å si kl 10 :slight_smile:

3 Likes

Jeg er sikkert elendig til å legge sammen to og to, og om jeg samtidig tar på meg den konspiratoriske hjelmen (incentivordninger), så kan man nesten få inntrykk av at management ønsker at selskapet tas av børs for å gå videre med en stor/egen eierinteresse finansiert direkte av institusjonelle/private før ny IPO further down the road…

2 Likes

Trist som faen

… så er det bare at køre JMA fra NANO på banen og tage kontrol …

3 Likes