Jeg har god gevinst, men har ikke tenkt å selge i morgen uansett hva som skjer. Jeg tenker at den ikke vil gå bananas rett fra start slik som mange tror, men at den vil løsne etter noen dager og få en solid stigning gjennom 2022. Antageligvis doble seg 2-3 ganger. Får vurdere salg til neste jul
Her er litt fra siste børsmelding.
De viktigste er to ting.
Betraktelig rimeligere og uten miljø gifter som må taes vare på slik som amine metoden som alle bruker.
Capsol har en egen teknologi som er viden kjent. Men de ahr funnet en måte å gjøre dette på ved betraktelig mindre strømforbruk. Det er vel nesten snakk om halv pris ift ACC.
-rimeligere
-bedre
-mindre avfallsstoffer.
Dessuten er det en enkel montering sier de.
De har 40 leads.
1 MoU med ett europeisk konsern som slipper ut 100 mill tonn CO2.
De har ukentlige henvendelser.
De er ett lisens selskap. Dvs at de ikke har utbyggingskost. Dette tar petrofac seg av.
Inntektene vil komme som pr tonn fanget.
De ahr 1 kontrakt. Stockholm exergi. 800 000 tonn. Brevik er til sammenligning 400 000.
Den siste selskapspresentasjonen er svært spennende. Ligger på hjemmesiden.
Takker og bukker!
Siste fra novemeber. Vil gjerne høre hva du tenker. Pros cons…negative jeg kommer på er at alle driver å maser om offentlige penger fra eu staten osv… ingen som bare tar kostanden og kjører liksom … alt skal liksom innom subsidier osv … utrolig tungrodd. Man spaserer ikke bare inn å kjøper det…
Kursen vil vel ligge mellom 28,- og 33,-
Alt henger jo litt på temperaturen på Oslo Børs, informasjon og kontrakter, samt utviklingen innen CO2 totalt sett (kvoter og rammer / kontrakter). Er ingen grunn til å ikke tro at aksjen vil stige fra de lave nivåer selskapet i dag er priset på sammenlignet med bransjen globalt sett.
Ingen vet hvor aksjen går, men alle er vel kjent med at selskapet er priset lavt holdt opp mot teknologi, kundedialog, lønnsomhet kontra fangstkost m.m.
Moro blir det uansett
Den ene av disse postene var min. Og ingen annen plan enn at jeg ville gevinstssikre. Nok et eksempel på at det skrives mye rart på nett
Da er vi i gang!
Kanskje ikke den beste dagen for en nynotering på blodrød børs, men er da ikke så halvgæærn omsetning likevel det første kvarteret. Kurs mer eller mindre som forventet, og blir spennende å se om noen av meglerhusene kommer med analyser de nærmeste ukene.
Bare å lene seg tilbake å nyte reisen.
Hvor mye cash har capsol pdd?
Teorier om hvorfor handelen har vært stengt i snart 90 min? Kommer det en solid melding her?
De hadde visst bare sovna nede på børsen…djiises
Denne falt da voldsomt i dag
BCC stiger videre etter oppdatert guiding. Blir spennende å se hvordan nyhetsstrategien som har blitt kommunisert faktisk blir.
Tror jeg får en fin inngang denne uken. Spent på Capsol.
Spennende å se noteringsstrategien resten av 2021.
Sparebank 1 Markets er normalt gode i slike prosesser.
EDIT:
den nedgangen vi ser nå kan skyldes opsjoner som skuffes ut.
''The company is in a solid financial situation and fully financed within the current business plan. Any capital raising will only be carried out if the company decides to accelerate its growth ambitions, to increase both short- and long-term shareholder value.
CO2 Capsol is enjoying high market activity and progressing well on all fronts. ‘’
Hærlig
Greit å sitte i CAPSL all den tid kursen tilsier en mcap på ca 1 MRD, og analytikerne tipper at nærmest sammenlignbare konkurrent ACC kan dobles, tilsier en mcap opp til 32 MRD for ACC.
Det er fantastisk bra for ACC, og veldig lovende for CAPSL som klart har veldig mye å gå på fremover.