Ser ut til at det ikke er CBLU som skal supplere solenergi til sites i DRC…
Hei. Dette gjelder et annet/flere andre prosjekter. Skrevet om i medier i desember 2020 (se norske artikler fra desember).
DRC mener jeg ikke er en del av de 900 heller. DRC er bare planen «på sikt».
Forøvrig skrives det at det er planlagt ytterligere 1000 towers neste ti år - så virker å være et mindre volum ifm den artikkelen, enn det som pågår for nuran og Cblu pt.
Økte litt her idag på 0.52.
Ikke fulgt med, men planen er egentlig å holde noen år minst om ikke noe fundamentalt endrer seg. Veldig spennende tech, og klarer de skalere opp, er det vel “perfect storm” tendenser fremover.
Forventer flere kontrakter i Afrika. De sammarbeider med NuRan i kamerun, opprinnelig 120 sites, doblet til 240 i ettertid. Størrelsen på de nylige kontraktene til NuRan med orange er flere tusen sights i DRC. Tviler CBLU vil levere energi til alle disse, men forhåpentligvis har de etter emisjon mulighet til å skalere opp til å ta en stor andel av EaaS for disse 2000+++ tårnene.
Blir de en sentral delaktør i utbyggingen av telecom osv i rural Africa sammen med NuRan mfl. så er dette noe jegg vil være med på.
I tillegg kommer de andre geografiske områdene de operer i, med bl.a belysning. Det er bare å ta en titt på nettsiden deres, belysningsdelen er veldig spennende og har også et voldsomt potensial
@babyrage har mye kunnskap, er du fortsatt inne?
Hei.
Enig - jeg er inne for å få med volumet jeg tror kommer med Telecom i Afrika. Siden Cblu ser ut til å være eneste partner på energibiten, kan jeg ikke forstå annet enn at en del av de 2000 tårnene havner hos dem (om ikke de fleste?!).
I tillegg er Cblu partner med MTN, som har planlagt ca 5000 towers (mulig mer etterhvert).
*Utover det har de levert prøveprosjekt for Vodafone (sammen med Nuran i Ghana)
*infrastruktur for mobil på 50 sites på Marshall Islands, også med Nuran
*Reanna og Cblu har levert for 9mobile i Nigeria (POC)
*Pilot med Telefonica i Peru
Alle/de fleste med planer om large scale rollout…
*Utover det har Cblu levert lighting i samarbeid med Reanna for gatelys i Nigeria - et prosjekt som også er planlagt med større volum etterhvert; «280 new street lights are Phase 1 of a larger program to improve security, business,
and quality of life in Delta State, Nigeria.»
*Også levert lighting i marocco via Idsus - også et prosjekt som er planlagt med et mye større volum; «to power 800 IDSUD Energies solar and wind powered street lights (NHEOLIGHT) for Logintek Morocco. Logintek Morocco, a project by Zinafrik Development Group, is the first national private network of integrated logistics and industrial cities, designed as transit hubs for Morocco and to the rest of Africa. This is phase 1 of a multi-phase project expected to total almost 5,000 Smart Off-Grid streetlights.»
Også har man lighting i nord amerika - som det kan bli fart på i tiden/åra fremover. De har allerede bevist en kontrakt med et ok volum der - og de forventer at dette skal øke. Hva som er tidsaspektet er ikke godt å si, men jeg tror ikke «årevis»…
De har også en rekke partnerskap med en rekke aktører som jeg tror vil bære frukter fremover. At mye spennende er på gang i Cblu - det er helt sikkert!
We are talking to NuRan about delivering to their newest contract in DRC, nothing signed, but we are very hopeful about it.
Fra conference call.
Bare å krysse fingrene.
Skikkelig skrell her siste par dagene. Det pumpes ut. Min horisont er lang, men forventet den skulle ligge rundt 0.55 fremover. @babyrage er du fortsatt inne eller ute på SL?
Solid pipe, og får de EaaS kontrakten for de 2000 telecom tårnene i DRC så ser det jo alvorlig bra ut. Har ikke sett noe fundamentale endringer som begrunner nedgangen så fortsatt super long
Short i CBLU økt til 571 780 aksjer…
Snittvolum på 200k omsetning pr dag, skarve 50k omsatt idag.
Kommer det noe nytt av interesse her kan det bli eksplosivt (DRC deal med NUR f.eks).
Ser vel ganske OK ut. Økte inntekter og reduserte kostnader.
Forresten blitt meldt et par nye avtaler og mye bra uten å påvirke kurs i det hele tatt. Volum har vært heeelt fraværende. Jeg sitter looong her. Future guiding for første gang grunnet at de ser at recurring revenue er ganske sikker.
Initial 44 sites, men de planlegger rollout på opp mot 1.000 sites ila de neste årene. Spiller de kortene sine riktig kan dette bli vel så stort som sammarbeidet med NuRan