Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Ingen tør kjøpe i det korreksjonsmarked vi har sett siste tre dager og de sopm ønsker å presse prisen ned for å øke posisjonen har fritt spillerom. Growth er for liten / lettpåvirkelig børs (markedsplass), står ved den påstanden.

Caset er like solid som før, og markedsposisjonen likeså. Selger ikke en aksje, men fyller på videre opppver. På grunn av nedgangen skimter jeg muligheten til å komme i en enda større posisjon enn jeg trodde var mulig. Takker de som selger for det :slight_smile:

2 Likes

Kan anbefale alle som er interessert å se Capsol sin presentasjon på Bellona-konferansen fra tidligere i måneden: Bellona CCS Technology Conference

At det er mye penger som skal inn i karbonfangst er det lite tvil om og hvis Capsol kommer til å få bare en liten del av markedet kommer vi til å se kurser langt over disse nivåer. Og som det blir sagt i presentasjon er det nok Co2 å fange til alle!

Gøy å se at flere setter seg inn i caset. Jeg sitter kun i tre aksjer nå, og av disse er CAPSL absolutt den med mest potensiale.

Ble meget fornøyd når Jan meldte at de starter opp småskalasegmentet i tillegg til industriell fangst. Dette mangedobler potensialet i caset, og sikrer investeringen slik jeg ser det. Dagens markedsverdi på ca 800 MNOK gir rom for mye oppside fremover. Selskapet har skjønt at de skal informere raskt og mer konkret case by case fremover, og dette er nødvendig for å ivareta hvilepulsen i markedet. Det er jo noe feil med hvilepulsen når noen selger på 15,- i dette selskapet :slight_smile:

2022 blir nok et meget godt år for CAPSL ut fra de data, og den kontraktsbaseb selskapet jobber med. Hvor kundene vil gå er jo lett å se når en sammenligner teknologiene, prisene, og totaløkonomien.

2 Likes

CO2 Capsol og Hitachi Zosen Inova skal samarbeide om karbonfangstinitiativ for Waste to Energy-industrien
Pressemelding

Oslo, Norge - 2. februar 2022

CO2 Capsol og Hitachi Zosen Inova (HZI) – et sveitsisk japansk greentech-selskap – har signert et Memorandum of Understanding (MoU) for å samarbeide om initiativer for å implementere CO2 Capsols Hot Potassium Carbonate karbonfangstteknologi på Waste to Energy (WtE)-anlegg.

Anleggsoperatører og nøkkelaktører i WtE-industrien ser i økende grad til Carbon Capture Utilization and Storage (CCUS) for å dekarbonisere plantene sine.

Hovedmålet med MoU mellom CO2 Capsol og HZI er å samle deres kompetanse for å utvikle felles tilbud av løsninger for å akselerere implementeringen av karbonfangstløsninger til WtE-industrien, og kombinere CO2 Capsols energieffektive og kostnadskonkurransedyktige End of Pipe (EoP) karbonfangstteknologi som bruker det sikre varme kaliumkarbonat-løsningsmidlet (HPC) og HZIs EPC-erfaring for å levere nøkkelferdig avfall til energianlegg.

Jan Kielland, administrerende direktør i CO2 Capsol, sier: «Capsol EoP er ideelt egnet til å fange opp CO2 fra etterforbrenning. I HZI har vi funnet en partner som vi samarbeider med for å implementere en sikker og kostnadseffektiv karbonfangstløsning i Waste to Energy-anlegg."

Fabio Dinale, Vice President Business Development ved HZI, legger til: “Denne teknologien lar oss tilby våre kunder en robust og effektiv teknologi spesielt egnet for WtE-anlegg.”

5 Likes

Kursen ned 7% på gode nyheter. Geez… Noen hater virkelig de aksjene de eier i dette selskapet.

Sitter å vurderer inngang igjen etter salg av ipo. Begynner å bli billig nå.

Wow, nesten tilbake til augustnivåer…

Passer glimrendeå øke posisjonen i selskapet ytterligere etter gavepakker fra selgende aksjonærer Noe må en jo bruke solide utbytteutbetalinger fra Q4 fra MPCC. Regner med å bruke utbyttene fra alle kvartaler i 2022 om kursen skulle vake rundt 12,- til 16,-

Helt ubegripelig vilje til å selge på fallende kurser. Da har en ikke kjøpt basert på substansen i selskapet / markedspotensialet, men kun gamblet på kortisktig oppgang. Det er bare å konstatere en gang for alle at Capsol er et selskap for de som tør å sitte langsiktig (også kalt LONG :slight_smile: ).

Ja den detter 8,5% på latterlige 65000 omsatt,
Bare å sitte stille og kjøpe mer på denne kursen.

Hva er MPCC?

Container shipping selskap

Noen her som har noen tanker rundt gårsdagens MoU?

Slik jeg har forstått det er Hitachi Zosen Inova en del av Hitachi Zosen Corporation som er et av de større industriselskapene i Japan. HZI har waste to energy anlegg over hele verden og er i følge dem selv verdensledene på feltet.

Nå vet ikke jeg hvor mye vi skal legge i en slik MoU men det må da være et godt tegn at et såpass stort og veldrevet firma ønsker å sjekke ut muligheten for et samarbeid med Capsol? Hadde vært morro hvis det kom en konkret avtale ut av det ihvertfall!

Det er litt av problemet i disse selskapene. En rekke mou samarbeid osv osv. Men sjeldent penger på bordet og prosjekter som starter. Så det blir ganske langdryge greier. Men ACC har fått det til og blir verdsatt på fremtiden. Helt sykt at xapsol er vel er et så mye mindre.

Containershipping, har meldt utbytter kommende tolv kvartaler. Siste sjanse for å få utbyttet fra Q 4 er kjøp av aksjer i morgen. Utbyttet fra Q4 er 3,-
Forventes rundt 35,- i utbytte kommende tolv kvartaler før ekstraordinæreutbytter knyttet til skipssalg.

Kurs er vel rundt 30,-

Det er klart at dette vil gi store inntekter frem i tid, men det viktigste er vel akkurat det at Hitachi går for Capsol. Hitachi kunne valgt et utall andre og mye større (som ACC), men velger rimeligste og beste løsning naturligvis.
Jeg fyller som sagt på for alt av utbytte fra Q42021 + alle kvartaler i 2021 :slight_smile:

Så vidt jeg forstår, eier ikke HZI noe anlegg; de bygger anlegg, og vil derfor kunne tilby CO2 fangst løsninger enten til eksistererende anlegg, eller samen med nye anlegg.
Litt som Petrofac på en måtte, men spesialisert i avfallsforbrenning.

Forresten har HZI også signert MOU med ACC rundt ett år siden.

Og det sier sitt om alle disse MOU som blir annonsert hele tida: de har ingen substans; de mener bare at begge parter har spisst frokost sammen og jamen det var hyggelig altså! De fleste er bare kurspleie.

Og forresten, når det gjelder NDA: det har blitt noe du må signere før du kan sitte ved bordet og spise frokost. Hvis det var en hyggelig frokost, da blir det MOU.

Så, positivt ned MoU, men det er langt til at dette ender i senga (= penger på bordet).

1 Like

MOU: vi har hatt hyggelige samtaler, ikke noe mer.

LOI: vi skal bestille, det mangler bare noen detaljer.

NDA: vi har en frokost avtale.
Mou: vi har spist frokost.
Loi: vi spiser middag en annen gang.

Slik jeg har forstått det så er en MoU mer bindene enn en LoI og er faktisk et juridisk bindene dokument som er signert av begge parter. En LoI trenger kunne å være signert av den ene parten som initierte kontakten.

For meg virker det som en MoU er et lenger steg i retning av en kontrakt enn en LoI, så jeg er således ikke enig i at vi bør håpe på flere LoIer framfor Mouer fra capsol framover(kommentar til nå slettet melding).

Forøvrig interessant at ACC allerede har en MoU med hzi. Ville vært kult og en solid fjær i hatten hvis det blir Capsol som ender opp med en avtale og ikke ACC!

Memorandum of understanding er en samarbeidsavtale som grovt skisserer formen på et samarbeid.

Letter of intent er et dokument man gjerne sender for å få prioritet når PO kommer. Det er således knyttet til enkeltprosjekter og nær kontraktsignering.

Som leverandør forventer du at de med MOU forespør deg om å tilby. Har du tilbydd og får LOI så setter du som regel i gang med forberedende arbeid og planlegging. Ingen kontrakt etter LOI kan kun være OK hvis kunden får stopp fra sin kunde igjen. Andre begrunnelser vil være drepens for videre samarbeid.