Jeg tror de lett får plassert aksjene på gode hender på den kursen! Men jeg tror du har rett i at vi må se hva utfallet blir til uka
Det tror jeg også. Og jeg tror i så fall at det betyr at kursen vil holde seg veldig stabilt på rett over 23.50 i to dager til.
Det tok jeg i alle fall feil i!
Så her er det tre alternativer: 1. Jeg er helt på jordet. 2. Markedet er irrasjonelt/ikke-effisient eller 3. Emisjonen ligger an til å bli voldsomt overtegnet. Jeg har vel egentlig mest tro, og i alle fall håp på det siste
Litt påfallende at B. Riley Securities i dag øker kursmålet fra USD23 til USD38, dersom de nå sitter på X antall aksjer kjøpt på lavt 20-tall som de skal selge videre til hvermansen? Med forbehold om at jeg har misforstått situasjonen.
Sitter egentlig og klør i fingrene etter å komme meg inn igjen her, men tror jeg må la støvet falle til jorden etter denne emisjonen før jeg tør å gå inn. Men da er vel også kanskje toget dratt igjen… Har bare en snikende følelse at den skal ned på 24-tallet igjen, før den tøffer videre.
Artikkel av Paul S. Larson, professor i neurokirurgi ved University of California San Francisco.
Her går han igjennom hvorfor Clearpoint har en overlegen teknikk for levering av medisin i hjerneparenkymet, punkt for punkt.
Liker også konklusjonen hvor han oppfordrer sine kollegaer i USA til å ta i bruk teknikken, for ikke å kaste bort enorme mengder penger og skade pasienter og legemiddelutviklingen i unød.
‘‘The advantages of real-time MRI-guided gene therapy delivery are clear. However, one challenge for pharma companies is the number of neurosurgery centers that have implemented iMRI at their facilities. The ClearPoint NeuroNavigation system is currently installed in more than 60 of the leading neurosurgical centers across the United States, and is expanding into Europe. While the number of institutions adopting iMRI is growing, there is a need for more pharmaceutical companies and neurosurgeons to embrace this improved delivery method for intracranial therapeutics. To do otherwise is to potentially jeopardize billions of dollars in R&D investments, put study participants in harm’s way with little chance to show benefit, and run the risk of obviating cures for life-threatening diseases.’’
I helvete
Edit: Nå tok det seg en del opp igjen, men var altså nede under $18.
Copy that
Må ha gått et heftig stop loss raid her? Tilbake på 23$ nå!
Dumt en ikke hadde ordren klar på 18
Fikk handlet litt på 19 tallet. Var jo ned rundt 30 % rett etter åpning.
Spørgsmålet er jo altid om den skal videre ned i sådan en situation … svært at vide; men var f… heftigt fra start.
Det jeg tror skjedde i dag, var at markedet ble usikkert på om emisjonen ble overtegnet (og at man risikerer at R. Riley pøser ut aksjer til under 23.50). Kursen nå (USD 22.22) er ørlite over det som er kostpris for R. Riley (USD 22.09), og jeg tror dette danner et slags gulv. Men markedet priser altså pt. inn at R. Riley må selge med rabatt, og det er ikke positivt.
Du tolker alt dette inn i et øyeblikks kursbilde?
Det var svett på hele Nasdaq, spesiellt i genterapinavn. Her kan nevnes PSNL, PACB eller BNGO for eksempel. Clearpoint sin aksjekursdipp skiller seg ikke fra disses, kanskje bare aningen mer accenturert, sannsynligvis pga. likviditet og stop-loss etc.
For min egen del fikk jeg fyllt på med en skvett aksjer mer i beholdningen
Jeg tror at det kan annonseres fine tagere i emisjonen, samt at jeg tror vår meget fargerike CEO har mye fint å fortelle om på earnings callet neste uke
Edit: angret bildedelningen.
Jeg må si ClearPoint ga meg et i overkant heftig “welcome back” etter at jeg kjøpte rett før close i går på $25. Et idiotisk kjøp sett i ettertid, men at vi plutselig skulle se 17-tallet på kjøpssiden i boka hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg.
Pulsen gikk som om det var på intervalltreninga fra helvete, imens jeg prøvde å ikke få panikk. Jeg klarte heldigvis å beholde rasjonaliteten da det stormet som verst, men da vi nådde $23 valgte jeg å realisere, for ikke å bli med ned på en ny runde.
Nå er jeg rett og slett ganske irritert på meg selv for at jeg ødela tidenes sjanse til å få en glimrende inngang i CLPT igjen. Tenk å kunne sitte uten press og plukke på 18 og 19-tallet. Jaja, man lærer stadig.
EDIT: Well played, @brabritt. Jeg velger å tro at jeg er ett steg nærmere den atferden.
Mener ikke at jeg overtolker så veldig her altså, og at over eller under emisjonskurs i en pågående emisjon (hvis det er det vi nå er enige om at situasjonen er) er et meget kritisk punkt. Nå er vi rett over.
Emisjonskursen agerer som et anker, absolutt. Men det ‘‘som skjedde i dag’’ (den dramatiske dippen) handlet jo ganske åpenbart i mine øyne primært om fløden innom sektornavnene og Nasdaq generellt.
Men du kan tolke dette som du selv vil, jeg har ingen fasit.
Det er jeg jo 100% enig i. Og spørsmålet var om det negative sentimentet stod i fare for å torpededere Clearpoint sin emisjon - er min tolkning.
Edit: Da endte vi altså dagen på 24.16 - med tanke på dagens volatilitet kanskje ikke trygt over emisjonskurs, men i alle fall over
Helt sykt at man skulle nedom 18, irriterende å ikke få utnyttet dette, men US børs er umulig å følge på med barnehagehenting, middag og alt som hører med i A4 livet
Nå tenker jeg vel at de fleste her på denne tråden forstår dette, men når en emisjon først feiler (fordi folk kan kjøpe aksjen billigere i markedet), samtidig som selsksapet trenger pengene, så setter det selskapet under sterkt press (og dermed verdsettingen ytterligere). Derfor er det så viktig at noen garanterer for emisjoner. Men når avtalen i dette tilfellet var at garantistene kunne selge til en hvilken som helst pris på hvilket som helst tidspunkt, så var dagen i dag faktisk veldig dramatisk - i alle fall for aksjeeierne.
Her er pressemeldingen:
Bonusaskjene er altså allerde kjøpt og solgt videre av tilrettelegger.
Jeg tror vi nå har et meget solid fundament for høyere verdsetting, og det blir spennende å se hva som skjer når denne åpner igjen i ettermiddag.