Vow, laveste selger er 20,4! Hvem sa at tålmodighet ikke lønner seg!!
Kan forstå at noen er skuffet over informasjonsflyten etter noterngsdato da selskapet før notering signaliserte at de er i forhandlinger på større kontrakter globalt. Slik jeg har forstått det etter notering så er disse kontraktene ikke signert ennå, men noen har landet (bl.a. Hitachi), så da vil disse meldes når de er signert. Det er stor konkurranse allerede mellom de selskapene som jobber med å få beste posisjoner, så jeg kan forstå at kortene holdes tett til brystet inntil signert.
Jeg er som en del av de andre her inne med “for the long haul”, så som nevnt tidligere vil jeg heller vekte opp ytterligere på de lave kursene vi ser nå. Prisingen av selskapet nå i dag tilsvarer knapt verdien av ett patent (…eller to), og sammenlignet med konkurrentene er mcap meget lav (men kanskje greit når en ønsker å vekte opp )
Min investering i selskapet har et perspektiv over 3 - 5 år, svingningene vi ser nå er naturlige så kort etter notering. Mange hadde inngang på 3 -5 NOK, og vekter ned fra store posisjoner, og dette presser kursen på lave volum.
Bra ide/konsept, men dessverre håpløs ledelse. Er bare å gratulere dem med å ha kjørt hele børsinngangen i grøfta! Falske lovnader og ingen nyheter er oppskriften på null tillit fra investorer! Blir ikke overrasket om den bikker langt under 10!
Helt enig her er det bare å vente til under 10 eller lavere å snitte seg opp.
I det tempoet som den har falt siden notering så hadde det ikke forundret meg om den lander på mellom 5 og 10.
Det er lenge til Q2/Q3
Jeg støtter meg på Warren Buffet som investerer i sektorer / selskaper som han tror på. Med en Co2-prising som eskalerer daglig i en verden med ett allerede definert behov for klimatiltak er det definitivt riktig å tro på det selskapet med best teknologi med lavest fagstkostnad, da uten giftige aminogenerererte avfallsstoffer.
Krysser fingre for at en unngår å bli kjøpt opp på lav prising (1 - 5 mrd NOK).
Enig med deg, men pr nå er det en dørgende kjedelig aksje som ikke har levert som forventet dessverre. Er nok bare å legge den i skuffen, eventuelt fylle på, så vil man nok bli belønnet med tid og stunder.
Kunne ikke vært mer enig når det gjelder at aksjen har underprestert på rapportering av kontrakter, inntjeningspotensiale, samt markedsutsikter / kursmål.
Når det er sagt er nettopp disse faktorene det som vil være utløsende når selskapet fremover reprises opp mot sammenlignbare konkurrenter.
Det er stødig å se at aksjonærene ikke selger seg på billigsalg, men holder på aksjene med en tillit til at det vil komme informasjon basert på faktorene nevnt ovenfor. Hadde svært gjerne tatt et veddemål på en omvendt short (bull) i denne aksjen om det hadde vært tilgjengelig, En skal ha bodd under en del stein de siste år om en ikke ser potensialet
Ser Tigerstaden AS har snudd fra å selge til å øke sin posisjon i det siste.
Pressemelding om presentasjon 10.3.22 i regi av Sparebank 1 Markets:
https://newsweb.oslobors.no/message/555295
Under har dere linken til wbcast:
Link til webcast: https://attendee.gotowebinar.com/register/606900053511927308
Antar det vil kunne komme noe ny informasjon, samt Q&A. Tenker selv å få lurt inn noen spørsmål bl.a. på marginbildet om muligheten skulle by seg.
For de som lurer på om sektoren vil ha god kundetilgang fremover:
CO2-utslipp til nye høyder i 2021
CO2-utslippene fra verdens kraftsektor økte med 6 prosent i 2021, til rekordhøye 36,3 milliarder tonn, opplyser Det internasjonale energibyrået (IEA).
– Økningen i globale CO2-utslipp på over 2 milliarder tonn var den største i historien i absolutte tall, noe som mer enn utjevnet fjorårets pandemidrevne reduksjon, heter det i IEAs nye rapport tirsdag.
Energibyrået viser blant annet til den omfattende bruken av kull som kraftkilde under verdensøkonomiens gjenreisning fra koronapandemien.
Ja det vil bli nok å gjøre her fremover,det blir bare mer og mer utslipp for hvert år som går.
Hva kan man forvente fra årsrapporten i dag?
Det antydes i dagens presentasjon et marginbilde betydelig over det jeg forventet i den pågående presentasjonen, rett og slett meget positivt. Mellom 2-7% av bto er jo sprekt med kontraktsverdiene det snakkes om.
Saldo i bank 1.1.22 er 85 MNOK, og da opp mot en årlig burnrate på 25 MNOK.
De bekreftet i tillegg at de vil ha et sterkt fokus på nyhetsstrøm fremover, og at momentumet i markedet er meget sterkt.
Mye tyder på at det vil komme en jevn og sterk strøm av positve nyheter fremover.
Helt kurant presentasjon dette. Det er tydelig at det absolutt er muligheter her. De nevner igjen at det er mange interessenter over hele verden så det handler vel bare om å plukke de riktige partnerne og vite hvilke prosjekter de skal satse på. Er vel derfor ting tar litt tid tenker jeg. Ser de har planer om å lande 4 (eller flere) mindre prosjekter innen utgangen 2023 samt 2 (eller flere) store prosjekter. Store prosjekter blir definert som fangst av 250 000+ tonn CO2 pr år mens små prosjekter er ±100 000 tonn Co2 pr år. Skal de klare dette så må de jo snart begynne å levere nyheter så jeg har troa på at vi går en fin tid i møte.
Det er tydelig at de bruker litt tid nå i starten på å bygge opp en merkevare og gjøre seg attraktive for samarbeidspartnere over hele verden og man må jo like utsagn som dette: “Best of all worlds business model in terms of scalability, profitable growth, low capital intensity, and solid risk management”.
Blir bra dette, får bare håpe ikke alle kaster kortene før det virkelig tar av.
Fikk du stilt noen spørsmål under Q/A delen av presentasjonen idag Lars? Var det generelt noen spørsmål av interesse der?
Har de endelig avklart kontrakt type og kontrakt verdi man kan forvente?
Forresten, hadde du ikke sendt en email for noen uker siden og spurt om mer klarhet rundt dette og royalty fees? Husker ikke hvem de var som spurte, men lurer på hvis vi vet bedre nå?
Fikk spurt om marginer, og de bekreftet 2 - 7% av bto. omsetning i kontrakter, eller 45 - 55% etter internkost (DB2).
Dette er solid om det viser seg å levere på disse nivåer.
De brukte god tid på å forklare marginbildet, og ga et tillitvekkende inntrykk for in del på det at de er trygge på utpris, konkurransebildet, internkost og faktisk margin.
Når regjeringen, og analytikere, poengterer at Co2-fangst kanskje er en like viktig Norsk eksportartikkel fremover som f.eks. vindkraft og hydrogen, så er jeg for min del trygg på at sektoren vil levere tall til aksjonærene.
Som nevnt øker jeg posisjonen med begge hender på de prisene folket er villig til å selge på nå
Se mitt svar til ponsrud (på marginer).
Det blir litt vanskelig forstå hva som faktisk er topplinjen her eller brutto omsetning. Kan du ta et eksempelregnestykke for Stockholm Exergi prosjektet?