Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Synes det ser veldig lovende ut for Capsol, meget fin presentasjon. Anbefaler alle å lese den, jeg har egentlig ikke noe mer å si enn det.

Edit: Kan legge til at jeg er mer trygg på investeringen i dag enn når jeg gikk inn på 5,- i våres. Nå har vi sett nyheter som Stockholm og Petrofac som er med på å validere at de har en god teknologi og at de ikke bare er en døgnflue med CO2 i navnet.

3 Likes

var det en fat-finger på morran her? 290 stk på kr 260

Noen som skulle inn med kr 7 500 så plutselig 75 000 fyke ut av kontoen.

Får si som Morten Skogmus: “Huff”

Her er presentasjonen til CARBN fra 24.11. Står den del om Capsol i den, blir som en kort analyse av Capsol :smiley:

CARBN presentation Fearnley Securities Annual Renewables Clean-Tech Conference 2021.pdf (1020,8 KB)

En notering blir det iallefall :slight_smile: Hvor solid kan det ikke bli om Capsol blir single point focus i desember? Litt negativt sektormessig at islendingene utsatte noteringen på råd fra akkurat SPBK1 Markets, men det åpner jo til de grader opp for Capsol.

Noen som har siste aksjonæroversikt over 30 største aksjonærer?

1 Like
  • CO2-avgiften for oljebransjen økes kraftig.
1 Like

Med 28%! Det er ikke rent lite heller

Hvordan ble det med dette Ift EMI rundt notering. Skulle ikke ledelsen bruke disse i forbindelse med notering? De warrantene…

Klemetsrud gikk ikke gjennom med EU:

Prosjektet i Stockholm passerte heldigvis, med CO2 Capsol.

Ser jeg riktig når det ikke eksisterer en eneste kjøper?

Nå skal ikke jeg spekulere for mye her, men det ser ut til at det sluttselges før emisjonskunngjøring, noteringsprospekt, og forhåpentligvis også spiltt.
Det er solgt btydelig i dag på “lavt”, og sikkert emisjonsvennlig, nivå. Tror for min del at vi vil se informasjon fra selskapet i morgen, eller i løpet av mandag på emi / notering.

2 Likes

Tenker nok at melding er like rundt hjørnet ja.

Det må det jo være siden de guider notering midten av desember… merker jeg er litt for spent. Hadde trodde på mer kjøps press før notering. Men de store tar vel heller del i emisjon. Da er det småsparere igjen. De færreste gidder ringe en megler for å handle kanskje… jaja nå har mange av oss vært inne lenge så da er det bare å vente litt til og håpe på en god før jul.

Ja når jeg ikke solgte på 30,- så selger jeg ikke nå heller. Gir denne lett noen måneder til, tipper jeg dobler pengene nok en gang.

Horisont Energi skal bygge i Finnmark. Capsol blir nevnt som aktuell teknologi 2 ganger…

2 Likes

Kommende uke blir nok hektisk og moro både for selskapet og aksjonærene :slight_smile:

Det er mye som skal klemmes inn før noteringen, kanskje til og med en splitt?

Da er det informert til markedet om notering:

https://newsweb.oslobors.no/message/548547

1 Like

Herlig. Interessen er altså høy…

For eksisterende aksjonærer synes jeg det er bra at det ikke kom en emisjon i forbindelse med børsnoteringen. Hva tenker andre om dette?

Er fullt mulig at det er kjørt en emisjon. Dette, sammen med en hel del annen informasjon vil nok bli sluppet frem mot noteringsdato (…og etter).

Emisjonen vil slik jeg ser det styrke selskapet (selv om selskapet ikke trenger likviditet) da det vil kunne vokse raskere (mer finansielt kontrollert) inn i nye store segment, som f.eks. capture inn i shipping.

EDIT:
Ser handel forventes fra uke 51

Noen som har kjennskap til hvilken kurs som er blitt satt til børsnoteringen?