Først til himmelen så til månen:) er det ikke det ungdommen sier;)
Spises av 22,- nå.
, men hvorfor selge på 22,- ? Som i tidligere meldinger skjønner jeg fortsatt i n g e n t i n g når det gjelder motivasjonen for å selge nå. Greit nok at noen må selge for å holde hjulene i gang på OBX, men en kan jo sette prisen litt i forhold til markedssentimentet. Det er ikke på 16,5, ei heller 22.
Min egen oppfatning er at jeg mener alt under 40,- er for alt for lavt. Dette basert på den forestående emisjonen, mulig splitt, og betydelig trykk både på innkommende kontrakter / ekstern investorinteresse. Ser en i tillegg på markedssentimentet, og prisingen av den eneste relle parallellen, så konkluderer altså jeg på kursmål for emisjon = 40+
Å selge på 22,- er altså meget vanskelig å rasjonalisere. Eneste motivasjon må være at en trader på oppgang, og satser på å komme inn lavere på eventuell nedkjøling før emisjon / notering
Sånn, da skal jeg ikke verbalisere min forvirring rundt salgsbildet ytterligere.
Presiserer at mine meninger er kun det, og ikke kjøpsråd eller påstått fasit.
Du har helt rett lars Erik. Men det er notc. Folk har ikke kunne omsette så mye aksjer. Det sitter noen svære med 1 million aksjer. Falnes tar litt gevisnt. De kjøpte på 3-4 kroner.
Jeg skjønner ikke hvordan denne ikke skal gå fort til en mcap på 2,5-3,5 milliarder rett etter notering.
Men det er god fart i omsetningen. Herlig.
Jeg har tradet denne ett par ganger og kommet godt ut av det, men det var mellom 5 og 15 kroner. Har nå bra med gevinst igjen men tør ikke selge. Syns den holder seg veldig bra og er ikke i den minste tvil om at den skal dobles i løpet av ett par måneder.
Timingen av notering er det i allefall ingenting å si på. Nå starter prisingen av kvoter, kontraktsmarkedet, og reell oppbygging av etterspørsel:
23 kr 15% idag.
Kort oppsummert en grei dag i dag med en oppgang på 4,10.
Aker Carbon, som er mer sammenlignbart enn mange tror, er nå ca 23X verdien av Capsol. Da er det opp til enhver å vurdere i hvilket av de to selskapene det lønner seg å putte den avkastningen en har hatt. Jeg er for min del ikke i tvil. Jeg har anbefalt selskapet til mange i min krets, og har ikke hørt noen klager så langt (startet på 6,-).
Bergen Carbon er til info et annet spill (ikke sammenlignbart), selv om et samarbeid mellom Capsol og BCS virker fornuftig hva gjelder bruk av fangst. Det er dog en annen sak.
Perioden fra i dag og frem til rundt 24.12 blir interessant.
Vi sitter så midt i smørøyet. Snakk om timeing.
Perfekt bransje, lite konkurranse, patentert teknologi. Notering på børs og det koker på unotert. Det blir nok årets rakett på growth dette.
Men altså kapsler med brus i? Er det ikke en dødssejler, nu hvor man primært drikker sodavand af dåser…?
God kok! 27 gikk i et jafs. Ser vi 30 i dag mon tro? Tydelig at carbonet er i vinden i dag
Diamond hands! Dette blir gøy
Noen som kan dele top 50 listen her?
På 1-2 års sikt, hva tenker dere om mcap her? Vil de omsider kunne måle seg med ACC?
Umulig å spå. Men at denne bransjen blir en av de aller største i årene som kommer er det liten tvil om. Fungerer techen som spådd og markedet tar den imot ser vi nok mangedobling fremover. Selskapet er jo fortsatt bare en mygg prismessig, så R/R er fantastisk mener jeg.
Supert. Jeg har inngang på rundt 12 og har planer om å sitte. Bare nysgjerrig på fremtidige verdier, ikke alltid så lett å få med seg
Eksepsjonelt billig priset.
En av børsens beste muligheter.
Ta plass.
Bare å tenke seg hva som skjer etter notering. Rett opp til 100 kr på en uke .
En heftig trade ligger det i allefall ann til å bli
Omsettes på 29 nå. Det er bare starten… skal man være med tidlig som i ACC er det nå det gjelder. Jeg tipper vi ligger i område 90-100 kr en uke etter notering. Kommer kontraktene på toppen blir det eksplosivt…