Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Detaljene i notering og en emisjon som skal stemmes over?

Og der forsvant alle kjøpere?

, men det gjorde ikke en lykkelig selger på 26 :joy:

jaja, ikke mine penger som kastes ut vinduet heldigvis :pray:

Standard panikk når volumet forsvinner. Får håpe de kommer seg inn igjen uten å tape alt for mye.

Ja, vi har sett det før i aksjen. Folk dumper over en lav sko og blir stående igjen på perrongen. På en annen side er det sunt med ett steg tilbake også og ikke bare rett opp.

1 Like

Har allerede enn del, men frister skikkelig å fylle på mer… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vent.

Du kommer til å få kjøpt den aksjen billigere enn 26.

1 Like

Noen hadde vett til å fylle opp på 25.50,- i hvert fall.

Absolutt, alltid greit med en pust i bakken.

Har jo skjønt at det er en del som trader også i denne aksjen som da muligens sitter på opsjoner (warrants), eller trader i aksjen for å ta gevinst / øke posisjonen gjennom håp om fall i kurs. For min del sitter jeg long i aksjen / sektoren.

Jeg har gjort min analyse av selskapet over lengre tid, og fokuserer nå heller på perioden etter notering, og hvilke muligheter som da kan dukke opp. Trader prinsipielt aldri i aksjer i noteringsfasen, men avventer til emi / notering og / eller splitt er gjennomført. Prinsippet er basert på læring :slight_smile:

EDIT: Godt å se at det er litt mere “is” i magen på selgersiden nå før børsnotering :slight_smile:

2 Likes

Spennende utvikling på eierlistene. Sparebank 1 markets rett inn på 2.plass med ~5.6mill aksjer

Dette er vel aksjene til CARBN ?

Ja, det gir mer mening. Fikk ikke volumet til å stemme

CARBN har ca 3,6 mill aksjer…hvem eier de resterende 2 mill?

Sp1m er tilrettelegger i notering. Kan det ha noe med det å gjøre? Hvor mange warrants var det? Noen snakket om å bruke dette i emisjonen …

Det blir nok trangt inn døren nå frem mot jul. Mange vil nok inn i aksjen når det kommer informasjon til markedet på kontrakter, NDA`er, samarbeidsavtaler, samt offentlig-privat samarbeid (som det nok vil bli en hel del av).
Basert på ovennevnte er det klart pussig at selgersiden er så villig til å selge ned i denne fasen, men det sa jeg jo også når det var salgspress på 16,5 :smiley:

Milliard støtte til capsol anlegg i Stockholm på hele 1,5 milliarder fra EUs innovasjons fond

2 Likes

EU-støtten er klart positiv, og ett skulderklapp til karbonfangst kontra lagring (Langskip).

Med de signaler vi ser fra selskapet, EU, henvendelser fra markedet (NDA), og den generelle konkurransefordelen Capsol har (kost/nytte), så har jeg for min egen del begynt å tvile på om min egen vurdering (40,-) knyttet til mulig noteringskurs er der selskapet / bokbyggingen lander .

Jeg gjetter på at vi vil se en notering medio desember med godt rom for handelsdager frem mot nyttår.

1 Like

Rart ikke capsol sender en børsmelding angående EU støtte?

Alt fokus ligger sikkert på emisjon og notering. I mellomtiden er det billigsalg på NOTC.

Når kommer emi?
Og hvordan strategi har dere rundt notering? Dette er min første, og syns det er vanskelig å vite.