Ja, men dette er gammelt nytt.
Det som nå er nytt er uspesifikke funn ved 1-års MR-kontroll.
I og med at dette er nybrottsarbeide innom neuroområdet ønsker FDA å være veldig forsiktige, så derfor har de satt RESTORE-1 på hold (23.12.20)
En liknende situasjon innfant seg for det franske selskapet Lysogene i sommer, da deres SanFillipo studie ble satt på vent, likeledes pga. uspesifikke MR-funn ved kontroll.
Begge disse studiene bruker Clearpoint.
Jeg anser det som sannsynlig at begge studiene blir klarerte for fortsettelse.
MR av hjernen er en veldig følsom undersøkning. Jeg vil tippe at dette dreier seg om uspesifikke høysignal forandringer på FLAIR-seksvens.
Hadde det i meldingen vært meldt om tumorutvikling eller regelrette inflammatoriske forandringer så ville saken vært en annen.
Om ikke helt ferskt, så likevel en veldig interessant sak du drar fram, og utrolig bullish for Clearpoint.
Legg merke til at FDA i samråd med safety commitee for RESTORE-1 har rekommendert (pålagt!) at det skal byttes fra CT-navigasjon/tradisjonell MR-navigasjon til clearpoint pga. induserte blødninger (i flere pasienter).
Med clearpointsystemet har man selvfølgelig mye bedre kontroll på nålespissen i forhold til nærliggende blodkar og kan levere tryggere (for ikke å snakke om mye mer effektivt og heldekkende)
FDA har hermed satt presedens for at denne typen behandling skal være med Clearpoint, hvilket gjør dem til eneste realistiske alternativ for framtidige prosjekt.
Jeg forventer derfor en fortsatt fin økning i antall biotekpartners, og det skulle ikke forundre meg om det totalt er nærmere 50 partnere ved utgangen 2021.
Verdien av denne opsjonspakken (som forøvrig allerede er veldig lønnsom for Clearpoint) våger jeg nesten ikke regne på, men den er enorm og ikke avspeilet i dagens kurs på langt nær, IMO.
Eier masse aksjer.