Hei MH,
det er indikert fra selskapet v/CEO at det anses som hensiktsmessig å gjennomføre en emisjon parallelt med noteringen, noe som jo er temmelig vanlig ved noteringer.
Emisjon er rimelig å anta vil gjennomføres gjennom “bookbuilding” hvor investorer inviteres inn i emisjonen. Dette kan være en rettet emisjon mot spesifikke, med påfølgende reparasjonsemisjon til øvrige / eksisterende aksjonærer, eller en åpen emisjon.
Jeg har siden jeg gikk inn i aksjen selv hatt en forventning om kurs ved notering på 40,-
Dette basert på data fra selskapet, markedsmessige vurderinger, samt snitt av mcap i sammenlignbare selskaper i samme / lignende fase.
Emisjonen og noteringen er indikert gjennomført i desember, og jeg tror for min del at noteringen kommer medio desember (16.12.21), men den kan jo også komme uken før. Vi får se hvordan Sparebank1 Markets legger opp løpet i samarbeid med selskapet.
For min del sitter jeg helt i ro nå, og selger ikke aksjer. Fylte senest opp på 16,5
Jeg vil nok heller ikke selge i etterkant av noteringen da jeg har god tro på markedet, og at selskapet sitter med best konkurranseevne sammenlignet med øvrige aktører.
Ironisk nok har Norge, i tillegg til å være “best” på oljeutvinning og globalt sett høyt CO2-utslipp pr. hode, også noen av de beste selskapene innen karbonfangst / karbonlagring.