Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ClearPoint neuro (CLPT)

Husker du i farten hvilke kunder som har filings inne hos EMA/FDA nå? Finner for lite info om det :man_shrugging:

Den som er kjent er genterapi for AADC-mangel av PTC Therapeutics. Denne filer i disse dager hos EMA og FDA.
Ultraorphan, men det er kritisk at leveringen er i realtid med MR, så den er låst til både SmartFrame og SmartFlow. For CLPT vil det bety $10k pr pasient.
Dagligleder Joe Burnett har ved seneste kvartal påpekt at det finnes ytterligere 2-3 prosjekt som evt. kan få godkjennelse FØR eller nære denne. Hvilke disse prosjekt er vet jeg dessverre ikke.
CLPT har jo >70 ulike biotekprosjekt i sin pipe, og mange av partnerselskapene er ikke børsnoterte, hvilket gjør visibiliteten svak.
Disse 2-3 prosjekt er likeledes små indikasjoner (typ ultra-orphan)
Inn mot 2023 finns Frederics Ataxia, inn mot 2024 finns muligheter innom huntingtons og fra og med 2025 og utover er ‘‘the flood gates open’’ med mulighet for godkjennelser innom parkinson, glioblastom og epilepsi mm.
Derimellom kan vi glede oss til en stri strøm av produktlanseringer innom ‘‘functional neurosurgery’’ og BCI

10 Likes
2 Likes

Skjermbilde 2022-01-30 105536
Skjermbilde 2022-01-30 105738
Skjermbilde 2022-01-30 110705

Shots fired

2 Likes
2 Likes

Cash, garantert ingen emi, enormt potensiale. Viktige statements her:

Our current cash position entering 2022 is $54.1 million and we do not at present feel the need for additional capital at any time in 2022. We have a unique product offering at a special time and will continue to invest and innovate in the neurosurgical space. If you add up all the different patient indications where we plan to participate using our platform supporting Biologics, Deep Brain Stimulation, Brain-Computer-Interfaces, and laser ablation, the total amounts to 35 different patient populations. In the United States alone, this represents approximately one million new patients diagnosed each year across these various indications who could one day benefit from treatments utilizing the ClearPoint platform.”

3 Likes

Absolutt. Forrige Q rapporterte de altså: At September 30, 2021, the Company had cash and cash equivalents totaling $57.7 million

Men det er litt merkelig at de ikke viser til et mer fullstendig regnskap i denne pressemeldingen?

Ja, bare litt erting i PM. Skulle gjerne sett litt mer. Kommer vel full rapport. Men 3-4 MUSD i cash burn pr Q er lovende under Corona. Cash positive rimelig kjapt da. Så kommer det kost til nye partnerstudier, vil jeg tro.

En drøm med et biotek som genererer cash samtidig som de kjører på for å utvide pipeline og «ekte business»

Bare så veldig synd den har blitt banket ned, helt ufortjent. Tok posisjon litt tidlig her.

3 Likes

Men hva er dette? Fra i går.

CONFIDENTIAL RESIGNATION AGREEMENT
Peter G. Piferi, Chief Operating Officer

Jaggu har de også lagt ut ny investor presentasjon idag:

2 Likes

Ser ut som et super-amerikansk dokument som sier at COO has left the building.

Vet ikke hvor dramatiske det er, men en COO burde være mulig å erstatte, selv om det ikke er positivt i mine øyne at noen så sentrale tar hatten og går midt i den ekspansjonen de nå opplever.

Man får tenke på at omicron nok har presset sykehusene dette kvartalet også.
Helt ok resultat dette, kunne vært verre gitt omstendighetene.

COO sa opp i uken. Har vært med siden 2008 tror jeg, vet ikke hvorfor. Generellt har Burnett tatt med seg veldig mye folk fra Philips og rekruttert mange fine navn til selskapet. Håper det ikke er noe dramatikk i kulissene, blir sikkert spurt om dette 1 mars tenker jeg.

2 Likes

Det har blitt kommunisert at COO har sagt opp altså?

Ja, de filet vel et dokument om det. Tror han ikke var helt on-board med selskapets strategi, muligvis disgruntled. Noen gravde fram på twitter at han hadde liket en tweet som ei var positiv til selskapet.
Håper som sagt det bare er et råttent eple, og at det ikke er et symptom på systematisk misnøye/ukultur i ledelsesgruppen. Mitt inntrykk er at selskapet innehar en god kultur.

Her er tweeten:

Fra desember som dere ser… not great optics…

1 Like

Så han liker at noen ikke forstår at mange liker et selskap som har andre ledere og andre aksjonærer enn for femten år siden. :sweat_smile:

Håper virkelig det ikke var den fulle oppsigelsesgrunnen. Men om han er den ene liken, så er jo det litt kuriøst i hvert fall da.

Tweeten er jo negativ til selskapet, åpenbart.
Antagelig ikke oppsigelsesgrunnen, men vi har ikke innsyn i det og må ta til takke med smuler som dette :slight_smile:

Fortsatt bare han som har likt den tweeten ja. Mannen er opptatt av fotball, trump jr. og fox news- ankere. Hadde det ikke vært et bilde av ham der, så hadde jeg ikke trodd på at dette var en COO i et selskap som ClearPoint.

Jepp, besynderlige greier.

Fint at de skal avtale milestone-avtaler for nye partnere!
Bra å se Lund universitetssykehus på lista over sites.
20-22M rev i 2022, jeg håper de slår dette estimatet, hadde litt høyere selv. Vi får se, kommer jo an på AADC og lasern + noen andre nye produkter også.

Når pandemien avtar burde den kliniske aktiviteten hos biotekpartnerne øke betraktelig, samme for functional neurokir.

2 Likes

Et godt kvartal :slight_smile:

5 Likes

Har sett litt på dette selskapet og det virker ha svært spennende teknologi. Får litt Photocure-vibber når jeg ser hvor lenge det har eksistert uten å ha hatt suksess, men den nye ledelsen og de grepene som er blitt gjort senere år virker fra mitt ståsted å gjøre dette til et ekstremt spennende case.

Det er spesielt to nøkkelpunkter som gjør at jeg synes caset virker interessant:

1. Stadig nye avtaler de siste par årene som gjør det mulig å konkurrere i nye og komplementære markeder. Her er det slik jeg forstår det mange spennende tilleggsprodukter som kommer som gjør det mulig å få tatt i bruk utstyret i operasjonsrommet og ikke bare i MRI-rommet. Slik jeg tolker det så vil noe utstyr allerede være på plass i år og neste år, så vi snakker ikke veldig fjern fremtid.

Burnett (CEO) har nevnt at markedet for behandlinger i operasjonsrommet er opptil 9 ganger større, og ut fra det jeg kan se så virker ikke markedet å ha forstått det økte potensialet her. I tillegg kommer alt av utstyr som er under utvikling og som vil gjøre teknologien langt mer attraktivt å ta i bruk, samt selvsagt generere langt høyere inntekter. Teknologien i seg selv virker jo være mye mer presis og det bør jo være et viktig punkt når man roter i hodet til folk. Lykkes de så har de jo egentlig ingen reelle konkurrenter og kan bli en nøkkelplattform for nesten all nevrokirurgi i fremtiden…

2. Kliniske studier. Som dere har påpekt over så er det jo helt crazy potensiale her når man ser på alt som er under utvikling og som velger benytte ClearPoint sitt utstyr siden det er overlegent alt annet på markedet. Her er det jo liten tvil om at dette vil bli standardutstyret sammen med mange fremtidige (standard)behandlinger. Klart mange av de påstartede studiene kan feile, men skal ikke mange godkjenningene til før man merker det svært god på inntektssiden. Uansett vil man jo ha noe inntekter også under de kliniske studiene, så man tjener jo litt også på de selskapene som feiler.

Har startet regne så smått på potensialet og kommer egentlig langt over hva analytikerne har bakt inn av vekst, så selv med konservative anslag så det vil være overraskende om man ikke klarer en 4-dobling av kursen allerede innen 2025.

Disclaimer: Kjøpte meg en liten post på bruddet i går og vurderer ytterligere kjøp i tiden fremover.

8 Likes