Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Fortsatt ekstremt lite kjøpsinteresse når den vaket i det nedre siktet.

Jepp.

Så få som er på selgersiden så er det klart at det vil bli press oppad når nyheter kommer. Da vil en se reprising av selskapet mot sammenlignbare.

Antar det også kommer kursmål fra “analytikerverden” når nye kontrakter offentliggjøres.

2 Likes

Jeg gleder meg til de kommer med melding om hvorvidt de skal gå for en mobil løsning. Skulle vell komme med tilbakemelding i midten av januar

Ja når kommer de med noe nytt?
Er veldig skuffet over info flowen fra de siden de ble notert.
Begynner å ligne en zombie

Utålmodig? Ikke lenge si de kom på børs. Sitt i 2022-2023 og vi kommer til å ha en betydelig avkastning.

2 Likes

Ja jeg vet at aksjer og utålmodighet er en dårlig kombinasjon men hadde håpet på noe kjøtt på beinet fra de så fort de ble notert.
Jeg har store forhåpninger framover til de så håper at de får en rekyl oppover når de kommer med noe nytt.

Helt enig. Ut ifra meldingene som ble kommunisert før de ble notert burde vi ha fått servert noen nyheter nå. Det var jo ikke måte til pågang fra flere kanter og de sa jo også at de ikke ville noteres før de hadde nyheter å komme med. Slik det utvikler seg nå virker det nesten som om de ble notert før de egentlig var klare og at det muligens var noen skattemessige grunner til at de på død og liv skulle noteres før nyttår. …

Men jeg har trua på selskapet og er ikke i tvil om at vi kommer til å se betydelig høyere kurser når nyhetene etterhvert dukker opp. Man må selvsagt være tålmodig i dette gamet her, men merker jeg blir litt provosert når det de sier ikke stemmer med hva de gjør.

1 Like

Er det noen som har mulighet til å legge ut en aksjonærliste over de 50 største?

Sitter dessverre ikke med aksjonærliste, men kan dele noen tanker jeg har knyttet til potensialet i aksjen.
Før jeg gikk inn i CAPSL vurderte jeg selskaper nasjonalt (ACC), og globalt. Nasjonalt (ACC) trenger jeg kanskje ikke dvele ved da den er mye omtalt tidligere. Globalt ser en høyprisede alternativer som enten benytter aminobasert, eller lagring i havbunn, lagring i kalkstein m.m. Altså har CAPSL slik jeg ser det et forsprang med sin løsning som også gjenvinner varmen (i tillegg til en del andre plussmomenter som de fleste kjenner til).

Hva med pris?
Samtlige jeg kikket på hadde enten høy prising i emisjoner før kommende notering, eller de er notert betydelig over CAPSL. Felles for mange var at de i k k e hadde kontrakter ennå, men kun var priset på mulighetene. Her også skiller CAPSL seg greit ut både hva gjelder pris, samt kontrakter (+ NDA, LOI, MOU og hva annet de har signert de siste måneder).

Priselastisitet.
Ser en på CAPSL nå etter noteringen er det lavt utbud på selgersiden, og raske forflytninger opp/ned på 5 -15%
Det kan se ut til at det er en bunn rundt 20,5 med en omtrentlig MV på 1 MRD

Min forventning 1 - 3 måneder:
Forventer at det vil kunne komme nyheter om kontrakter / partnerskap både i Mellom-Europa / Asia, samt nasjonalt i nær fremtid. Videre vil de nok satse på containerbasert modulrensing da dette er ett betydelig pluss-segment frem i tid. Dette da segmentet åpener opp for småskalakunder som f.eks. rensing offshore (rigger, tank, bulk, container).

Presiserer at dette kun er mine meninger slik jeg ser det, og altså ikke investeringsråd. Kom gjerne med innspill pro / contra :slight_smile:

4 Likes

Larry Fink, CEO Blackrock: «I believe the decarbonizing of the global economy is going to create the greatest investment opportunity of our lifetime.»

3 Likes

Det er vel rimelig å tro at det vil komme informasjon om investeringsbeslutninger innen containerbasert fangst. Dette var indikert medio januar, og kommer det informasjon om det over helgen antar jeg at det følges av informasjon om kontrakter / partnere som vil gi vekst om en da velger å investere i dette feltet i tillegg til hovedfokus (industriell fangst).

Noen som har tanker rundt emisjon for å investere i ytterligere vekst?

Det jeg er mest bekymret for er børsnedgang og et surt marked fremover, derfor reduserte jeg beholdningen litt på fredag. Venter fortsatt på en grunn for notering, så her bør man kunne forvente noe konkret i neste uke.

Plutselig snur det, og spesielt siden vi venter meldinger når som helst. Selv har jeg nesten doblet beholdningen, så får vi se hva som skjer :slight_smile:

2 Likes

Blir en opptur idag etter mange tunge dager.

Konge :muscle:

Kan noen forklare litt hva dette betyr? Hvorfor skal kursen gå på dette?

Ble visst ikke helt som vi hadde håpet på!