Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ClearPoint neuro (CLPT)

Er dette noe annet enn en to år gammel nyhet?

Nei, men @Fanofcls ønsker ri på CLPTs success gjennom å henvise til CLS/CLPS avtalen. Alle middel må til :wink:

1 Like

Nå ser jeg hva brukeren heter ja :sweat_smile:

Finns en poäng såklart med det.
Avtalet med CLPT förlängdes automatiskt i okt 2020.
Ett FDA godkännande ligger på vänt inför 2021 då Thermoguide skall få klartecken för lansering i US.
Så summan är att CLPT kommer öka vinstmarginalerna med att använda CLS produktutbud framöver.

1 Like

Tranberg laseren kan bli et veldig lønnsomt produkt for begge selskaper.

Hvis man regner med at CLPT kan konvertere 30% av befintlige prosedyrer til laseren i 2022, samt at de selger inn laseren til 50% av nye sites så kan laseren alene bidra med >$1M rev/år 2022 (bemerk: denne vekst vil ha veldig høy inkrementell marginal)

For CLPT kommer dette i tillegg til forventet vekst av prosedyrer, geografisk ekspansjon og vekst innom drug delivery.

For 2021 kommer antagelig laseren ha begrenset påvirkning av resultat, er min tro. Omkring $200-300K kanskje, men dette er relativt optimistisk.

PS: Hvis man antar 50/50 rev-splitt så får man bedre hevstang på denne veksten i CLS, men til betydelig høyere risiko (selskapet har jo ingen inntekter d.d!) og uten den diversifiserte vekstmodellen CLPT sin virksomhet tilbyr.

PS2: CLS handles i så fall aktuellt til >P/S 30 basert på E2022 forselgning med CLPT, således behøves et betydelig salg av lasere utover partnerskapet med CLPT.

4 Likes

Textbook technical analysis, Mvh

2 Likes

$10 og 60% :bomb::bomb:

f050405657f9ac48d3b976051436e885

4 Likes

Clearpoint feirer milepæl med den 4000de ClearPoint Neuro Navigation prosedyren.

6 Likes

“In this video, we demonstrate our protocol to use the frameless, stereotactic ClearPoint system (MRI Interventions Inc, Irvine, California) to place DBS electrodes within an intraoperative magnetic resonance imaging hybrid operating suite (IMRIS; Deerfield Imaging Inc, Minnetonka, Minnesota)”

“Asleep, image-guided deep brain stimulation (DBS) placement is rapidly gaining popularity because it offers greater patient comfort and comparable accuracy with frame-based methods using microelectrode recording.”

“DBS is currently an underutilized treatment option for patients with Parkinson disease. Offering the asleep option may be more tolerable for many patients who are wary of awake surgery.”

https://academic.oup.com/ons/advance-article-abstract/doi/10.1093/ons/opaa337/6027919

6 Likes
3 Likes
1 Like

Klart for neste etappe? :innocent:
Lånt bilde fra @stockpriser på Twitter :+1:

2 Likes

Voldsom nedgang i dag. Bad news som jeg har oversett?

Ble det en dobbel-topp på 11kr, og så mistet den futten? :roll_eyes::roll_eyes: Jeg gikk ut igjen idag, er redd jeg heiv meg litt seint på første bølge. :man_shrugging:

2 Likes

Noen som vet hva oppgang skyldes? 10% opp :facepunch:

Er en litt volatil aksje, ikke noe spes som skjer.

1 Like

(Deleted)

Dette er et faktum :wink:

3 Likes