Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ClearPoint neuro (CLPT)

Nei, denne ble virkelig ingen fest, post-emisjon :neutral_face:

Men var det overhodet noe negativt eller overraskende i q pres i går?

Litt av en nedgang idag! @Bra_Britt noe negativt som kom ut ifm Q4 igår?

Covidnedgang i inntekter fra trials + surt tech/nasdaq klima er nok svaret du leter etter

Fant denne på stonktwits
https://charts.stocktwits.com/production/original_299429567.jpg

1 Like

original_299640071

5 Likes

Helt ekstremt! Skulle ønske jeg hadde mer likvider idag.
Korreksjonen kom raskt og sterkt, jeg ble helt forbløffet av bevegelsene.
Jeg holder mine aksjer og kommer forsatt gjøre det, men om denne korreksjonen er over det vet jeg så klart ikke :slight_smile:

PS: Ingenting nytt fundamentalt. Tallene fra Q4 rapporten var allerede kjent siden januar. Q4-callen var i mine øyne veldig solid.

7 Likes
1 Like

(Deleted)

Helt koko.
Ledelsen og selskapet kan ikke klandres for at aksjen handles på denne måten.
Svake hender, opportunitiske tradere og lav likviditet sammen med at det som prissettes er opsjoner på framtidig inntjening ser jeg som sannsynlige medvirkende årsaker.

Du har jo rett i at usunne selskaper med svak fundamental utvikling er forbundet med volatilitet på nedsiden, men jeg finner ikke noe slikt i CLPT. Man får i denne sammenhengen skille på assosiasjon og kausalitet.

Når det er sagt så får alle gjøre sin egen bedømning av situasjonen, det kreves jo egen conviction for å holde en slik aksje med disse melodramatiske nykkene, og jeg har ingen fasit så klart.

Det er rett og slett for jævlig dårlig at jeg ikke fanget aksjer på de lave nivåene fredag, får gjøre det bedre og smartere neste gang.

Eier aksjer.

5 Likes

(Deleted)

Hva får deg til å tro at det gir verdi til andre å lese dine siste to innlegg? (gretten her nå merker jeg :grimacing:)

(Deleted)

Ser den. Hadde tenkt å lese meg opp og skrive noe, men ble grådig :moneybag:

1 Like

(Deleted)

4 Likes

Noe spesifikt man kan håpe på oppdatering om?

Noen tanker om hva jeg kikker på iaf:

• Kapitalutstyr – rev – Kommentar om evt. nye installasjoner i Europa. Forhåpentligvis ser vi begynnelsen på god utplasseringstakt nå som COVID har lettet noe, evt kommentarer for begynnelsen av Q2

• Funksjonell neurokirurgi – rev. – komp med Q1 2020, forhåpentligvis høyere! Evt. kommentarer på pasientinnflødet inn mot Q2.

• Drug delivery – rev, forhåpentligvis noe høyere sammenliknet Q4 2020 – nye partnere? Trial-aktivitet relativt Q4 – økt innrullering i studiene? Noe nytt om evt. ny betalingsmodell for nye partnere inkl. milepæler og royalties

• Innovasjoner: Spesiellt den nye avtalen med D/K, detaljer om hvilke deler av prosedyrene som lar seg automatisere. Evt. oppdateringer på øvrig R/D

• Allment: evt. om vi får litt guidance for 2021.

Håper på rev. =>4 M.
OPEX kommer ha økt da de har nyansatt kliniske eksperter, inngått teknologiske partnerskap og styrket ledelsen, derfor er økt underskudd på bunnlinjen forventet.
Generellt så kan man si at kvartalsrapportene er mindre interessante for caset, det er mer år over år verdiskapelsen skjer, fordi så mye av de framtidige inntektene er knyttet til evt. godkjennelser av biotekparteres årelange studier.
Dessverre har PTCT, som har den mest nærstående i form av AADC-mangel behandling, meldt om en COVID-relatert forsinkelse. De venter beskjed i Q3 mot tidigere guidet Q2.
AADC-inntektene er for det meste blitt forskjøvet inn i 2022, liksom laserproben.
Jeg har uforandret veldig sterk tro på at den behandlingen blir godkjent.

4 Likes

:+1:

5 Likes

Unner dere en fortjent opptur her! Fulgt med fra siden en stund.

2 Likes

Bemerk den innbakte nyheten:

‘’ ClearPoint Neuro Reports Record Revenue in First Quarter 2021 Results, Announces FDA Clearance of the SmartFrame ‘Array’’

FDA har godkjent SmartFrame array, deres innvei til operasjonssalen.

6 Likes

Teknisk ligger den an til et mindre bounce på daily SMA100 …

(Deleted)

4 Likes