Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Notc er ikke en børs. Men man kan handle der.

Det kaprer fra 200-500 kr pr handlen.

Selv om man legger inn en ordre hos DNB og Norne må det gjøres manuelt. Så det kan gå timer før man vet om man har fått kjøpt solgt. Ringer man Nordnet ordner de det mens du er på telefonen. Notc er 1990. Wolf on wall st …

Ingen utlendinger utenom noen danske venner er med. Men ingen fond ,forsikring selskaper elelr andre tunge investorer hadde handlet masse der.

Dette kan bli enormt spennende.

Litt sen til festen - har det noe for seg å kjøpe unotert nå før noteringen? Kurtasjen tatt i betraktning.

Det vil de to neste ukene vise. Ser flere steder at folk forventer rakettfart på denne fra notering, mye pga lav mcap og sammenliknet med ACC - hvor enn galt eller riktig det er - og pga forventninger om at man har noen nyheter på noteringsdagen.

Personlig syns jeg caset er ekstremt potent, og var heldigvis inne tidlig nok til at avkastningen allerede er pen. Kommer jo an på hvor mye man ser for seg å kjøpe og tidsperspektivet man har, men jeg syns ikke kurtasjen til nordnet feks er avskrekkende på otc (200kr).

1 Like

Man kan godt sammenligne med ACC. Men jeg skal like den eksperten eller kvalifiserte analytikeren som faktisk kan sammenligne de to. De hobby sammenligningene vi har gjort her på forumet viser at capsol vinner på alle områder utenom at ACC er en del av aker konsernet og det i den anledning kan dryppe litt ekstra på dem.

Men alt annet vinner capsol på. Da er enten ACC ekstremt overpriset eller capsol extreme underpriset…

Hva er cap nå? 1,5 milliard? 10 gangern neste jul? Er dog ikke inne ennå.

Med nåværende kurs (27kr) litt nord for 1,3mrd

1 Like

Analyse av ACC fra SB1.

Man trenger ikke være rakettforsker for å dra paralleller til Capsol. De snakker ned ACC for så å snakke opp Capsol.

Forvent kursdekning, samt en meget positiv analyse av Capsol i nær fremtid. Kommer til å bli en flom av ACC-investorer som går over til Capsol.

1 Like

Kunne ikke oppsummert det bedre. Det er nok den underliggende strategien der ACC vektes ned til 9 MRD, og CAP settes til en rabattert pris antatt lik 5,5 MRD.

Se spesielt øverst på side 8 i presentasjonen.

“With the proposed change to the Q45 tax credit system, the cheapest ACC projects could break even in the US”

Side 19 er ikke overraskende nok en bekreftelse på inntektsfordelingen i ACC vs Aker. Dette betyr jo at aksjonærene i ACC bare mottar deler av inntjeningen, spesielt siden Green Yield eies 100% av Aker…

Mye interessant lesning i rapporten på ACC som vil kunne “skremme” mange over til Capsol.

Ikke utenkelig at det snart kommer analyse på Capsol støttet av noteringsgodkjenning fredag med oppstart handel rett over helgen. Ser altså ut til å kunne bli et perfekt timet løp med mye migrering fra ACC.

1 Like

Capsol har en mou med ett konsern som slipper ut 100 mill tonn CO2. Avgiften er 80$ pr tonn.

Dvs de har gode incentiver for å iverksette fangst asap.

Det tyske kraftselskapet rwe har omkring 100 mill tonn utslipp forresten.

Her kan det komme gode nyheter fremover.

Notering Mandag 20.Des :sunglasses::sunglasses:

1 Like

Som forventet. Om ikke blokkene som er lagt på 10 000 X 2 holder så er det liten motstand oppover.

Har mine mistanker om hvem som har lagt disse blokkene, og hvorfor :slight_smile: Ligner mistenkelig på taktikkeri knyttet til tidligere noteringer og kursinformasjon. Dette ser ut til å bli moro.

Kunne du fortelle hvorfor det er blitt lagt disse blokkene?

Skal ikke spekulere mer enn at jeg har sett dette ved tidligere noteringer også. La oss heller fokusere på omsetningen i morgen, og om de ligger der fortsatt (noe jeg tror), men tviler på at de ligger der mandag…

Kan være flere årsaker.

Eks. så har ikke selskapet mandat til å handle unotert.

InterSearch Norway
InterSearch Norway1,298 followers1d • 1 day ago
Follow

På vegne av CO2 Capsol AS, et norsk selskap som representerer unik teknologi innen karbonfangst søker InterSearch Norway nå etter en teknologidirektør (CTO) som bidra til å ta teknologien ut i verden! For mer informasjon vennligst kontakt Jan Øinæs på +47 400 94 913 eller jso@intersearch.no.

Så denne på LinkedIn nettopp

Hva tror vi blir åpning?

Ser ikke ut så det blir emi da? Må da komme noe info fra selve selskapet, ikke bare Oslo børs.

Blir det ikke emi tror jeg vi nesten garantert åpner over 30,-

1 Like

Selskapet har vel meldt at det ikke blir emisjon. Tror mere på splitt av aksjen i løpet av første 6 mnd.

Hvor dette åpner i morgen, samt mandag er jo ikke godt å si opp mot det informasjonsløpet som vil komme fra i dag og ut 2021.

Blir veldig spennende.