Det er det vel markedet som bestemmer når den blir notert?
Enkelt svar på dette er:
- ved emisjon vil emisjonskursen sette startpris
- uten emisjon er det markedet som styrer fra første sekund
For Capsol vil jo dette bety at selskapet nå endelig vil bli målt på konkurrenter, ordrereserve vs sammenlignbare, og omsetningen blir fri og lett tilgjengelig.
Det vil overraske stort om selskapet fortsatt skal være priset til en verdi lik 5 - 10 % av sammenlignbare aktører. Rask reprising, og mulig splitt ligger som sannsynlige hendelser i min kikkert.
Denne går uansett oppover:
“Any capital raising will only be carried out if the company decides to accelerate its growth ambitions, and it is considered value enhancing for the company and its shareholders”.
Liker denne setningen. Enten blir det ikke emi, og alle store aktører må kjøpe seg inn på vanlig måte, eller så kjører de en emi hvor noen kommer seg inn, og for å akselerere veksten av selskapet.
Håper også vi får en aksjesplitt. Fy hvor jeg gleder meg til de neste ukene.
En veldig lovende artikkel om karbonfangst sektoren. Nevner capsol i innlegget.
Er det spesifikt Capsol som vil kunne “fly”?, eller er Capsol en av flere aksjer som omtales?
Capsol vil fly når likviditeten tar seg opp. Vil bedres ved notering.
Noe av årsaken til avstanden til ACC er at aksjen, p.t, er vesentlig mer likvid.
Er ACC som kan fly, Capsol er nevnt ca. helt i slutten av artiklene:
«Holm trekker også frem Bergen Carbon Solutions, Euronext Growth-nykommeren CO2 Capsol, samt Ocean Geoloop som handles i gråmarkedet. Han påpeker at det er enklere for investorer å satse på de store likvide aksjene, og foretrekker dermed Aker Carbon Capture.»
Tror det blir lenge til vi ser en dobling i ACC. Co2 Capsol mangedobles nok først. Så jeg foretrekker Co2 Capsol.
Må vel si som XCR her at om ACC kan dobles eller mer etter den oppgangen (prisingen) en allerede har sett, ja da er det ikke tvil om at CAPSL raskt vil kunne se 3 til 5X
Jeg er ikke ute etter å “pumpe” CAPSL, jeg klarer bare ikke å se at selskapet er riktig priset opp mot likviditet, kontrakter, teknologi, og prospektmasse.
Enig. Blir VELDIG overrasket om ACC fortsetter å “dra ifra” Capsol…
Omsetningen nå bærer preg av at “alle” avventer notering / kursdrivende informasjon fra selskapet.
Det har vært informert fra selskapet at LOI, MOU, og NDA-aktiviteten er høy, så det er klart at her er det mye informasjon vi ikke har sett ennå på nye allianser, partnere, kunder m.m.
Litt mediasnacks samlet på ett sted: co2 capsol | Finansavisen
Tok seg opp litt i dag. Lå 70k aksjer på bid, kurs 25,-.
Hva er forskjellen på NOTC og Euronext mtp likviditet? Ser AkerX nevner at notering er nøkkelen. Jeg bare lurer
Aksjer på NOTC må handles ved å ringe megler. Har såvidt hørt det kan gjøres elektronisk, mrn det var bare ett meglerhus.
På euronext blir den mye mere tilgjengelig for massene. Da vil likviditeten øke. Noen fond plukker også opp noen aksjer der. Så det er stor forskjell på disse markedene.
Aksjehandel i DnB handler NOTC uten å ringe. Bare å legge inn ordre. Mener Pareto også har det, men der har jeg ikke prøvd
NOTC og OBX er mer eller mindre som natt og dag, ikke minst hva gjelder rapporteringsplikt / informasjonsflyt. Som Grekern sier så er det også langt mer likviditet på OBX, samt at papiret blir uendelig mye mer lettomsettelig. Utenlandske kontoer vil for eksempel sjelden handle i unotert, ei heller fond, og institusjonelle investorer.
Tynt oppover i boka. Maks 9 dager til notering på Growth, kanskje bare 5
Norne har det også digitalt, men er jo en høyere kurtasje, sannsynligvis siden meglere må ringe uansett