Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

De tar jo ikke 50$ mellom 1-5$ tenker jeg er mer realistisk.

Dersom 100€ er dyrt för kvotene og normalpris har varit på 30-50€ tidigare. Og ditt regneestykke på 30€ för fangst, og sen 50€ för transport og i tillegg royalty, så har det varit store taps projekt frem tils för noen månad sedan för alla bedrifter som vill fange og lagre co2, da kvoteprisene steg til himmels. Ikke rart det da går litt treigt.

Det andre er att da blir det jo veldigt viktigt för bedriftene når de velger lösning att de velger en rimelig lösning, ellers blir det taps projekt. Da ligger jo capsols lösning gott an da den er rimeligere än konkurrentene…

Jag har ikke sett presentasjon på tal på kostnad, lagring, transport, bygging, service, partners etc för en bedrift som velger capsols lösning. Er det noen som har en slik oversikt, utenom royaltyn som da antagligen er noe capsol holder for sig selv med tanke på forhandlingstaktik?

Godt å se at selgersiden har fått is i magen, og at billigsalget er over.

1 Like

Problemet er et ikke-eksisterende volum! Sitter du på noen tusen aksjer og vil selge så må du selge med rabatt, og vipps er kursen ned! Volumet kommer ikke til å forandre seg før noen skikkelige nyheter kommer. Spørsmålet er om det i det hele tatt kommer… Klønete ledelse!

dersom det ikke finnes noe å rapportere, så kommer det ikke nyheter. Selvsagt vill vi alla ha positive nyheter hele tiden, men vi vet att dette er i tidlig fase og precis kommit på børs. Selvsagt er det en vurdering vilka type nyheter som kan/bør meldes æven det som ikke er meldepliktig, men det er jo ingen vitts å melde ting som ikke har en verdi før aktionærene elelr sellskapet.

Men ja, med så liten volym (var jo mer volum på NOTC men har man tro på sellskapets produkt, noe jag har, så er dette bare småhumper i veien.

1 Like

Joda, men da bør heller ikke CEO si det er stor pågang fra potensielle kunder før notering. Han påsto jo til og med de ikke skulle noteres før de hadde en god nyhetsstrøm. Ufattelig trist hele opplegget!

Hva er god/dårlig nyhetsstrøm? Aldri opplevd så mye klaging og jamring som fra aksjonærer av dette selskapet. Især på facegruppen. Virker som folk har fått det for seg at det bare ville flomme på, ustanselig. Som er fullstendig utopisk.

1 Like

Var bull hele veien fra 7, men utrolig skuffa over ledelsen! De har lovet mye hype, men er nå stille som mus! De virker rett og slett ikke klare for børs. Håper kursen endrer seg for de som fortsatt sitter her, men for meg ble det uutholdelig å sitte med såpass stor beholdning uten lovete nyheter! Har rett og slett mistet tilliten til ledelsen :frowning:

Enig. Ledelsen har opptrådd meget kritikkverdig de siste mnd. Jeg har tro på løsningene til Capsol i et markedsperspektiv, men ledelsen (som imo utgjør selskapet) har mistet all kredibilitet.
Meget trist for oss aksjonærer som må ta konsekvensene av deres inkompetanse.

Jeg har tro på det grunnleggende og lite har igrunn endret seg, men jeg valgte likevel å selge ut mine 8000 askjer igår til 16,2kr med bakgrunn i det jeg anser som en lite kompetent ledelse.

Jeg blir å følge med videre. Teknologien virker etter min begrensede kompetanse fortsatt attraktiv og trolig lønnsom for kundene. Håper på å kunne rettferdiggjøre tilbakekjøp i nærmeste fremtid :slight_smile:

Har mottatt respons via mail på spørsmål angående markedsstrategi fremover, og er for min del godt fornøyd med svaret fra selskapet. Her indikererer de rutinemessig informasjon rundt både kontrakter og samarbeid m.m.

Er ofte slik at forventningene er store, men jeg må si at selskapet leverer på teknologi og pris.
Markedsstrategien i ett nytt børsselskap er ikke å forvente at er 100% fra dag 1.
Det er å foretrekke at de har noe å gå på på markedsstrategien, og ikke teknologi / pris, heller enn omvendt :slight_smile:

Ha en fin fredag!

Har null tiltro til hva ledelsen sier! Solgte mine 30k aksjer for en uke siden. En slik ledelse holder jeg meg langt unna!

Her passer det med et sitat fra Warren Buffet: The Stock Market is designed to transfer money from the Active to the Patient.

Warren Buffet sa også at han kun investerer i selskaper han tror på! Og der er problemet til Capsol, investorer har sluttet å tro på tomme ord fra en ledelse som ikke leverer på lovnader!
Blir ikke overrasket om det kommer et søksmål her

Ja ja en skal høre mye rart før ørene detter av.
Jeg er enig med at ledelsen kunne informert bedre etter notering,men ingenting fundamentalt har forandret seg siden notering,heller det motsatte.
De har mange baller i luften og jeg har fortsatt veldig tro på selskapet og teknologien bak i forhold til andre lignende selskap.
At carbonfangst kommer til å bli stort fremover er jeg ikke i tvil om,men det gjelder og være tålmodig,spesiellt etter denne nedturen vi har hatt siden notering.

1 Like

Jeg har vurdert å kjøpe meg inn i aksjen, men etter å ha lest det som skrives her vil jeg definitivt holde meg unna inntil videre. Virker på meg som få av dere har tillit hverken til ledelsen, avtaler eller teknologien.

Det er alltid noen som sutrer og klager når ikke den stiger 50% med en gang.
Ledelsen virker kompetente og dyktige for meg,selvom mange har klaget på for lite info etter notering.

Skal du investere i Capsol, ta en kikk på alle uttalelser som kom før notering, ta så en titt på uttalelser og nyheter etter notering! CEO klarte til og med å kløne til notering med unødvendige uttalelser om emisjon. Lykke til, det er lov å være skeptisk

1 Like

Hadde hevet meg på den skeptiske bølgen om noen hadde hatt noe å tjene på å skru opp forventningene. Eksempelvis om det hadde blitt hentet penger eller noen solgte seg ut. Her handler det nok mest av alt om aksjonærer som har drømt seg bort. Sier seg selv at selskapet ikke kan vite eksakt når noe vil skje og at din vurdering av tid og hva som kan forventes innenfor et tenkt vindu er en subjektiv fortolkning og intet annet.

Teknologien og avtalene er det vel få som har ytret seg negativt om, såvidt jeg har fått med meg ihvertfall.

Det en del av oss savner er samsvar mellom det som ble sagt før notering og det som har blitt gjort etter notering. Ut ifra uttalelsene som kom i november-desember virket det som om Capsol hadde stor pågang fra mange selskaper som var interessert i teknologien og de sa også at de ikke ville noteres før de hadde en nyhetsstrøm de var fornøyd med. Det var dermed fort gjort for mange å tenke at her er det raske penger å hente. Når avtalene nå ser ut til å drøye litt i tid er det følgelig en del som blir frustrerte og kaster kortene. Dette er naturlig og hvis jeg hadde kjøpt meg inn på hypen som var før jul hadde jeg nok gjort det samme jeg også. Nå har jeg imidlertid snart sittet 1 år og har ingen planer om å selge på lenge. Og selv om ledelsen har litt å hente når det kommer til markedskommunikasjon har jeg fremdeles tiltro til at de jobber hardt og målrettet for oss som er aksjonærer.

Co2avgiften har gått opp over 200% på 1 år og med Capsols prisgunstige løsning er jeg ikke i tvil om at avtalene vil komme. Pr idag er vi priset til ca det samme som kantinen til ACC så at det er en oppside her er ingenting å lure på.

2 Likes

Takk for godt innspill. Er alltid en oppside, men det finnes jo også alltid en nedside :thinking: har ikke fulgt de så mye før børsnotering. Mulig jeg tar et lite lodd.