De har vel sagt at de vurderer emi men at det ikke er nødvendig. .
Er vel ikke helt utenkelig at Capsol kan bli / være involvert i dette Spetalen-prosjektet via Horisont Energi i Finnmark? Karbonfangst er uansett tema…
Noen som vet hvilket meglerhus som skal foreta noteringen?
Det er vel Sparebank 1 Markets som er tilrettelegger. Mener å ha lest at det også var ett annet som støttet i prosess, men husker ikke om det var i saken Capsol…
SPBK1M har god kjennskap til sektoren, og kjenner potensialet og mulighetene. Aboslutt ett godt valg av selskapet.
EDIT:
Kommer det ikke markedsinformasjon fra tilrettelegger / selskapet før mandag blir jeg egentlig litt overrasket.
Jeg har prøvd å lete litt etter informasjon om noteringen (max 10 min riktignok), men fant ingen datoer å forholde meg til. Har 20.desember blitt bekreftet noe sted? Jeg vet at de tidligere har skrevet uke 51 i børsmelding.
Er også overrasket over at selskapet selv ikke har kommet med en melding angående notering.
Edit: Men det er jo helt tydelig at markedet responderer på notering til uka - litt mer volum i dag.
takker
Kan bare svare for meg selv, men har ingen høye forventninger utover en justering opp mot sammenlignbar aktør ACC med en ny mcap innen 3 - 6 mnd opp til mellom 3 til 4,5 mrd fra dagens nivå på ca 1,4 mrd
Mener selv at dette er i klassen realistisk forventning, og at prisingen av ACC er mere i klassen høy forventning. Dette da ACC i siste analytikerrapport er vurdert til å ha en riktig prising på 9,1 mrd kontra dagens pris rundt 16 mrd.
Hva baserer du frasen mye motstand på, samt det er mye aksjer som skal ut? Har du snakket med hele Topp 50?
Selskapet har vært unotert over en lengre periode - investorer har således hatt flere muligheter til å selge deg ned. Det ble nylig gjort et nedsalg av en større aksjonær utenom børs, men det har du vel ikke fått med deg?
I tillegg så finner du flere eksempler på aksjer hvor investorer har hatt 100x avkastning før børs, men aksjen går. 10x er i seg selv ikke en grunn om investorer mener den kan gå 50x….
Sett deg inn i det du kommenterer….
Ja.
Utdyp spørsmålene som er stilt, da jeg er svært interessert i de bombastiske utsagnene dine.
Har samme oppfatning som deg. Ang Mandagen har jeg ingen formening, men det betyr vel ikke så mye heller hvis man ikke planlegger å selge. Mener også at denne lett kommer til å gå 2-3x de første månedene.
Nei, som deg sitter jeg mere å lurer på hvem som er såå ivig på å selge siste dag før notering. Når det er sagt er det ett fett all den tid jeg for min del ser denne aksjen i 2 - 4 år perspektiv (om den ikke blir kjøpt opp før den tid).
Capsol er i mine øyne en perfekt oppkjøpskandidat for større aktører som ønsker å posisjonere seg inn i dette attraktive segmentet. Det kan jo være Petrofac eller lignende, Chevron, BP, eller strukturelle som Aker Solutions-lignende selskaper internasjonalt hvor bygging / leveranse av produksjonsanlegg er kjerneproduktet.
Uansett er aksjonærene i Capsol godt posisjonert i det selskapet som etter hva jeg har klart å lese meg frem til har best teknologi med laveste driftskostnad.
Er vel Tigerstaden kanskje? Han har jo solgt jevnt i lange tider.
Har vel mere en mistanke i retning av kursstabilisering før noteringsdag. Aner ikke om det er tilfellet selvfølgelig, men det ser jo litt pussig ut med de postene som flagges, og når de legges.
Har jo vært med på en del noteringer før, og kan vel si at en ser et mønster, men om det er tilfellet nå er ikke akkurat sikker vitenskap.
Masse interesant. Beslutning borg CO2 slutten av 2021. Dvs innen noen dager.
Ellers 40 andre prosjekter de er innvolvert i.
De har competitive advantage ift konkurrenter…
Det jeg liker spesielt godt er at de ikke vil ha særlig utgifter men lisensiere ut teknologi mot en lisens.
Mye spennende på trappene…
…, og der startet kineserne også fokus på CO2-fangst. Interessant potensiale.
Hva kan vi forvente oss imorgen?
Blir umulig å si… man får bare følge med å se hva markedet viser av interesse. Mange som har mange hundre prosent. Men sikkert også mange som vil inn i den meste ACC.
Vurderer sterkt å ta et begynnende lodd i løpet av uken. Hva er selskapets største fortrinn vs ACC?