Ny artikkel som gir en fin forklaring og oversikt over endel av de trials hvor iMRI(CLPT) brukes.
Ja det har vært en pen aksje å eie. Noterer nå at aksjen er opp 223% siden trådens begynnelse, flott samarbeid folkens og mye bra info her!
ClearPoint Neuro announces License and Research Agreement with Philips, to commercialize the ClearPoint ‘Maestro’ Brain Model. The company expects the first-generation anatomical segment analysis tool to be launched in 2022.
(Deleted)
Vet du hva pengene skal brukes til?
(Deleted)
Prisen ble 23,5$.
Som jeg forstår dette er det salg av hylleaksjer som ble trykket 29.01.2021 i forbindelse med godkjent S3 søknad (så kalt ‘shelf offering’).
Så dette har ikke ytterligere utvannende effekt, ref dette stykket i meldingen:
‘’ A shelf registration statement on Form S-3 relating to the securities being sold in this offering was declared effective by the Securities and Exchange Commission (the “SEC”) on January 29, 2021.’’
Dette burde gi Clearpoint i overkant av $43M i proceeds, hvilket tilsammen med tidligere kassebeholdning vil gi en cashposisjon om $60M.
Pengene skal sikkert brukes til utvikling, både interne prosjekt, prosjektet med blackrock microsystems og Philips prosjektet.
Et mindre selskapskjøp, for eksempel av et selskap innom robotics eller et selskap med en relatert forbruksvare kan også være tenkbart.
Hele den nye lisensieringsavtalen med Philips lukter jo recurring software revenue med tilhørende nye consumables lang vei, allerede fra og med 2022. Utviklingen av stadig mer avanserte verktøy for analyse og navigasjon vil solidifiere clearpoints posisjon og sikre at de blir den naturlige partner til alle mulige typer framtidige prosjekt, både innom mikrochips og electronics, innom genterapi/biologics og innom kirurgi.
Samlet sett er jeg glad for at et selskap som Clearpoint med en framoverlent CEO som Burnett får tilgang til kapital til modest rabatt, da jeg mener det finnes en visjon, en vilje og en gjennomføringevne og posisjon som vil resultere i fin avkastning på kapitalet.
Jeg ser de har muligheten til å kjøpe 277 520 aksjer i innen 30 dager til samme pris også, som gir en totalsum på ca $50M.
Mulig jeg spør dumt her nå, men er ikke dette en emisjon hvem som helst kan være med på innen 23. februar? Og altså tegne seg for aksjer til USD 23.5?
Det snakkes her som om den allerede er gjennomført, og at det bare er det ekstra antallet tilretteleggerne har opsjon på som evt. står igjen, men det stemmer vel ikke?
Jeg er ikke hundreprosent sikker, men jeg tenker at i og med at prisen ble avgjort i en bokbyggingsprossess så fordrer prisbestemmelsen at boken allerede er bygd og stengt.
Derfor tror jeg at aksjene allerede er solgt/tegnet. Det ryktes at boken var 3x overtegnet, men vet ikke om dette stemmer.
Jeg håper at vi får utannonsert noen fine tagere av aksjer når den formellt stenger 23. feb.
Er det lov å håpe på Philips som nylig har inngått dette samarbeidet??
Enig med deg.
Kom forøvrig over denne som ble postet av Catalyst Capital. De er på eiersiden og har en egenagenda, men likevel et godt bilde. Antakelig noe positivt, men sier noe om muighetsrommet i de kommende år
Og jeg er heller overhodet ikke sikker på noe, men sånn som jeg tolker dette, så har det ikke vært noen bookbuilding som har avgjort prisen, eller noen bok som nå er lukket. Slik jeg tolker det, så har Clearpoint på fredag avtalt med B. Riley Securities et oppdrag om å selge 1,850,140 aksjer til USD 23.50 innen 23. februar. Og om du vil tegne deg for aksjer, så kan du sende dem en mail.
‘‘IRVINE, Calif., Feb. 18, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) – ClearPoint Neuro, Inc. (Nasdaq: CLPT) (the “Company”), a global therapy-enabling platform company providing navigation and delivery to the brain, announced today the pricing of its underwritten public offering of 1,850,140 shares of its common stock at a price to the public of $23.50 per share. In addition, the Company has granted the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional 277,520 shares of its common stock at the public offering price less underwriting discounts and commissions.’’
Jeg tenker at når de skriver underwritten her, så betyr det at de er tegnede? Tror du ikke?
(Edit: Samme kan det være, vi får se hva som skjer til uka )
Jeg tror underwritten betyr garantert. B. Riley Securities sammen med en annen garanterer for emisjonen.
Jeg tror du har rett. Da får de pengene til den kursen uansett da, spørsmålet er om Riley sitter igjen med aksjer i sin beholdning eller om de får solgt alle til andre tagere.
Tror måten det fungerer på er at Riley og denne andre kjøper alle aksjene for USD 22 og noe, og at de selger dem videre til 23.50. Men dersom de ikke klarer å selge alle til 23.50, så har de lov til å sette ned prisen.