Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Kaster dere bare ut kursmål nå, eller har dere faktisk noe å forankre dette i? Ja det er et interessant konsept det de skal igang med.

Hva er mcap på 30kr i Co2 ? og hva er mcap på f.eks ACC pdd?

Mcap 1mrd v/kurs 30,- i Capsol. ACC er verdt 19mrd pdd.

Capsol måles nok opp mot ACC på alle måter, det er derfor kursen eksploderer. Sier ikke at det nødvendigvis er feil, men det er kanskje litt mer avansert enn som så. Når det er sagt tror jeg ikke Capsol stopper her, og den skal nok mye nærmere verdien på ACC det neste året. Lang vei igjen med andre ord!

Hadde ACC og capsol vært likeverdige konkurrenter hadde det vært rimelig med capsol. Men capsol har en mye bedre teknologi som er mye rimeligere. Det som taler for ACC er Aker systemet og deres evne til å vinne kontrakter . Men capsol samarbeider med petrofac og woima. Petrofac har 10 000 ansatte så de har vel peiling på slike ting de også.

1 Like

Ok, bra. Takk for gode svar!

Er det andre lignende peers man kan tenke seg?

1 Like

Der gikk det 50k aksjer på 29,-

1 Like

Det tror jeg ikke… men det finnes sikkert en rekke konkurrenter til ACC. De bruker det såkalte amine metoden… som har en del miljø problemer og en kost på 35$ pr tonn. Capsol bruker en annen teknologi som er miljøvennlig og koster 26$ tonn. Anbefaler siste selskapspres. De har 4-5 hendvendelser i uka og 40 signerte non closure agreements. Så noe bør dette inn på toppen av nordens største fangstanlegg Stockholm exergi.

1 Like

Fortsetter å gå denne. 29,5 nå.

, og igjen underbyr selgerne hverandre i en aktiv periode frem mot notering :thinking:

For min del ville jeg hatt benkenkeligheter med dette i denne fasen, men vi har alle ulike prioriteringer.

1 Like

Man kan jo ikke klandre selgernes ønske om å ta ut gevinst etter såpass kraftig oppgang på kort tid. Forhåpentligvis er dette nye kjøpere som da må sitte lengre på aksjene før de selger igjen. Tenker at dette er sunt for en stø kurs videre.

1 Like

Har 100% avkastning nok en gang, men nå er vi for nært notering til at jeg selger noe. Da blir jeg heller med på en dupp :tipping_hand_man:t3:

Samme her, før jeg fylte på i går og fucka opp snittet😅

Ja akkurat. 4 uker til notering folkens… da skal det smelle godt. En som selger på 27 når siste salg var 28. Det har blitt omsatt enormt mye på 29 kr. Bare å holde

Dagens snitt er 29.40,- Tipper vi avslutter på 29,-

Som jeg sa, ulike prioriteringer :slight_smile:

Når det er kø av selgere på ett nivå der aksjen har en mcap på 1 MRD vs. ACC på snart 21 MRD, ja da viser selgersiden manglende tro på reprising gjennom å selge på den “lille” korrigeringen vi ser nå opp til 1 MRD i mcap. Hadde en i derimot sett full tillit til at selskapet vil reprises, ja da ville naturligvis ingen lettet seg for aksjer, verken på 16,5 eller 29

Jeg er av de som sitter i ro, og holder posisjonen til vi har sett en reprising som i det minste er litt balansert. For min del ville jeg ikke redusert min posisjon på nåværende kurs, selv om jeg satt med warrants / opsjoner.

Men, som sagt, vi prioriterer forskjellig ut fra mange ulike scenarier. Noen må kanskje selge for å dekke inn andre posisjoner.

Bedre ordrebilde nå.

Asså jeg kjøpte ikke capsol som har bedre rimeligere teknologi enn ACC for at den skulle gå til 1 milliard. Jeg kjøpte fordi jeg tror den går til 3 milliarder mcap rett etter notering…
Derfra kan alt skje. Så jeg holder og ser hvordan den blir tatt imot. Utenkelig at den skal bli solgt ned til for eks 500 Mill mcap. Det fremstår som ett røverkjøp på 30 kr også.

1 Like

Vet du hvor man finner mer informasjon om Aqualong og deres teknologi? Ikke mye info på hjemmeside.

Mener å ha sett at SEB dekker selskapet, men har ikke sett / fått tilsendt data på det selskapet.

Folk her inne har ihvertfall fått gode tips… men det skal noe til å hoppe på en aksje på notc . Mot noterign skal dette bli spennende!!

Extraordinary General Meeting scheduled for November 22, 2021

1 Like