Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Generalforsamlingen (les: eierne) har vedtatt at Atlas skal få lov til å leke seg langt mer enn frem til nå. De skal få lov til å ha 35% av volumet og konvertere langt mindre andel hver gang, slik at de unngår tap ved å presse kursen for langt ned hver gang. Gullavtale for Atlas…

Edit: Side 7 av 13 her: https://www.circio.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2022/12/230919-egm-webcast-for-shareholders.pdf

Edit 2-3: Gitt at Circio skulle få til en avtale, så kan Atlas også selv velge å benytte ytterligere en transje a 30 millioner. Altså er enda større oppsidepotensiale også fjernet fra aksjen. Lavere oppside og større nedside med andre ord…

Har litt forståelse for at ledelsen i Circio ikke stresser disse punktene for mye i meldingene sine…

2 Likes

Jeg håper din SMS til Diglund handlet om hvorfor de ikke har rapportert resultater fra tidligere cRNA-tester løpende for å holde kursen / markedet oppe og hente penger på slike data fremfor Atlas?

Hvis det er med henvisning til hvorfor de ennå ikke har delt datapakken som var ventet i september og den nå bortforklares med at det ikke alltid er meningsfylt å dele data så er de folka på tynn is…

2 Likes

Innholdet i spørsmålet er ukjent, men svaret håper jeg virkelig EDW allerede gremmes over. Det undergraver liksom siste rest av håp om at den valgte strategien (cRNA/Atlas) holder vann og guidet fremdrift, eller om det faktisk finnes et snev av respekt for aksjonærene i selskapet. Ble Atlas først og fremst valgt av bekvemmelighetshensyn for BOD og MAN fremfor noe annet ?

Badeferieposteren fra Brac fremstår som et nytteløst plaster på en fot med gryende koldbrann. Er det NANO-krefter blant aksjonærene i selskapet ?

1 Like

Vi mangler spørgsmålet. Det er fuldstændigt umuligt at konkludere noget på baggrund af et skærmdump af en sms korrespondence.

Mangler kontekst. Med mindre CRNA har fiflet med data, så står vi til et spændende efterår.

Det kan sikkert @lasseht bidra med å oppklare, men svaret viser til resultater og deling av data. Altså fremdrift og guiding.

1 Like

Hei.jeg spurte hvorfor ikke d har kommet noe i september,og at jeg var skuffet ,av behandling av småaksjonærene,og jeg presterte å si at dem burde komme med noe som kan dra kursen opp,ellers havner vi på 0,10 innen kort tid.

spurte hvorfor vi ikke har fått noe data i september.

Og med den innstillingen fra selskapet har Atlas i praksis kjøpt 90% til 300 mill og ledelsen får 10%. De trenger bare napp innen pengene er slutt. Hvem bryr seg om de andre eierne.

I mitt hode er denne avtalen utenfor rimelighet og kanskje ulovlig. Det er vel håpløst å samle en gruppe med nok aksjer for å få litt bestemmelsesrett her??

Ikke greit å holde på sånn!

1 Like

edit: Aksjonærene har knapt lov til å klage siden alt er godkjent i GF. Men det er fortsatt mulig å foreslå/kreve endringer i sammensettingen av valgte representanter og revisjon av etablerte incentivordninger. Det haster nok dersom det er en risiko for at Atlas blir sittende som eier uten å velte emitteringen over på kunnskapsløse/maktesløse private hender også i fortsettelsen. Krav om granskning kan være en annen vei å gå dersom det finnes grunn til å stille spørsmål ved ledelsen og styrets behandling av behovet for kapital parallelt med etableringen av incentivordninger. Men det krever både nødv. oppslutning og en kjennelse fra domstol. Tror jeg.

Hvem købte de 1,75 mio aktier forleden?

Noen som tydeligvis er like naiv som meg

EDW svarer at markedet vil bli informert i løpet av andre halvår.

Fortsatt 3 mnd igjen …

Så kommer vi til slutten av desember så vil han si at markedet vil bli informert iløpet av 1H24…også fortsetter det sånn utover. Håper han sover godt om natten med vissheten om at han “svindler” aksjonærene sine med dette opplegget…

1 Like

De er det kanskje mulig å se på listen som TI legger ut i løpet av kvelden.

Hvis du velger å ikke tro på det han sier … opp til deg .

1 Like

Se på aksjekursen da…hvor stor troverdighet sitter han igjen med om dagen?

Han sier mer enn det, og som (muligens ut av kontekst) skaper litt uro om avvik i forhold til guiding/oppnådde resultater slik han ordlegger seg.

Hva kan man forvente når svar ikke skal inneholde informasjon som ikke er kjent i markedet ?

Det er viktig å holde seg på rett side av loven …. Informasjon til markedet skjer med børsmeldinger.

Ikke sms eller e-post til enkeltpersoner.

4 Likes

Slik sentimentet knyttet til selskapet med Atlas som bakteppe faktisk er, så burde svaret på slike henvendelser være at det kommer oppdatering til markedet når resultat/data er klare eller når ny guiding er nødvendig. Verken mer eller mindre.

2 Likes